Thursday, April 21, 2011

ALLAH SAJA YANG TAHU...APA SEBAB DAN BAGAIMANA IA MATI.....DIDUNIA KITA BOLEH SEMBUNYI...SETAKAT KITA MAMPU...JIKA ALLAH NAK BUKA DAN HUKUM...SANGAT2 BOLEH DAN BERKUASA...KITA TUNGGU AJE....

Dakwaan tak logik

Oleh Sarah Zulkifli
sarah@hmetro.com
HADIR...(dari kiri) Roslin, Raja Azmi  dan Jalani (dua dari kanan) berbincang dengan peguam mereka ketika hadir memberi keterangan di Pejabat Jawi, semalam.
HADIR...(dari kiri) Roslin, Raja Azmi dan Jalani (dua dari kanan) berbincang dengan peguam mereka ketika hadir memberi keterangan di Pejabat Jawi, semalam.
KUALA LUMPUR: “Saya bukan dayus,” tegas bekas jaguh badminton beregu negara, Jalani Sidek, 48, yang juga suami kepada produser, Raja Azmi Raja Sulaiman, 51.
Dia berkata demikian bagi mengulas persepsi negatif sesetengah pihak berikutan sikapnya yang lebih banyak berdiam diri selepas isterinya didakwa berkhalwat dengan pemain badminton negara, Roslin Hashim, 36, di sebuah hotel pada Ogos tahun lalu.
“Saya tahu apa yang sebenarnya berlaku kerana ketika kejadian saya sendiri berada di situ. Saya kenal dan tahu sejauh mana hubungan isteri saya dengan Roslin yang sudah saya anggap seperti adik sendiri,” katanya selepas memberi keterangan dalam siasatan membabitkan Raja Azmi dan Roslin di Pejabat Hal-Ehwal Siasatan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini, semalam.

Ini kali pertama Jalani meluahkan perasaannya kepada media selepas lapan bulan kes tuduhan khalwat membabitkan isterinya itu berlalu dan pelbagai tuduhan serta tohmahan dilemparkan terhadapnya.


“Saya kecewa dengan tohmahan yang dibuat. Masyarakat terus menghukum tanpa mengambil kira kebenaran. Mereka tidak sedar perbuatan itu membuatkan keluarga kami berada dalam keadaan aib, malah anak saya tertekan dan malu untuk ke sekolah,” katanya.

Jalani turut menyifatkan dakwaan isterinya dan Roslin berkhalwat yang dibuat bekas isteri Roslin iaitu Norhayati Othman, 39, sebagai tidak logik atau diterima akal.


Disimbah air panas

Oleh Raja Noraina Raja Rahim dan Siti Na’imah Mohamed
am@hmetro.com.my

TAHAN...suspek ditahan selepas ibu mangsa buat laporan polis.
TAHAN...suspek ditahan selepas ibu mangsa buat laporan polis. 
 
BANTU SIASATAN...ibu mangsa dipercayai baru  beberapa bulan menjaga mangsa daripada ibu saudara mangsa.
BANTU SIASATAN...ibu mangsa dipercayai baru beberapa bulan menjaga mangsa daripada ibu saudara mangsa. 
 
AMPANG: Seorang bayi lelaki berusia 19 bulan mati dalam keadaan menyedihkan dengan kesan lebam serta melecur di beberapa bahagian badan, dipercayai akibat disimbah air panas oleh teman lelaki ibunya di Taman Ampang Indah di sini, semalam.
Mangsa, Law Hong Jun dikatakan baru beberapa bulan berada di bawah jagaan ibunya yang berusia 24 tahun. Sebelum ini dia dijaga ibu saudaranya yang juga kakak kepada bapa mangsa.
Ibu saudara mangsa yang enggan dikenali berkata, dia diberitahu mengenai kematian Hong Jun selepas dimaklumkan ibu mangsa kira-kira jam 2 petang semalam.

“Saya tidak pasti apa sebenarnya berlaku tapi saya dimaklumkan pihak hospital anak saudara saya mati akibat didera. Ada kesan lebam dan melecur seperti disimbah air panas pada badannya.


“Saya tak tahu kenapa dia diperlakukan begitu kejam sedangkan dia masih kecil,” katanya ketika ditemui di perkarangan Hospital Ampang di sini, semalam.

Wanita itu berkata, sejak dilahirkan mangsa berada di bawah jagaannya di Gombak selepas adiknya (bapa mangsa) dipenjarakan.


Benjy masih belum sedar

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Raja Noraina Raja Rahim
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Pelakon yang sedang menjalani perbicaraan membabitkan kes dadah, Khaeryll Benjamin Ibrahim, 33, atau lebih dikenali sebagai Benjy dilaporkan masih tidak sedarkan diri sejak dibawa ke Hospital Pakar Damansara di sini, Selasa lalu.
Benjy dikatakan menggunakan mesin pernafasan selepas dia dilaporkan sukar bernafas kerana diserang penyakit asma kronik dan kini sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi hospital berkenaan.

Difahamkan, Benjy yang masih dalam pemantauan pihak berkuasa sementara menanti perbicaraan dilaporkan rebah di kediamannya di Petaling Jaya di sini, kerana sukar bernafas kira-kira jam 6 pagi menyebabkan dia gagal hadir ke mahkamah, kelmarin.
Rentetan itu, Benjy dibawa ke hospital untuk rawatan susulan.

Ibunya Azean Irdawaty Yusoef ketika dihubungi, berkata anak lelakinya itu masih tidak sedarkan diri sejak dimasukkan ke hospital berkenaan.

“Setakat ini saya belum tahu keadaan sebenar Benjy. Saya dimaklumkan doktor memberinya ubat pelali supaya Benjy dapat tidur dan berehat.

“Apa yang saya lihat, Benjy terpaksa bergantung kepada mesin bantuan pernafasan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Azean yang lebih senang dipanggil Kak Yan, berkata doktor memaklumkan supaya bersabar selain mendakwa mereka terpaksa menunggu dua hingga tiga hari bagi memastikan keadaan sebenar anaknya itu.
“Doktor nak tunggu tindak balas Benjy selepas diberikan ubat dan bantuan pernafasan terlebih dulu sebelum melakukan rawatan seterusnya,” katanya.

Azean berkata, dia juga seperti ibu lain berharap kesihatan anak lelakinya itu bertambah baik.

“Saya akan terus menjaga Benjy tidak kira siang atau malam. Saya yakin Benjy memerlukan saya di sisinya setiap masa,” katanya.

Harian Metro semalam melaporkan perbicaraan Benjy yang menghadapi dua tuduhan memiliki syabu tahun lalu, di Mahkamah Majistret di sini, kelmarin ditangguhkan selepas pelakon itu mengalami masalah kesihatan.

Majistret Hafizza Sauni membuat keputusan itu selepas peguam bela Amer Hamzah Arshad memberitahu mahkamah anak guamnya tidak dapat hadir kerana dimasukkan ke hospital.

Benjy didakwa memiliki syabu seberat 0.24 gram di sebuah rumah di Menara Duta 2, Jalan 1/38B Off Jalan Segambut di sini, pada jam 4 petang, 11 Mac 2010. Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa memiliki 0.14 gram dadah di Vista Mutiara Off Jalan Ambong Kiri, Kepong Baru di sini, pada jam 3 petang hari sama dan Benjy didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952.


Sah Sarbani mati akibat kemalangan


ZULKIFLI memeriksa perbarisan Hari Kor Kadet Polis ke-41 di Astaka Taman Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Polis mengesahkan kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) Kuala Lumpur di Jalan Cochrane di sini pada 6 April lepas adalah disebabkan kecederaan parah selepas terjatuh dari tempat tinggi.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, rumusan mengenai punca kematian mangsa adalah hasil siasatan menyeluruh yang membabitkan pihak polis, hospital, Jabatan Kimia dan Jabatan Patalogi.
Menurut beliau, pasukan penyiasat juga menggunakan kaedah tertentu termasuk lakonan semula oleh pelagak ngeri bagi membantu mendapatkan hasil penemuan mengenai punca kematian Ahmad Sarbani yang bertugas di Unit Import dan Eksport Kastam Pelabuhan Klang.
“Menerusi siasatan pelbagai sudut itu, kami dapati kematian mangsa selari dengan kecederaan akibat impak jatuh dari tempat tinggi,” kata beliau pada sidang akhbar selepas Majlis Perbarisan Ulang Tahun Hari Kor Kadet Polis ke-41 di Astaka Tasik Titiwangsa di sini semalam.


Roslin mahu isteri beriman


ROSLIN (kiri), Raja Azmi dan Jailani (dua dari kanan) berbincang selepas memberi keterangan di pejabat Jawi semalam.


KUALA LUMPUR – Pemain badminton negara, Muhd. Roslin Hashim memberitahu yang dia tidak serik untuk berkahwin lagi tetapi dalam masa sama bimbang jika tiada wanita yang sudi berkongsi hidup dengannya selepas pelbagai kontroversi mengenai dirinya tersebar.
Roslin, 39, mengakui walaupun dia sedih selepas gagal mempertahankan dua perkahwinan dengan bekas isterinya iaitu Faezah Mohamad, 34, dan Norhayati Othman, 39, naluri kelelakiannya tetap mahukan hidupnya diserikan dengan kehadiran seorang isteri.
Dakwanya, kontroversi itu sedikit sebanyak mempengaruhi kehidupannya tetapi dia tidak dapat tidak terpaksa reda dengan ketentuan itu.
“Memang saya ingin berumah tangga lagi tetapi persoalannya masih adakah wanita yang sanggup menerima saya selepas pelbagai kontroversi mengenai saya tersebar?
“Kalau boleh saya ingin mencari gadis beriman. Bagaimanapun saya belum merancang untuk berkahwin dalam tempoh terdekat kerana saya masih belum mempunyai teman wanita,” akuinya ketika ditemui semalam.

No comments:

Post a Comment