Wednesday, February 13, 2013

YANG HEBAT ITU TAKWA BUKAN BAHASA.....YANG HEBAT BANYAK MELAKUKAN SUNNAH2....BUKAN BUAT MAKSIAT

Shila Amzah Akan Adakan Sidang Media Khas Jawab Kontroversi

Posted on the February 12th, 2013 under Artis by admin

PULAU PINANG: Kemelut antara penyanyi Shila Amzah, bapanya, ND Lala dan kekasih, Sharnaaz Ahmad bakal terjawab tidak lama lagi menerusi sidang media khas yang bakal diadakan.
Menurut laporan portal berita Utusan Online ND Lala yang melarang anaknya daripada ditemubual oleh pihak media pada majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Tahun Baharu Cina berkata, tarikh dan lokasi sidang media itu akan diumumkan nanti.
“Kamu hendak tanya apa? Macam inilah, saya akan mengadakan sidang akhbar khas dalam masa terdekat untuk jawab segala persoalan.

“Tarikh dan tempat juga akan dimaklumkan kelak,” kata ND Lala.
Majlis yang diadakan pada tengah hari Isnin merupakan anjuran parti Barisan Nasional (BN) di Sekolah Tinggi Han Chiang di Pulau Pinang.
Penyanyi itu membuka tirai dengan menyanyikan lagu berbahasa Mandarin, dan lagu berbahasa Inggeris Adele, Set Fire To The Rain selain lagu Patah Seribu.
Selepas selesai persembahan, Shila, 23, dihampiri wartawan pada mulanya bersetuju untuk ditemu ramah namun dia yang dikawal ketat oleh sekumpulan pengawal peribadi serta pasukan keselamatan sepanjang majlis itu tidak dibenarkan untuk berbuat demikian.
Ketika itu, Shila kelihatan terpinga-pinga dan hanya berdiam diri sebelum dibawa pergi.
Kisah cinta Shila dan Sharnaaz menjadi tegang apabila ND Lala dikatakan tidak merestui hubungan pasangan terbabit.
Malah Sharnaaz sebelum ini yang berhajat untuk merisik Shila pada Mac depan terpaksa membatalkan niatnya kerana masalah tersebut.
Shila yang ‘melarikan’ diri selepas pulang dari Shanghai, China minggu lalu akibat tertekan dengan konflik itu bagaimanapun sudah kembali ke pangkuan keluarga pada Sabtu.
mStar

Shila Amzah Buat Persembahan Selepas ‘Menghilangkan’ Diri

Posted on the February 11th, 2013 under Artis by admin

PETALING JAYA: Penyanyi Shila Amzah yang mencetuskan kontroversi susulan kehilangannya sejak enam hari lalu tidak menghampakan peminat-peminatnya apabila dia muncul membuat persembahan di Program Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia.
Menurut laporan akhbar Berita Harian pada Isnin, Shila telah memberikan persembahan yang cukup bertenaga di Sekolah Tinggi Han Chiang di Pulau Pinang, tengah hari Isnin walaupun kemelut cinta bersama Sharnaaz dan keluarganya masih lagi belum selesai.
Penyanyi itu membuka tirai dengan menyanyikan lagu berbahasa Mandarin, dan lagu berbahasa Inggeris Adele, Set fire to the Rain selain lagu Patah Seribu.

Sementara itu, Shila pada malam Ahad tiba di Pulau Pinang bersama bapanya, ND Lala dan kelihatan ceria ditemani pengawal peribadi.
Bagaimanapun dia enggan mengulas mengenai kemelutnya itu kepada pihak media dan dilihat dia tetap melayan peminat-peminatnya di sebuah hotel.
Dalam pada itu, penyanyi rap Korea Selatan, Psy menutup tirai Program Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia.
Psy yang pertama kali membuat pesembahan di negara ini sempena program anjuran Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, menyayikan lagu popularnya “Gangnam Style” dengan disaksikan kira-kira 100,000 pengunjung.
Kisah cinta Shila dan Sharnaaz menjadi tegang apabila ND Lala dikatakan tidak merestui hubungan pasangan terbabit.
Malah Sharnaaz sebelum ini yang berhajat untuk merisik Shila pada Mac depan terpaksa membatalkan niatnya kerana masalah tersebut.
Shila yang ‘melarikan’ diri selepas pulang dari Shanghai, China minggu lalu akibat tertekan dengan konflik itu bagaimanapun sudah kembali ke pangkuan keluarga pada Sabtu.
Pada Jumaat lalu, Shila memuat naikkan rakaman kesedihannya sambil menangis teresak-esak ketika menyanyikan lagu Ombak Rindu dalam YouTube selain mengharapkan kejernihan terhadap kemelut yang melanda.
mStar

Wang sumbangan RM140,000 lesap

Posted on the February 12th, 2013 under Tempatan by admin
MUHAMAD HAIRUMAN menunjukkan laporan polis dan penyata akaun di Shah Alam semalam.
SHAH ALAM – Mangsa renjatan kabel elektrik, Muhamad Hairuman Miskon, 24, kesal apabila wang sumbangan orang ramai berjumlah RM140,000 hilang daripada akaun bank peribadinya.
Dia mendakwa, wang tersebut dilesapkan oleh salah seorang ahli keluarganya sendiri melalui berpuluh-puluh pengeluaran secara tunai dalam tempoh setahun.

Menurutnya, perkara itu disedarinya apabila dia membuat semakan ke atas akaun berkenaan awal Jun tahun lalu dan mendapati bakinya hanya tinggal RM48.
“Sepanjang saya terlantar sakit akibat kejadian renjatan itu, ahli keluarga berkenaan menguruskan akaun bank tersebut serta beberapa lagi sumbangan yang diberikan pelbagai pihak.
“Saya kini membekukan akaun bank berkenaan awal Julai tahun lepas dan cuba untuk mendapatkan ahli keluarga berkenaan untuk penjelasan, tetapi dia gagal dihubungi dan ditemui hingga kini malah nombor telefonnya turut ditukar,” dakwanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Hairuman yang berasal dari Tanjung Karang, Selangor sebelum ini menggemparkan negara apabila mengalami kecederaan parah selepas terkena renjatan elektrik ketika mengait buah kelapa sawit di sebuah kebun di Kuala Selangor pada 26 November 2010.
Mengulas lanjut, menurutnya, dia telah membuat laporan polis di Balai Polis Tanjung Karang, Selangor pada bulan sama dia membekukan akaun bank miliknya.
Katanya, pihak polis memaklumkan bahawa mereka tidak dapat berbuat apa-apa walaupun dia memberikan penyata bank penuh sebagai bahan bukti.
“Menurut pegawai yang menerima laporan itu, siasatan tidak dapat diteruskan berdasarkan penyata tersebut semata-mata kerana mereka memerlukan bukti melalui rakaman video mesin pengeluaran automatik antara bulan April hingga Ogos 2011.
“Malangnya video berkenaan hanya mempunyai jangka hayat selama enam bulan sebelum dilupuskan. Dalam tempoh tersebut, pengeluaran wang dalam jumlah besar telah dilakukan,” ujarnya.
Menurut Hairuman, dia telah memohon bantuan Pertubuhan Keselamatan Sosial untuk mendapatkan pekerjaan dan telah dipanggil untuk temu duga di Kuala Lumpur awal Julai tahun lalu.
“Sepanjang tempoh tersebut, saya hanya bergantung kepada wang simpanan dalam akaun lain hinggalah diambil bekerja sebagai operator panggilan di sebuah syarikat swasta di Petaling Jaya, Selangor pada Ogos,” ujarnya.
Sejak temu duga itu, dia memberitahu, ibu angkatnya telah menjemputnya untuk tinggal bersamanya di Kayangan Heights di sini hingga sekarang.
Hairuman kini melanjutkan pelajaran di Pusat Latihan Pemulihan dan Perindustrian Sungai Merab, Kajang dalam bidang pengkomputeran sejak Januari lalu.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Mohd. Taib Ahmad mengesahkan pihaknya menerima laporan yang dikemukakan oleh Hairuman.
Bagaimanapun, katanya, pihaknya meminta Hairuman membuat laporan baharu berhubung kes tersebut.
“Mungkin laporan sebelum ini tidak lengkap dan mengemukakan penyata pengeluaran keluar masuk wang,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Kosmo

Pengunjung rumah terbuka sedia untuk Psy tapi…

Posted on the February 11th, 2013 under Tempatan by admin

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mungkin akan kecewa sekiranya mendengar perbualan para pengunjung yang memenuhi kawasan belakang padang Kolej Han Chiang semasa sambutan rumah terbuka Tahun Baru Cina BN Pulau Pinang hari ini.
Dalam ucapannya di majlis itu, Najib antara lainnya bertanya para pengunjung sama ada mereka bersedia untuk menyaksikan persembahan rap Korea Gangnam Psy.
Najib mengulangi soalan itu sebanyak empat kali dan para hadirin berkenaan menyahut “Ya” dengan bersemangat.

Sebahagian daripada mereka bagaimanapun menunjukkan reaksi berbeza apabila ditanya sama ada bersedia untuk “BN”.
Kumpulan orang ramai di kawasan belakang padang tersebut menyahut “Tidak” dan tertawa.
Para penonton juga ketawa apabila Najib menyebut nama kolej Han Chiang dengan nama “Han Niang”, apabila mengumumkan untuk menaiktaraf kolej tersebut kepada universiti kolej.
Hadirin berkenaan turut ketawa apabila pengerusi majlis menjemput isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor untuk menyanyi lagu sambutan Tahun Baru Cina.
Rosmah ditemani beberapa pemimpin BN termasuk Menteri Pelancongan Datuk Seri Ng Yen Yen di atas pentas.
Malaysiakini

Kisah Taubat Artis Dan Penari Terkenal Mesir

Posted on the February 11th, 2013 under Agama by admin

Seorang artis terkenal juga penari, Haalah ash-Shaafy menceritakan kisah kenapa ia meninggalkan kerjayanya di dunia seni dan memilih untuk bertaubat dan bagaimana ketenangan jiwa yang ia rasakan. Dengan gaya bahasa yang menyentuh, ia menceritakannya dalam sebuah wawancara di sebuah majalah,
“Suatu hari, seperti biasa aku melakukan adegan menari di salah satu hotel terkenal di Cairo, Mesir. Saat menari, aku merasakan diriku seperti mayat dan boneka yang bergerak tanpa makna. Dan untuk pertama kalinya aku merasa malu apabila menyedari dalam pose setengah telanjang, menari di hadapan mata kaum lelaki dan di tengah-tengah gelas-gelas arak yang terhampar.
Lalu aku tinggalkan arena itu dan cepat-cepat pergi sambil menangis menuju bilik tukar pakaian dan lantas memakai pakaianku kembali. Selama hidupku, baru kali ini aku diliputi suatu perasaan yang belum pernah aku rasakan semenjak bermula menari dari usia15 tahun lalu.

Maka, aku pun segera berwuduk dan melakukan solat. Ketika itu, untuk pertama kalinya aku merasakan kebahagiaan dan kedamaian. Dan sejak hari itu, aku memakai hijab sekalipun masih banyak tawaran-tawaran menggiurkan yang dihulurkan kepadaku ataupun pelbagai ejekan dari sebahagian orang. Aku pun melaksanakan haji sambil berdiri dan menangis di hadapan Kaabah memohon kepada Allah kiranya mengampuni dosa-dosa yang telah aku lakukan pada hari-hari hitamku .. ”
Di akhir ceritanya, Halah berkata, ”Haalah ash-Shaafy telah mati dan telah menanam bersama masa lalunya. Adapun saya sekarang adalah bernama Suhair ‘Abidin, Ummu Karim, suri rumah, hidup bersama anak dan suami. Titisan air mata penyesalan sentiasa mendampingiku atas hari-hari yang dulu pernah aku lakukan seusiaku, jauh dari Khaliq-ku yang telah memberikan segalanya padaku.
Sesungguhnya, aku kini adalah bayi baru dilahirkan, aku merasakan ketenangan dan kedamaian setelah sebelumnya hanya perasaan cemas dan sedih yang menjadi temanku sekalipun kekayaan berlimpah, selalu terlewat malam dan bersenang-senang …. Aku telah melakukan masa-masa yang lalu sebagai teman syaitan, yang aku kenal hanya bersenang-senang dan menari. Aku telah hidup dalam kehidupan yang amat dibenci dan terhina. Sarafku selalu tegang tetapi sekarang aku merasa baru menjadi bayi semula. Aku merasa berada di tangan yang begitu amanah, yang membelai kasih sayang dan mengucapkan selamat padaku … Yah, Tangan Allah Taala. “

Anak Lelaki PM Tunjuk Kebolehan Berbahasa Mandarin

Posted on the February 12th, 2013 under Tempatan by admin

KUALA LUMPUR: Anak lelaki kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Norashman, menunjukkan kebolehannya berbahasa Mandarin ketika memberi ucapan ringkas pada majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Tahun Baharu Cina Pulau Pinang.
Norashman, 22, atau lebih mesra dengan panggilan Ashman, mengambil kesempatan itu untuk mengucapkan selamat Tahun Baharu Cina kepada hadirin sebelum bapanya menyampaikan ucapan pada majlis anjuran Barisan Nasional negeri itu.
“Selamat pagi rakan-rakan sekalian. Di sini saya mengucapkan selamat menyambut Tahun Baharu Cina kepada anda semua. Semoga termakbul segalanya seperti yang dihajatkan.

“Orang zaman dahulu menyatakan, rancangan sehari bermula pada waktu pagi, rancangan setahun bermula pada musim bunga, rancangan seumur hidup bergantung kepada daya usaha.
“Harap rakan-rakan sekalian terus berusaha demi mencapai matlamat 1Malaysia. Terima kasih. Gong Xi Fa Cai,” kata Ashman yang pernah mengikuti kursus lanjutan selama tiga minggu di Beijing Foreign Studies University pada 2010.
Sebelum ini, beliau pernah menyanyi dalam bahasa Mandarin pada satu majlis di Kuala Lumpur City Centre selain ke udara selama 40 saat dalam iklan radio Tahun Baharu Cina bersama Najib baru-baru ini. BERNAMA

No comments:

Post a Comment