Sunday, April 15, 2012

GAY..ROMPAK...ZINA DAN BUANG ANAK...TAK KAH SUASANA PENUH JENAYAH...MUNGKAR...NI KESAN TAK IKUT PANDUAN KESELAMATAN DARI ALLAH...MENINGGALKAN HUKUM2 ALLAH...HUDUD TERUS DINAFI...ULAMAK TERUS TIDAK JADI GOLONGAN PENDESAK....

Makanan atas ‘badan’

Oleh HADZLAN HASSAN, SHAMRAN SARAHAN dan NURUL HUSNA MAHMUD
metahad@hmetro.com.my

ALBUM... pelanggan boleh pilih tukang urut gagah yang diingini.
ALBUM... pelanggan boleh pilih tukang urut gagah yang diingini.
KUALA LUMPUR: Mereka berasal dari Timur Tengah dan memiliki wajah kacak dan bertubuh sasa serta bergaya. Malah, ada antaranya sudah berumah tangga, namun maruah mereka hanya RM600 kerana dengan bayaran sebanyak itu, apa saja boleh dilakukan terhadap mereka, termasuk melihat ‘anu’.
Bayaran untuk menonton lelaki Arab bernafsu songsang itu jauh lebih mahal berbanding caj dikenakan terhadap lelaki tempatan yang hanya bernilai RM75 seperti di pusat istirahat dan urut yang menyediakan tukang urut lelaki.
Sekali imbas, tiada kesalahan boleh disabitkan terhadap pusat rawatan itu kerana ia menyediakan kemudahan urutan sesama jantina, namun yang membezakannya ialah perkhidmatan urutan secara bogel dan badan ke badan (B2B) sesama lelaki.

Mendedahkan perkara itu, seorang pegawai perhubungan awam syarikat swasta di ibu negara yang mahu dikenali sebagai Harry, 28, berkata, dia pernah menonton pakej itu ketika menghadiri majlis hari jadi eksklusif seorang kenalan di sini bersama rakannya, beberapa bulan lalu.


“Ketika itu kami menempah 10 lelaki dari Timur Tengah dan semuanya dibaringkan dalam satu bilik tanpa seurat benang dengan makanan diletakkan di atas badan mereka.

Berbalas tembakan

Oleh HADZLAN HASSAN dan KALIDEWI MOGAN KUMARAPPA
metahad@hmetro.com.my

SESAK... Bulatan Cheras  sesak selepas ditutup bagi membolehkan anggota polis menjalankan siasat.
SESAK... Bulatan Cheras sesak selepas ditutup bagi membolehkan anggota polis menjalankan siasat.
MAUT... anggota forensik menyiasat mayat penjenayah.
MAUT... anggota forensik menyiasat mayat penjenayah.
KUALA LUMPUR: Tindakan tiga lelaki tidak mengendahkan arahan supaya memberhentikan kenderaan, sebaliknya menunjuk lagak dengan melepaskan tembakan ke arah polis, membawa padah apabila mereka terbunuh dalam kejadian berbalas tembakan, semalam.
Kejadian berlaku jam 11.30 pagi selepas polis terserempak kereta dinaiki suspek dalam keadaan mencurigakan berhampiran sebuah pusat perubatan swasta di Cheras, dekat sini, sebelum berakhir di bulatan Cheras, dekat Taman Bilion, dekat sini.

Bagaimanapun, kebijaksanaan anggota polis mengawal situasi ketika berlaku ketegangan harus dipuji kerana tiada kejadian tidak diingini berlaku, kecuali kemalangan kecil dalam cubaan penjenayah melarikan diri daripada ditangkap sejurus melepaskan tembakan ke arah polis.
Wartawan Metro Ahad yang kebetulan melalui kawasan itu mendapati kejadian mengakibatkan laluan dari Pandan Indah ke ibu negara melalui bulatan terbabit ditutup sementara siasatan dilakukan dan orang ramai di kawasan berhampiran seakan-akan tidak percaya dengan apa disaksikan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, kejadian mengakibatkan tiga penjenayah terbunuh manakala dua kenderaan awam rosak akibat dilanggar kenderaan penjenayah.

“Dua daripada mereka terbunuh di tempat kejadian manakala seorang lagi maut dalam perjalanan ke hospital,” katanya.

Menurutnya, kejadian bermula selepas sepasukan anggota polis cuba memberhentikan kenderaan dinaiki suspek selepas dilihat dalam keadaan mencurigakan sebelum ia memecut ke arah bulatan sambil melepaskan tembakan.

“Seorang suspek di tempat duduk penumpang depan melepaskan tembakan ke arah polis sebelum pasukan sama membalas tembakan dan akibatnya dua daripada mereka mati di tempat kejadian,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.
Metro Ahad difahamkan, ketiga-tiga lelaki berusia 24 hingga 40 tahun itu disyaki terbabit dalam kejadian samun kedai emas membabitkan kerugian lebih RM600,000 di Seksyen 18, Shah Alam, pada 6 April lalu.

Ku berkata, polis turut menemui sepucuk pistol jenis Glock, beberapa bilah parang, sejumlah syabu, barang kemas dan topeng dalam kenderaan dinaiki kumpulan lelaki berkenaan dan seorang daripada mereka didapati mempunyai rekod sejarah lampau berkaitan salah guna dadah dan samun.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat dan kami meminta pemilik kenderaan yang terbabit dalam insiden itu membuat laporan polis bagi membantu siasatan,” katanya.

Bayi atas but

Laporan dan foto FAIRUL ASMAINI MOHD PILUS
asmaini@nstp.com.my

COMEL... bayi perempuan yang ditemui dalam kotak atas but kereta.
COMEL... bayi perempuan yang ditemui dalam kotak atas but kereta.
MUAR: ‘Nama Ayah, Khairulanam, nama ibu, Sri Susanti dan nama anak, Salamiah Hasanah’. Itu nota ditemui di dalam beg sukan mengandungi bayi perempuan baru dilahirkan yang diletak di atas but sebuah kereta milik Pengerusi Masjid Kampung Parit Pechah, Parit Jawa, Abdul Rashid Sirat, 72, di sini, semalam.
Menurut Rashid, nota berkenaan itu tertulis ‘Kami tak mampu untuk menguruskan dan akan menunggu dia di Jakarta kelak’.

“Saya baru selesai menunaikan solat Subuh dan mahu menghidupkan enjin kereta apabila terpandang kotak gabus diletakkan di atas but.
“Saya sangka ada orang tercicir kotak itu sebelum tergerak untuk membukanya. Apabila dibuka, ia mengandungi beg dan saya terdengar suara bayi menangis,” katanya.

Menurut Rashid, dia terus membuka zip beg dan menemui bayi perempuan cukup sifat yang dibersihkan dan dibalut tuala namun masih bertali pusat.

Katanya, sebelum itu, dia serta jemaah lain terdengar deruan enjin motosikal masuk ke kawasan masjid, namun menyangka ia penduduk yang mahu bersolat.

“Namun sejurus penemuan itu, kami terus menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian,” katanya.

Bayi perempuan itu sempat diazankan jemaah masjid, Ustaz Sulaiman Sarip, 50-an, sebelum dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk rawatan lanjut.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

“Kami masih mengesan ibu bapa bayi berkenaan dan pada masa sama meminta kerjasama orang ramai yang ada maklumat supaya tampil membantu siasatan,” katanya.

No comments:

Post a Comment