Tuesday, February 14, 2012

PENZINA DALAM HUKUM ALLAH...DIREJAM ATAU DIROTAN 100X ROTAN...LIHAT SAMA ADA DAH KAWIN ATAU BELUM TERMASUK JANDA DAN DUDA...DIBALING DENGAN BATU HINGGA MATI...BERTUJUAN MENGHUKUM DAN MENDIDIK MASYARAKAT...AGAR YANG BELUM BERZINA TAKUT UNTUK BERZINA...

‘Hadiah’ sempena Hari Kekasih
Wartawan Sinar Harian
15 Februari 2012
‘Hadiah’ sempena Hari Kekasih
SEREMBAN - Sepasang kekasih yang asyik bermadu asmara di sebuah hotel sekitar bandar ini, terkejut diserbu oleh anggota penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS), awal pagi semalam.

Dalam serbuan kira-kira jam 2 pagi itu, pasangan yang mendakwa dari negeri lain, datang ke Seremban untuk meraikan Hari Kekasih, sebelum mengambil keputusan menginap di sebuah hotel bajet, di sini.

Ketua Penolong Pengarah, Bahagian Penguat kuasa JHEAINS, Ahmad Husaini Mustafa berkata, pasangan kekasih berusia awal 20-an itu bertemu pada petang kel­marin.

Katanya, selepas menyambut Hari Kekasih pada tengah malamnya, mereka mengambil keputusan menyewa sebuah bilik di salah satu hotel di bandar ini untuk bermalam.
“Semasa pemeriksaan, mereka yang lengkap berpakaian, memberi kerjasama kepada anggota penguat kuasa. Hasil pemeriksaan mendapati, teman lelaki wanita terbabit adalah warganegara Indonesia tetapi memiliki dokumen perjalanan sah,” katanya.

Menurutnya, mereka juga menyatakan tujuan sebenar datang ke bandar ini adalah untuk mencari kerja kerana tidak mahu berjauhan.

Dalam pada itu, pada Ahad lalu, dua anggota lelaki dari sebuah unit beruniform ditahan kerana disyaki berkhalwat dengan pasangannya di dua lokasi berlainan.

Semua pasangan, berusia 20 dan 30-an itu, berdua-duaan, sekitar jam 3 hingga 5 pagi di Port Dickson dan juga Seremban.

“Semua kes akan disiasat mengikut Seksyen 61 (1) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992,” katanya.

SEMENTARA ITU DI BANDARAYA MELAKA, bagi mencegah pasangan Islam meraikan Hari Kekasih dan melakukan maksiat, Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) melakukan pemantauan di kawasan tumpuan orang ramai di negeri ini bermula lewat malam, kelmarin.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani berkata, pemantauan membabitkan lapan lokasi dalam operasi selama tiga jam, bermula jam 11 pagi itu.

“Bagaimanapun, keba­nyakan pengunjung melarikan diri selepas melihat kami membuat rondaan. Antara lokasi yang dipantau adalah Pantai Crystal Bay, kawasan tambak Padang Temu, Kampung Portugis, Pantai Klebang, Pantai Puteri, Dataran Pahlawan, Pantai Marina Bay dan Pulau Melaka,” katanya, semalam.

Menurutnya, menerusi pemantauan di Pantai Klebang mendapati, banyak kenderaan diparkir, dipercayai untuk melakukan maksiat.

“Namun, sejurus kenderaan kami tiba, semua pemandu terbabit beredar dari kawasan berkenaan,” katanya, di sini, semalam.

“Ada juga kawasan yang lengang dan hanya terdapat pengunjung yang memancing di tepi pantai,” katanya.
Diperangkap teman lelaki
Wartawan Sinar Harian
15 Februari 2012
Diperangkap teman lelaki
MELAKA - Gara-gara sayangkan kekasih, seorang gadis terpaksa meringkuk dalam penjara selepas diperangkap teman lelakinya sendiri atas kesalahan mengeluarkan cek palsu.

Joanna (bukan nama sebenar), 25, diperdayakan teman lelaki yang baru dikenalinya di Johor Bahru menerusi seorang teman pada 2009 sehingga tidak menyedari nama dan MyKadnya digunakan untuk mengeluarkan lima keping cek palsu berjumlah RM20,000 setahun kemudian.

Menurut Joanna, wang tersebut dikatakan untuk menjamin tiga rakan kepada teman lelakinya yang ditahan polis akibat satu kesalahan undang-undang.

“Ketika itu di Johor Bahru, dia menggunakan nama dan MyKad saya untuk diletakkan dalam cek bagi membayar jaminan rakannya itu. Pada masa itu, saya tidak mencurigai tindakannya, sebelum dimaklumkan bahawa cek tersebut sebenarnya palsu,” katanya.

Joanna berkata demikian semasa ditemui Sinar Harian pada Majlis Jalinan Kasih di Kompleks Penjara Sungai Udang, dekat sini.

Joanna berkata, akibat tindakan teman lelakinya itu, dia terpaksa menerima hukuman penjara lima tahun selepas didapati bersalah ketika dihadapkan ke mahkamah.

“Buntu fikiran saya apabila mengenangkan apa yang dilakukan teman lelaki saya itu. Saya tidak ada bukti untuk mendakwa cek itu bukan saya lakukan. Bagaimanapun, teman lelaki saya sedikit pun tidak rasa bersalah dengan apa dilakukan kepada saya selepas saya didakwa di mahkamah,” katanya.

Joanna yang merupakan anak sulung dari empat beradik yang juga mempunyai seorang kembar lelaki juga mengakui langsung tidak mengenali tiga rakan teman lelaki yang dijaminnya itu.

“Sepanjang kira-kira setahun saya mengenalinya, saya tidak pernah kenal mana-mana rakannya. Malah, dia akan kawal setiap pergerakan saya walaupun apabila saya hendak ke tempat kerja di sebuah kilang di Singapura,” katanya.

Menurutnya, pada awal perkenalan, teman lelakinya itu tidak pernah menunjukkan sikap panas baran. Bagaimanapun, keadaan berubah kira-kira tiga bulan selepas itu apabila sering melenting dan berselisih faham.

“Namun, saya buta kerana menyayanginya tanpa merasakan diri saya dalam bahaya,” katanya.

Joanna kini terpaksa menghabiskan dua tahun lagi dalam penjara berkenaan mengakui menyesal dan sedar dengan kesilapan diri serta mahu keluar nanti dengan semangat kehidupan baru.

Dia turut menasihatkan orang ramai terutama anak-anak gadis berhati-hati berkawan supaya tidak terjerumus dengan situasi seperti itu hanya disebabkan terlalu sayangkan teman lelaki sehingga tidak menyedari akhirnya diperangkap.

“Mujur keluarga saya tidak pernah meminggirkan saya kerana mereka percaya saya tidak sejahat itu,” katanya.

Urut sambil bogel
NURUL RIDUAN NOR ASHAHA
15 Februari 2012
PUCHONG – Mengurut pelanggan secara bogel. Itu tawaran istimewa yang disediakan sebuah premis urut kepada pelanggannya.
Pemilik premis di Bandar Puteri di sini, boleh diibaratkan ‘tidak makan saman’ kera­na pernah diserbu polis, bulan lalu.
 
Bagaimanapun, kedegilan pemilik premis itu memaksa polis melakukan sekali lagi serbuan, awal pagi semalam.
 
Ketika serbuan dilakukan, seorang tukang urut wanita warga asing sedang berbogel semasa mengurut seorang pelanggan.
 
Pegawai Turus Jabatan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Selangor, Deputi Superintendan Izwan Abd Karim berkata, dalam serbuan itu, lapan wanita warga Thailand, Filipina dan China diberkas.
 
“Wanita itu menyalahgunakan pas lawatan dengan bekerja sebagai tukang urut. Kita percaya premis ini menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggannya,” katanya.
 
Izwan berkata, sebuah spa di kawasan berhampiran turut diserbu kerana dipercayai menawarkan khidmat pelacuran kepada pelanggannya.
 
Menurutnya, premis ini menggunakan konsep susun atur dalaman umpama hotel lima bintang untuk keselesa­an pelanggan.
 
“Empat wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan juga diberkas,” katanya.
 
Dalam serbuan berikut­nya, sebuah pusat karaoke turut diserbu kerana menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) warga asing.
 
Katanya, tiga lelaki yang bertindak sebagai penjaga premis di ketiga-tiga premis tersebut serta semua tahanan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan.
Menggigil dicekup Jais di hotel
AHMAD ISMADI ISMAIL
15 Februari 2012
Tangkap khalwat
PETALING JAYA - Seorang lelaki menggigil ketakutan ketika dicekup bersama pasangannya oleh penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di sebuah hotel bajet di sini, dalam operasi bersepadu cegah maksiat sempena Hari Kekasih, awal pagi semalam.
 
Walaupun bertegas mendakwa mereka adalah suami isteri yang sah, lelaki berusia 20-an itu gagal menunjukkan kad nikah.
 
Akibat terlalu takut, lelaki itu mengeluarkan kad nama daripada dompetnya sambil tangannya terketar-ketar apabila penguat kuasa meminta menunjukkan kad nikah.
 
Bagaimanapun, dia memberi alasan tidak membawa kad nikah dan mahu pulang ke rumahnya bagi mengambil kad tersebut.
 
Jurucakap Jais berkata, sebelum itu, penguat kuasa terpaksa menunggu kira-kira 15 minit sebelum bilik hotel itu dibuka oleh lelaki tersebut dalam serbuan kira-kira jam 2.30 pagi.
 
Pasangan itu antara enam pasangan kekasih yang ditahan di bilik hotel bajet di sekitar daerah ini.
 
Selain Jais, operasi bermula jam 1 pagi itu melibatkan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Jabatan Imigresen, Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan polis.
 
Jurucakap Jais berkata, daripada lebih 10 hotel bajet yang diperiksa, pihaknya menahan enam pasangan berusia lingkungan 20 hingga 30 tahun kerana berdua-duaan dalam bilik tanpa ikatan pernikahan yang sah.
 
Kesemua pasangan yang ditahan kemudian dibawa pulang ke ibu pejabat Jais untuk disoal siasat mengikut Seksyen 29 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 kerana berkhalwat.

Bayi ditinggal di kedai kopi



GOMBAK: Seorang bayi lelaki masih bertali pusat dipercayai baru dilahirkan ditinggalkan ditemui dalam keadaan bogel di tepi sebuah kedai kopi di Kampung Melayu Sungai Buloh, di sini, semalam.
Dalam kejadian pada jam 6.30 pagi itu, penduduk kawasan itu yang kebetulan melalui kedai berkenaan terkejut apabila terdengar tangisan bayi sebelum dia menjumpai bayi malang itu di tepi kedai dalam keadaan berbogel dan menggigil kesejukan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, penduduk terbabit kemudian memaklumkan penemuan itu kepada penduduk berhampiran kedai berkenaan.
Menurutnya, bimbang bayi berkenaan mati kesejukan, mereka kemudian membalutnya dengan kain sebelum membuat keputusan untuk membawanya ke hospital.

“Mereka kemudian tampil membuat laporan di Balai Polis Desa Jaya.

“Polis yang menerima maklumat kemudian ke lokasi kejadian untuk membuat pemeriksaan bagi mencari bahan bukti yang dapat mengesan ibu bayi malang terbabit,” katanya.

Abdul Rahim berkata, siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan bagi mencari pelakunya dan orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta tampil bagi membantu siasatan

Buang dalam baldi surau

BACHOK: Mayat bayi perempuan dipercayai baru dilahirkan ditemui di dalam baldi di sebuah surau, di sini, semalam.
Bayi perempuan cukup sifat itu ditemui oleh dua pekerja pembersihan yang membersihkan bilik air berkenaan pada jam 10.40 pagi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, polis yang dimaklumkan mengenai kejadian itu segera ke tempat kejadian untuk melakukan siasatan.
“Mayat bayi perempuan itu dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) untuk bedah siasat,” katanya.

Menurutnya, polis kini melancarkan gerakan memburu ibu kepada bayi itu untuk membantu siasatan.

Katanya, ibu bayi itu diminta menyerah diri di mana-mana balai polis berdekatan.

“Kita juga meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat supaya segera ke balai polis berdekatan atau hubungi talian 09-7450999,” katanya.

Pucat lesi kena cekup

PETALING JAYA: Dalam keadaan terketar-ketar dan pucat lesi, seorang lelaki tersilap menghulurkan kad nama miliknya ketika diminta mengemukakan kad nikah sebaik pintu bilik hotel diketuk Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).
Lelaki berusia 30-an itu ditemui lengkap berpakaian manakala pasangannya hanya menutup badannya dengan selimut diserbu di sebuah hotel bajet di Kota Damansara pada jam 1.30 pagi semalam.

Sebelum itu, lelaki terbabit berkeras enggan membenarkan anggota penguat kuasa Jais dan pihak polis masuk ke dalam biliknya untuk membuat pemeriksaan lanjut.
“Saya sudah berkahwin encik, cuma terlupa bawa kad nikah sebagai bukti,” katanya.

Bagaimanapun, tiga pegawai Jais berjaya menyelinap masuk ke dalam bilik itu bagi menyoal pasangannya yang disyaki berkhalwat.

Lebih kurang setengah jam selepas itu, pasangan berkenaan dibawa keluar untuk dihantar ke pejabat Jais bagi siasatan lanjut.

Sebanyak enam pasangan dicekup dalam operasi bersepadu Jais bersama Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MBPJ), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dan Jabatan Imigresen.

Operasi lebih empat jam itu diadakan bagi membanteras kegiatan maksiat di beberapa lokasi di sekitar Selangor.
Menurut sumber Jais, daripada lebih 10 hotel yang diperiksa sekitar Petaling Jaya termasuk Kota Damansara dan Bandar Sri Damansara, enam pasangan berusia lingkungan 20 hingga 30 tahun ditahan kerana berdua-dua di dalam bilik.

“Semua mereka memberikan kerjasama yang baik sebaik diberitahu kami ingin membuat pemeriksaan. Bagaimanapun terdapat segelintir yang cuba berkeras dan enggan menurut arahan sebaik sahaja kami meminta bukti,” katanya.

Sumber berkata, semua pasangan yang ditahan kemudian dibawa pulang ke ibu pejabat Jais untuk disoal siasat mengikut Seksyen 29 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 kerana berkhalwat.

Katanya, pasangan tersebut kemudian dibebaskan dengan ikat jamin sebelum menunggu tindakan selanjutnya.
Mayat bayi perempuan dijumpai di bilik air kolej

14 Februari 2012
KOTA BHARU - Mayat seorang bayi perempuan dijumpai dalam sebuah baldi di bilik air surau sebuah kolej swasta di Kampung Kandis, Telong, Bachok hari ini.

Bayi yang cukup sifat dan dipercayai baru dilahirkan itu, dijumpai oleh dua orang pembersih tandas sebelum melaporkan kepada penyelia kolej berkenaan kira-kira pukul 10.40 pagi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata polis menerima aduan mengenai penemuan mayat bayi itu daripada seorang pegawai dari kolej tersebut.

Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di Kota Bharu, untuk dibedah siasat dan setakat ini polis belum mengetahui motif pembuangan bayi itu, katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Jalaluddin berkata setakat ini tiada tangkapan dibuat bagaimanapun polis sudah mengenal pasti suspek yang membuang bayi tersebut.- Bernama

No comments:

Post a Comment