Wednesday, September 1, 2010

HUKUM ISLAM IA PATUT DIREJAM SAMPAI MATI

Dicabul abang ipar



2010/09/01

KUALA TERENGGANU: Demi menjaga hubungan keluarganya, seorang kanak-kanak berusia 12 tahun terpaksa merahsiakan peristiwa dia dicabul abang iparnya pada 19 Ogos lalu.
Namun, selepas bimbang kejadian sama berulang, dia memberanikan diri menceritakan detik hitam dilaluinya kepada kakaknya, Isnin lalu.
Suri rumah berusia 23 tahun itu kemudian membawa adiknya ke Balai Polis Kuala Besut untuk membuat laporan pada jam 8 malam hari sama.

Mengikut laporan, kakak mangsa mendakwa suaminya meraba badan adiknya ketika dia tinggal bersendirian di rumah pada hari kejadian.

Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor, ketika dihubungi semalam mengesahkan kejadian dan memberitahu kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.



Isteri lapor suami cabul adik



2010/09/04

BESUT: Seorang lelaki yang nyenyak tidur di rumahnya terkejut apabila ditahan polis selepas didakwa mencabul adik iparnya di Kuala Besut, di sini, awal pagi kelmarin.
Suspek berusia 20-an itu dilaporkan mencabul adik iparnya pada 19 Ogos lalu dan dia dibawa dari rumahnya ke Balai Polis Kampung Raja untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 354 kerana mencabul.
Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan penahanan itu dan berkata, suspek direman di balai sama bermula kelmarin hingga hari ini.

Kes itu dilaporkan sendiri oleh isteri suspek yang berusia 23 tahun di Balai Polis Kuala Besut pada 31 Ogos lalu, selepas adiknya yang berusia 12 tahun mendakwa dia dicabul di rumah suspek pada 19 Ogos lalu.

Mengikut laporan kakak mangsa, suspek bertindak meraba badan adiknya beberapa kali pada hari kejadia

No comments:

Post a Comment