Saturday, May 12, 2012

ARTIS YANG TERLIBAT DENGAN DADAH..KES KHALWAT..BERGAUL BEBAS...MASALAH DEDAH AURAT DLL... ADAKAH MEREKA NI BOLEH JADI IDOLA...BILA MANUSIA MELAWAN KEHENDAK ALLAH...MENEGAH BERKAHWIN SEJENIS...ADAKAH INI TANDA AKHIR ZAMAN...

Perompak ditinggal rakan dicekup


Shamir menunjukkan pagar kawasan rumahnya yang dipotong sebelum tiga perompak menceroboh masuk ke dalam rumahnya.



ALOR GAJAH – Tiga penjenayah bukan saja tersilap sasaran memilih rumah untuk dirompak malah terpaksa lari bertempiran apabila ditembak tuan rumah sebelum sempat menggeledah rumah tersebut.
Lebih malang, dua daripada mereka cedera ditembak pemilik rumah itu dengan seorang daripada mereka berjaya diberkas. Suspek itu diberkas ketika mengerang kesakitan di kawasan lapang tidak jauh dari rumah mangsa selepas ditinggal rakan-rakannya.
Sebelum itu, tiga penjenayah Indonesia itu menceroboh rumah seorang petani, Mohd. Shamir Fauzi, 28, di Pantai Belimbing, Durian Tunggal di sini.
Sebelum kejadian pukul 4 pagi, Shamir berkata, dia bersama isterinya, Azarita Abd. Rahim, 28, serta anak mereka, Mohamad Reza Fauzi, 4, berada di dalam bilik.
Turut berada di rumah itu, ibu Shamir, Nory Md. Noor, 58, yang tidur di bilik lain.
“Isteri saya ketika itu tidak tidur kerana Reza meragam.
“Saya yang tidur kemudian dikejutkan Azarita apabila dia terdengar bunyi tombol pintu yang dikunci cuba dipusing selain nampak bayang-bayang melalui bawah pintu bilik,” cerita Shamir ketika ditemui di rumahnya itu.
Kata petani itu yang telah mendiami rumah tersebut sejak 21 tahun lalu, dia kemudian mengambil senapang patah dalam bilik tidurnya lalu mengisi dua butir peluru sebelum membuka pintu bilik tersebut.

Air kencing Saiful Apek, tiga rakan ada kandungan dadah


Saiful Apek



PETALING JAYA - Mahkamah Majistret di sini diberitahu bahawa bacaan ujian pengesanan kanabis terhadap air kencing pelakon komedi Mohd. Saifulazam Mohamed Yusoff atau lebih dikenali sebagai Saiful Apek dan tiga rakannya adalah melebihi takat pengesanan dadah.
Rozita Abdullah, 41, pegawai Sains Jabatan Patologi, Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang berkata, keputusan bacaan ujian itu diketahui selepas ujian pengesanan kanabis dibuat terhadap sampel air kencing empat tertuduh itu pada 22 Jun 2010.
"Begitu juga dengan ujian saringan dadah yang dilakukan ke atas kesemua tertuduh, keputusan kesemua bacaan air kencing melebihi takat yang diperlukan," kata beliau ketika disoal Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Ishrakh Saad semasa pemeriksaan utama.
Pada 1 November 2011, Saiful Apek, 42, dan tiga rakannya iaitu Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28; Shaiful Baharom, 24; dan Noremy Mohamad, 28, mengaku tidak bersalah atas tuduhan memasukkan dadah kanabis ke dalam badan mereka.

4 ditembak dalam Ford Ranger



KENDERAAN Ford Ranger yang ditembak dari jarak dekat oleh dua lelaki menunggang motosikal.



SEREMBAN – Dua lelaki mati manakala dua rakannya cedera selepas ditembak dua penjenayah ketika empat sahabat itu menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda di Jalan Datuk Bandar Tunggal di sini kelmarin.
Sebelum kejadian pada pukul 9.50 malam, kenderaan Ford Ranger dinaiki empat sahabat itu tiba-tiba dihampiri dua lelaki yang menunggang sebuah motosikal sebelum pembonceng motosikal terbabit melepaskan tembakan ke arah empat sahabat itu.
Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, empat mangsa dalam kenderaan itu cedera kerana masing-masing terkena tembakan menyebabkan pemandu kenderaan itu terus memandu kenderaan ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) di sini untuk mendapatkan rawatan.
Jarak antara lokasi kejadian dengan HTJ kira-kira dua kilometer.
“Semasa kejadian, kenderaan dinaiki empat mangsa bergerak perlahan kerana menghampiri persimpangan lampu isyarat. Pada masa sama sebuah motosikal dinaiki dua lelaki melepaskan tembakan ke arah kenderaan itu,” kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban di sini semalam.

Hajat ke Chiangmai berakhir di HTJ



KEADAAN bas persiaran yang terbabas selepas melanggar sebatang pokok di Jalan Gadong Jaya, Nilai semalam.



NILAI - Hajat 28 penumpang sebuah bas persiaran untuk bercuti di Chiangmai, Thailand tidak kesampaian apabila kenderaan yang mereka naiki terbabas sebelum melanggar sebatang pokok di Jalan Gadong Jaya berhampiran Kampung LBJ di sini semalam.
Dalam kejadian pukul 4.30 pagi itu menyebabkan pemandu bas, K. Gunachandar, 52, maut ketika dirawat di Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJ) manakala semua penumpang cedera.
Jurucakap polis berkata, bas terbabit membawa sembilan lelaki dan 19 wanita berusia 40 hingga 72 tahun dalam perjalanan dari Tampin dekat sini menuju ke Terminal Lapangan Terbang Tambang Murah (LCCT), Sepang.
Semua penumpang itu berasal dari beberapa kawasan sekitar Tampin di sini.
Jarak antara Tampin dan lokasi kejadian kira-kira 80 kilometer.
Menurut beliau, sampai di lokasi kejadian pemandu bas berkenaan dipercayai gagal mengawal kenderaan ketika melalui satu selekoh sebelum terbabas ke tepi jalan lalu melanggar sebatang pokok.

Letupan buat Afendi terpelanting



UMI NURUL AEISYATUN menunjukkan sepasang kain baju Melayu yang dibeli oleh Mohd. Rosli untuk majlis perkahwinan mereka di Kampung Baru Kuala Abang, Dungun semalam.



DUNGUN – “Sebelum kejadian, saya dengar bunyi gas bocor sebanyak tiga kali sebelum terdengar bunyi letupan kuat yang menyebabkan saya terpelanting.”
Itu pengalaman ngeri dialami salah seorang mangsa, Mohd. Afendi Yahya, 32, dalam kejadian letupan gas di Loji Pemprosesan Petronas, Kerteh, Kemaman kelmarin yang meragut nyawa rakannya Mohd. Rosli Mansor, 31.
Menurutnya, beberapa saat sebelum letupan kuat itu berlaku, dia berada hanya beberapa meter dari penutup bay hole loji berkenaan iaitu tempat gas itu bocor dan meletup.
Jelas Mohd. Afendi, pada mulanya dia cuba mencari punca bunyi kebocoran gas itu dan apabila bunyi sama berulang sebanyak tiga kali, dia yang dapat menjangkakan sesuatu perkara buruk akan berlaku cuba melarikan diri.
Bagaimanapun, jelasnya, belum sempat dia berbuat apa-apa, satu letupan kuat berlaku diikuti dengan percikan api dan pada masa itu dia tidak menyedari bahawa rakannya terjatuh ke dalam bay hole itu.
“Saya bernasib baik kerana hanya melecur sikit sebab kena percikan api tetapi nasib tak menyebelahi rakan saya,” katanya ketika menghadiri majlis pengkebumian Mohd. Rosli di Kampung Baru Kuala Abang dekat sini, semalam.

Pesakit bakal dibebani kos rawatan



KOS rawatan pesakit di Hospital Serdang dijangka meningkat sekiranya pengurusannya diambil alih oleh UPM.



KUALA LUMPUR – Kira-kira satu juta pesakit yang mendapatkan rawatan di Hospital Serdang bakal berhadapan masalah bayaran kos rawatan lebih tinggi jika pengurusannya diambil alih oleh pihak Universiti Putra Malaysia (UPM).
Setiausaha Ahli Lembaga Pelawat (ALP) Hospital Serdang, Dr. M. Mahendran (gambar) berkata, sewajarnya hospital itu terus berada di bawah pengurusan Kementerian Kesihatan Malaysia agar rakyat yang tidak berkemampuan mendapatkan rawatan di situ.
“Pesakit yang mendapatkan rawatan di hospital ini bukan sahaja terdiri daripada penduduk sekitar Serdang malah pesakit dari negeri lain seperti Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Wilayah Persekutuan dan Selangor.
“Hospital Serdang merupakan hospital pakar yang menawarkan kos rawatan yang rendah dan mampu dibayar oleh para pesakit serta menjadi tumpuan bagi pesakit jantung menjalani rawatan selain Institut Jantung Negara,” katanya pada sidang akhbar di Hospital Serdang dekat sini semalam.

Wanita kelihatan tua jalani rawatan


WAJAH baharu Mai (dua dari kiri) kelihatan muda semasa dia bergambar dengan adik lelakinya (dua dari kanan) dan Chen (kiri) di Taipei semalam.



TAIPEI - Seorang wanita muda Vietnam, Nguyen Thi Ngoc Mai yang kelihatan seperti berumur 70 tahun walaupun usianya baru 28 tahun kini menjalani rawatan perubatan di Taiwan, kata beberapa doktor semalam.
Mai mula menghidap sindrom Werner yang menyebabkan dia kelihatan tua sejak berumur 10 tahun.
Dia sebelum ini tidak mampu menjalani rawatan kerana mengalami masalah kewangan.
Menurut beberapa doktor di Hospital Universiti Perubatan China, dia sukar berjalan dan mengalami masalah kesihatan sebelum datang ke Taiwan pada April lalu.
Mai menjalani pembedahan plastik dan beberapa pembedahan lain bagi mempermudakan penampilannya, kata mereka.
Dia turut menjalani rawatan kulit dan paru-paru.
Doktor-doktor menyatakan, dia merupakan pesakit pertama sindrom tersebut di negara ini.
Wanita itu akan mengambil ubat-ubatan dan mengelak diri daripada terkena cahaya matahari.
"Saya seperti dilahirkan semula dan terdapat harapan dalam kehidupan saya," katanya menerusi jurubahasa di sini.
Semasa dia bergambar dengan adik lelakinya dan doktor pembedahan plastik, Hung-Chi Chen di sini semalam, wajahnya kelihatan semakin muda selepas dia menjalani rawatan. - Agensi

Obama perjelas isu perkahwinan gay


OBAMA



LOS ANGELES - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama menyatakan perkahwinan sejenis merupakan perkembangan munasabah ke arah menjadikan negara AS yang lebih adil dan saksama.
Obama membuat penjelasan itu pada majlis makan malam bagi mengumpul dana kempen politik beliau di bandar Studio, California kelmarin.
"Walaupun sokongan saya terhadap perkahwinan sejenis mengejutkan, ia merupakan perkembangan yang munasabah buat AS. Bukankah kita merupakan sebuah negara untuk semua (temasuk golongan gay dan lesbian)?"
"Adakah ia (sokongan kepada golongan gay) akan menjadikan kita lebih kuat? Saya percaya ia dapat mencapai objektif tersebut," kata Obama.
Sekitar 150 tetamu membayar tiket AS$40,000 (RM122,847) bagi menghadiri majlis itu yang berjaya mengumpul sekitar AS$15 juta (RM46 juta).
Ketua Animasi DreamWorks, Jeffrey Katzenberg mengendalikan kempen kutipan derma itu untuk kempen politik Obama.
Turut hadir pada majlis itu ialah pelakon terkenal, George Clooney, aktres Salma Hayek, aktor Tobey Maguire, Barbra Streisand, Jack Black dan Robert Downey Jr.
Obama akan bertanding semula dalam pilihan raya presiden AS pada hujung tahun ini. - Agensi

No comments:

Post a Comment