Sunday, April 17, 2011

BILA KEJADIAN ANEH....AGAK SUKAR DIPERCAYAI....MUNGKIN ADA TANGAN2 GHAIB MENCAMPURINYA...MUNGKIN LEPAS HUKUMAN DUNIA....HUKUMAN AKHIRAT YANG LEBIH AZAB UNTUK MEREKA MENUNGGU....MEREKA INI TAK LEPAS DARI HUKUMAN ALLAH...DENGAN ORANG YANG TERLIBAT MEMALSUKAN KENYATAAN....ADAKAH MEREKA TAK MEMIKIRKAN MATI SERTA NERAKA ALLAH SWT...

Siasatan kes video seks selesai



Imej lelaki dalam klip video seks hasil rakaman cctv pada 21 Februari 2011 yang dimuat naik dalam laman Youtube 2 April lalu.



KUALA LUMPUR - Siasatan polis berhubung rakaman video seks yang pelakunya didakwa mirip seorang pemimpin pembangkang telah siap dan menunggu masa untuk dihantar ke pejabat Peguam Negara.
Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.
Katanya, laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.
"Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).
"Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah," katanya ketika dihubungi Bernama di sini semalam.
Ditanya mengenai maklum balas syarikat pengedar jam Omega mengenai identiti pemilik jam tangan itu, Acryl berkata, polis tidak mempunyai kuasa untuk memaksa pengedar jam berkenaan memberi maklumat berhubung identiti pemilik jam terbabit.

Menu baru cegah obesiti



PENGUSAHA kantin bukan sahaja perlu mengurangkan kekerapan menjual nasi lemak tetapi juga makanan ringan yang digoreng seperti nugget. - Gambar hiasan



SUBANG JAYA - Kerajaan menguatkuasakan serta-merta larangan penjualan makanan dan minuman tidak berkhasiat khususnya yang mengandungi gula serta garam berlebihan di kantin sekolah di seluruh negara bagi membendung risiko semakin ramai pelajar mengalami masalah obesiti.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai ketika mengumumkan perkara itu semalam menegaskan, pengusaha kantin juga hanya dibenarkan menjual nasi lemak sehari dalam seminggu.
Walaupun beliau menganggap nasi lemak mempunyai khasiatnya sendiri, pengambilan makanan itu secara kerap dan berlebihan akan mendorong seseorang itu mengalami obesiti.
"Peraturan melarang penjualan makanan tidak berkhasiat ini termasuk air bikarbonat bukan sahaja melibatkan pengusaha kantin tetapi juga penjaja lain di sekitar kawasan sekolah,'' katanya pada sidang akhbar selepas Konvensyen Panel Penasihat Klinik Kesihatan peringkat kebangsaan ke-5 2011 di sini semalam.


Peluru dalam bilik hotel masih misteri

KUALA LUMPUR - Siasatan polis mendapati sebuah bilik hotel iaitu lokasi penemuan sejumlah peluru pelbagai jenis pada Rabu lalu telah didaftar atas nama seorang lelaki warga Sri Lanka.
Sumber berkata, setakat ini siasatan mendapati nama lelaki tersebut tiada di dalam rekod pihak Imigresen.
"Pemeriksaan mendapati bilik tersebut didaftar atas nama seorang lelaki warga Sri Lanka dengan menggunakan pasport.
"Setakat hari ini (semalam), hasil semakan dengan pihak Imigresen mendapati butiran yang didaftar (lelaki) itu tiada di dalam rekod," katanya kepada Kosmo! semalam.
Menurut sumber itu, pihaknya tidak menolak kemungkinan lelaki itu menggunakan pasport palsu ketika mendaftar masuk.

Pemandu jengkaut ke tali gantung


ZULHISHAM diiringi polis selepas dijatuhi hukuman gantung oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Seorang pemandu jengkaut yang membunuh seorang wanita berusia 55 tahun dengan menanam jasad mangsa di sebuah tapak semaian tiga tahun lalu akhirnya dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.
Zulhisham Fadly Mohamad, 30, dari Kampung Gong Limau, Kemaman hanya mendiamkan diri selepas keputusan dibacakan oleh Hakim Datuk Abd. Rahim Uda.
Tertuduh yang merupakan bekas kakitangan Majlis Perbandaran Kemaman itu disabitkan dengan tuduhan membunuh Zaiton Mohamad, 55, pada 16 April 2008.
Kesalahan itu dilakukan di sebuah kebun buah naga, Mukim Hulu Kemaman, Bukit Tebuan, Kemaman di antara pukul 10.30 pagi hingga 1 petang.
Dakwaan terhadapnya dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Jazamuddin Ahmad Nawawi mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati.
Tertuduh diwakili peguam bela, Abdullah Muhamad.
Dalam penghakimannya, Abd. Rahim berkata, tertuduh dijatuhkan hukuman tersebut setelah mahkamah mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes tersebut.
“Selepas mahkamah meneliti keterangan kedua-dua pihak dan saksi, didapati tertuduh memang sengaja melakukan perbuatan itu dengan niat untuk membunuh.

Sarbani mati akibat kemalangan

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mengenai punca kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur pada 6 April lalu disyaki akibat kemalangan.
Siasatan polis terhadap kematian mangsa setakat ini telah siap 60 peratus.
“Bukti-bukti yang ditemui setakat ini mendapati tiada unsur menunjukkan mangsa bunuh diri tetapi kematian mangsa disyaki lebih kepada kemalangan akibat terjatuh dari tempat tinggi,” kata beliau kepada Kosmo! ketika dihubungi di sini semalam.
Antara bukti tersebut adalah seperti kecederaan yang dialami mangsa dan cara lelaki itu terjatuh ketika ditemui polis.
Ahmad Sarbani yang merupakan seorang daripada 62 kakitangan Kastam yang disiasat SPRM dalam Operasi 3b berhubung salah laku rasuah dan kegiatan pengubahan wang haram ditemui mati di aras satu menempatkan gelanggang badminton di bangunan itu.


Dibunuh ketika ziarah ibu



ANGGOTA polis menjalankan siasatan di banglo yang dipecah masuk tiga lelaki hingga mengakibatkan Norjaniaty dibunuh di Kampung Keladi, Kulim semalam.



KULIM - Kepulangan seorang suri rumah ke Kampung Keladi di sini untuk menziarahi ibunya yang ditinggalkan kerana mengikut suami berpindah ke Kuala Lumpur sejak dua minggu lalu berakhir dengan tragedi apabila dia dibunuh oleh tiga penjenayah semalam.
Kejadian pukul 4 pagi di sebuah banglo dua tingkat itu menyebabkan Norjaniaty Mohamad Isa, 40, meninggal dunia selepas dipukul dengan objek keras dan tumpul di kepala selain dilemaskan dengan bantal yang ditekup di mukanya oleh penjenayah terbabit.
Difahamkan, ketika kejadian, mangsa sedang tidur di dalam sebuah bilik bersama ibunya, Fatimah Abu Bakar, 70, manakala dua lagi ahli keluarga, Muliati, 45, dan anak lelakinya, Mohd. Syamsul Ismail, 16, yang tidur di bilik lain tidak diapa-apakan.
Katil yang digunakan Norjaniaty turut patah akibat serangan penjenayah tersebut. Fatimah turut cedera akibat dipukul dan dirawat di Hospital Kulim.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Siasatan dan Perundangan) Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri, Supritendan Law Thiang Huat berkata, polis bergegas ke lokasi kejadian sebaik dimaklumkan kira-kira sejam selepas itu.
Katanya, sebaik diperiksa, pihaknya menemui mayat Norjaniaty terlentang atas katil yang patah di dalam bilik di tingkat atas.

Bebas tuduhan bunuh Ching Eng Wah

ALOR SETAR - Mahkamah Tinggi di sini semalam melepas dan membebaskan dua lelaki atas tuduhan membunuh Naib Pengerusi Pemuda MCA Padang Serai, Ching Eng Wah di Pekan Padang Serai dekat sini hampir empat tahun lalu.
Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zakiah Kassim memutuskan demikian setelah mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap Abdul Nirwan Abdul Aziz, 31, dan Mohamad Zalmizi Hasim, 27.
Zakiah berkata, ini kerana pihak pendakwaan gagal memanggil dua saksi penting dikenali sebagai Jeffry dan Herman.
Katanya, dalam kes itu mahkamah tidak boleh mensabitkan kesalahan berdasarkan syak.
"Ketika kereta Eng Wah berhenti di persimpangan lampu isyarat, isteri mangsa memberitahu, dia menundukkan kepala kerana mahu mengambil telefon bimbit.
"Dia yang menoleh sebaik terdengar bunyi letupan mendapati suaminya sudah ditembak dan nampak dua lelaki bermotosikal hampir terjatuh," ujarnya.
Tambahnya, pistol yang ditemui di rumah Herman di Butterworth, Pulau Pinang pula sudah berkarat dan tidak dapat dipastikan sama ada ia digunakan untuk menembak Eng Wah atau tidak.
Mengikut kertas pertuduhan, mereka dengan niat telah membunuh Eng Wah dengan melepaskan tembakan menggunakan sepucuk pistol di persimpangan lampu isyarat Jalan Lunas-Padang Serai dipekan Padang Serai pada pukul 8.50 pagi, 17 Ogos 2007.

Perhilitan kesan buaya Sungai Junjung Mati



GAMBAR buaya yang dirakam di tebing Sungai Junjung Mati pada Khamis lalu.



GEORGE TOWN - Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Pulau Pinang sedang mengesan seekor buaya tembaga yang dilihat oleh penduduk di Sungai Junjung Mati dekat Juru di sini baru-baru ini.
Pengarahnya, Jamalun Nasir Ibrahim berkata, beberapa kakitangan jabatan itu telah ditempatkan di kawasan sungai itu sejak kelmarin bagi memantau kehadiran reptilia tersebut.
Ujarnya, beberapa papan tanda amaran agar orang ramai menjauhi kawasan itu buat sementara waktu turut dipasang.
"Orang ramai juga diingatkan supaya tidak mengganggu reptilia itu seperti melontar batu ke dalam sungai.
"Kami akan mengesan lokasi haiwan itu terlebih dahulu sebelum sebarang tindakan diambil termasuk kemungkinan menangkapnya," katanya di sini semalam.

Hentian rehat sarang jual telefon tiruan



OTHMAN memeriksa beberapa telefon bimbit tiruan yang ditemui di dalam sebuah van semasa operasi di Lebuhraya Karak semalam.



KUALA LUMPUR - Taktik sekumpulan peniaga menjadikan hentian rehat di lebuh raya sebagai lokasi menjual telefon bimbit tiruan terbongkar selepas mereka ditahan pihak berkuasa semalam.
Dalam operasi pukul 11.40 pagi itu, seramai sembilan penjual telefon yang sedang berkeliaran mencari pelanggan diberkas di hentian rehat di Lebuhraya Karak menghala ke Kuantan.
Penguat Kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Selangor, Othman Nawang berkata, sebanyak 73 telefon bimbit pelbagai jenis seperti Iphone 4 dan Nokia bernilai RM73,000 telah dirampas.

No comments:

Post a Comment