Sunday, August 29, 2010

BERHATI DIJALAN RAYA BUKAN MUSIM PERAYAAN SAJA TAPI SETIAP KETIKA...SALAHSATUNYA PANDU SEDERHAN@PELAHAN DAN TIDAK TERBURU@SOMBONG SERTA PATUH UNDANG2 JALANRAYA...DAN MOHON PERLINDUNGAN ALLAH KERANA ALLAH LAH SEBAIK2 PERLINDUNG

Lori, van bertembung

Laporan dan foto SAHLINA SAHKIRIN
am@hmetro.com.my
2010/08/29

MERSING: “Hati saya tergerak untuk berpatah balik kerana merasakan sesuatu perkara buruk menimpa abang apabila mendapati dia tidak sampai ke tempat pertemuan di Jemaluang seperti dirancang.
NGERI... kemalangan yang meragut nyawa dua mangsa di kilometer 36 Jalan Kota Tinggi-Mersing, semalam.
NGERI... kemalangan yang meragut nyawa dua mangsa di kilometer 36 Jalan Kota Tinggi-Mersing, semalam.

Kemalangan itu mengakibatkan abang lelaki itu, M Nordin Mahamud, 58, dan pemandu van, Muhamad Rafiquddin, 22, dari Rumah Pekerja Felcra Sungai Ambat, terbunuh di tempat kejadian di Kilometer 36 Jalan Kota Tinggi-Mersing, kira-kira jam 11.40 pagi.

Kejadian dipercayai berlaku apabila lori dipandu Nordin dari arah Kota Tinggi ke Mersing yang membawa muatan barang pindah ke Kuantan, Pahang hilang kawalan sebelum bertembung dengan van dipandu Muhamad yang datang dari arah bertentangan.

Azman berkata, dia keluar bersama-sama dengan abang serta kakak iparnya untuk menghantar barang pindah seorang rakan ke Kuantan tetapi tidak menaiki lori dipandu abangnya, sebaliknya membawa kereta sendiri bersama keluarga.

Katanya, dia bercadang berehat di Jemaluang, kira-kira 15 kilometer dari tempat kejadian dan mendahului abangnya sebelum dihubungi menerusi telefon oleh seorang rakan memberitahunya mengenai kemalangan itu.

“Saya reda dengan kejadian ini, sebenarnya abang saya sepatutnya bertolak ke Kuantan esok (hari ini) tetapi dia berkeras hendak juga bertolak pagi ini, rupa-rupanya dia hendak menemui ajal pagi ini,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Azman berkata, dia tidak menyangka arwah akan menemui ajal pada bulan mulia ini kerana sebelum kejadian abangnya tidak pernah menunjukkan sikap luar biasa.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan Mohd Nor Rasid mengesahkan kejadian itu

No comments:

Post a Comment