Sunday, March 11, 2012

DUNIA AKHIR ZAMAN...BENARLAH KATA HADIS RASULLULLAH SAW...BANYAKNYA PEMBUNUHAN...MAKA BERTAQWALAH...MOHONLAH PERLINDUNGAN ALLAH SWT

Pesara, pensyarah ditemui mati

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

Anggota polis mengusung mayat dua beranak ayah dan anak yang dipercayai telah dibunuh di Taman Kinrara 1, Puchong.
Anggota polis mengusung mayat dua beranak ayah dan anak yang dipercayai telah dibunuh di Taman Kinrara 1, Puchong.
Anggota polis melakukan siasat ditempat kejadian.
Anggota polis melakukan siasat ditempat kejadian.
PUCHONG: Seorang wanita yang datang dari Segamat, Johor bagi mencari suaminya mendapat berita paling mengejutkan apabila mendapati suami dan anak perempuan tunggalnya mati dipercayai dibunuh di Taman Kinrara 1 di sini, malam tadi.
Mayat dua beranak itu ditemui di dalam dua bilik berasingan selepas sepasukan polis memecah pintu rumah teres setingkat itu, kira-kira jam 10 malam.
Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias, berkata mangsa yang berketurunan Portugis itu dikatakan berkunjung ke rumah anak perempuan dan bekerja sebagai pensyarah kolej swasta kira-kira empat hari lalu untuk membawanya pulang ke Segamat.

Katanya, isteri mangsa yang berketurunan Melayu dan berusia dalam lingkungan 50-an itu tidak ikut ke Puchong. Bagaimanapun, dia ada cuba menghubungi lelaki itu dan anaknya sejak beberapa hari lalu tetapi gagal.


“Berikutan gagal menghubungi suami dan anak perempuannya, wanita terbabit membuat laporan kehilangan mereka di balai polis di Segamat sebelum datang ke Puchong.

“Apabila sampai ke rumah anaknya, dia cuba memanggil suami dan anaknya tetapi tiada yang menyahut manakala pintu berkunci menyebabkan dia pergi ke balai polis berdekatan kira-kira jam 9.45 malam tadi untuk meminta bantuan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, malam tadi.

Beliau berkata, sepasukan anggota polis membawa isteri mangsa ke tempat kejadian sebelum memecah pintu rumah teres berkenaan.

“Sebaik masuk ke dalam rumah yang tidak ditutup lampu itu, anggota kami menemui mayat lelaki terbabit di atas katil di dalam sebuah bilik manakala mayat anak perempuannya ditemui di atas lantai di bilik lain,” katanya.

Menurutnya, mayat anak perempuan mangsa yang ditemui dalam keadaan terlentang itu masih lengkap bertudung.

Katanya, berdasarkan siasatan awal, tidak ditemui sebarang kesan kecederaan fizikal pada kedua-dua mangsa dan mayat dua beranak terbabit dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat.

Abd Razak berkata, siasatan juga mendapati tiada kesan geledah di rumah berkenaan tetapi dua telefon bimbit milik mangsa dan anak perempuannya hilang.

“Kereta Perodua Kenari milik anak perempuan mangsa juga dipercayai hilang manakala kereta Toyota Camry milik mangsa ditemui diletakkan di luar pagar di depan rumah,” katanya.

Difahamkan, kereta mangsa berada di kawasan rumah itu manakala kereta Perodua Kenari milik anak perempuannya tiada di situ.

Abd Razak berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana bunuh yang mana sabit kesalahan, seseorang itu boleh dihukum mati mandatori.

‘Kami ada bukti’

Oleh Murshid Eunos
murshid@hmetro.com.my

BUKTI...Hamzie (kanan) dan Muhamad Adie memberi kenyataan mengenai isu gambar bogel Melia.
BUKTI...Hamzie (kanan) dan Muhamad Adie memberi kenyataan mengenai isu gambar bogel Melia.
KUALA LUMPUR: “Kami tidak pernah melakukan ‘superimpose’ atau berniat mengaibkan dia. Apa yang kami paparkan pada blog itu benar dan kami ada bukti sahih,” kata Nor Hamzie Hambali, 27, juga pemilik blog hiburan popular, RotiKaya.com menjawab dakwaan pelakon, Melia Aimelia mengenai penyebaran gambar bogelnya baru-baru ini.
Pelakon yang sebelum ini pernah membintangi filem Karipap-Karipap Cinta itu semalam menafikan di sebuah akhbar kononnya gambar bogel yang disiarkan blog hiburan itu tidak benar dan satu fitnah yang bertujuan mengaibkan.
Melia membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendakwa dirinya difitnah blog hiburan berkenaan.

Hamzie yang ditemui semalam menyifatkan tindakan Melia sebagai mengikut rasa marah semata-mata tanpa memikirkan kesannya kemudian hari.


“Kami ada video gambar bogel milik Melia yang diberikan seorang aktor terkenal sebelum ini. Lantas sebagai penyelia sebuah laman sesawang gosip artis hiburan, kami melaporkannya.

Kelar leher suami lumpuh

Oleh Ravale Savarinathan
am@hmetro.com.my

TERBUNUH...mangsa yang meninggal dunia terbaring di atas katil dengan berlumuran darah.
TERBUNUH...mangsa yang meninggal dunia terbaring di atas katil dengan berlumuran darah.
TELUK INTAN: Seorang warga emas dipercayai mengelar leher suaminya yang lumpuh hingga mati menggunakan sebilah pisau lipat sebelum dia menikam lehernya sendiri dengan gunting dalam cubaannya membunuh diri.
Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi di Taman Eastern Garden, di sini, lelaki berkenaan yang diserang penyakit angin ahmar sejak Oktober tahun lalu, dikatakan tidur bersama isterinya itu di bilik tidur utama.
Kejadian disedari menantu lelaki pasangan itu, Soo Kam Hon, 46, yang tinggal bersama mereka yang curiga apabila kedua-dua mentuanya tidak kelihatan sehingga jam 8.30 pagi sedangkan kebiasaannya mereka bangun seawal jam 7 pagi.

Menurut Soo, yang risau dengan keganjilan mentuanya, membuka pintu bilik yang tidak di kunci dan terkejut apabila menemui bapa mentuanya, Khoo Ching Kiong, 74, terbaring berlumuran darah di atas katil dengan kesan kecederaan pada leher.


Ibu mentuanya Chiang Mooi Chai, 71, terbaring tidak sedarkan diri dengan kecederaan pada lehernya.

No comments:

Post a Comment