Monday, April 18, 2011

TAKDIR MEMANG KENA TERIMA...BILA DAH JADI..KENA REDA...PANDULAH PENUH BERHEMAH....ANAK DAH LUPA SAPE BESARKAN...SILAP KITA ABAIKAN DIDIKAN AGAMA...SENDIRI MAU INGATLAH...DAN BILA KITA TAK PENDULI HALAL HARAM...MENGUNDANG ZINA...BUANG ANAK...DITAMBAH HUKUM ALLAH DINAFIKAN...

Gadis seksi untuk siswa

Oleh Norfaisal Jahuri
am@hmetro.com.my

BUKTI...Mohd Yusof menunjukkan kain yang digantung bagi menarik perhatian pelajar IPT.
BUKTI...Mohd Yusof menunjukkan kain yang digantung bagi menarik perhatian pelajar IPT.
MELAKA: Beberapa pengusaha pusat hiburan di negeri ini didapati bertindak melampau bagi menarik pengunjung di kalangan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) apabila menyediakan program khusus untuk golongan itu dinamakan ‘parti pakaian seragam kolej.’
Ketua Ahli Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Mohd Yusof Hassan, yang mendedahkan perkara itu berkata tindakan itu terbukti selepas pihaknya menerima aduan berdasarkan kain rentang yang mempromosi aktiviti berkenaan.
Mohd Yusof berkata, berdasarkan maklumat pada kain rentang berkenaan, penganjur menyediakan lebih 50 gadis seksi kepada pengunjung lelaki sebagai daya tarikan.

“Malah, mereka juga turut menyediakan persembahan tarian seksi dan pertunjukan pentas oleh kumpulan muzik.


“Memang jelas parti dianjurkan itu sengaja mahu menarik pengunjung terutama membabitkan golongan pelajar untuk mereka berhibur.

“Apa yang saya tak puas hati mengapa mereka menggunakan perkataan kolej, seolah-olah sengaja mahu menarik golongan muda berkenaan untuk menyertai parti berkenaan,” katanya, di sini, semalam.


Maut dilanggar dua kereta

Oleh Rashidi Karim
am@hmetro.com.my

TERHUMBAN ...kereta yang terbabit   nahas dengan motosikal terhumban 
ke dalam parit. Gambar kecil, Hassan.
TERHUMBAN ...kereta yang terbabit nahas dengan motosikal terhumban ke dalam parit. Gambar kecil, Hassan.
KANGAR: Seorang petani hanya mampu melihat seorang remaja maut di depan mata apabila usahanya memberi amaran kepada sebuah kereta daripada melanggar mangsa yang tercampak ke tengah jalan gagal, malam kelmarin.
Mangsa, Hassan Basri Osman, 19, maut di tempat kejadian apabila dilanggar dua kenderaan selepas motosikal dinaiki bersama rakannya bertembung dengan sebuah kereta di Jalan Datuk Ali, berhampiran Kampung Tok Kuning, dekat sini, kira-kira jam 8 malam.
Rakannya, Rosli Jabar, 18, pula berjaya diselamatkan daripada lemas selepas terperosok bersama motosikal ke dalam parit yang berair. Kedua-dua remaja terbabit berasal dari Kuala Perlis.

Petani, Abdul Rahim Ayob, 54, berkata dia cuba menahan sebuah kereta dari arah Kangar ke Kuala Perlis dengan melambai-lambai cahaya telefon bimbit untuk menghalangnya daripada melanggar remaja yang ketika itu dalam keadaan parah selepas dilanggar kenderaan pertama tetapi gagal.


“Akibat perlanggaran itu, saya melihat mangsa tergolek di bawah kenderaan itu.

Anak dajal

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali dan Mohd Haiqal Bokhari
am@hmetro.com.my

KAJANG: Nasihat diberikan seorang bapa kepada anaknya yang berkelakuan liar dibalas si anak dengan balingan topi keledar dan satu tumbukan di muka menyebabkan lelaki berusia 49 tahun itu cedera di kening dan terpaksa menerima rawatan di hospital.
Kejadian berlaku kira-kira jam 1 pagi semalam di rumah mereka di Taman Bukit Mewah di sini dan sumber polis berkata, perbalahan antara dua beranak itu bermula dengan pertengkaran akibat salah faham.
Menurutnya, selepas si ayah menasihati anak lelakinya yang berusia 20-an itu, berlaku pertengkaran di antara mereka selama kita-kira 10 minit.

“Kemuncaknya, si anak naik berang lalu membaling topi keledar ke arah ayahnya, namun ayahnya sempat mengelak. Tidak puas hati dengan keadaan itu, anak terbabit bertindak lebih ganas dengan menumbuk muka bapanya hingga cedera di kening,” katanya di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment