Tuesday, March 9, 2010

JADIKAN PENDOMAN

Maut akibat dilanggar kereta suami

GENTING HIGHLANDS – Kegembiraan lapan sekeluarga bertukar tragedi apabila salah seorang ahli keluarga maut dalam kemalangan berhampiran Kilometer 21 Jalan Genting Highlands dekat sini, awal pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Rosli Abdul Rahman berkata, keluarga terbabit dalam perjalanan pulang dari Genting Highlands dan tiba di lokasi itu, kereta Iswara dipandu dipercayai terbabas kemudian masuk ke dalam longkang di tepi jalan.

Menurutnya, mereka sekeluarga bertindak mengangkat kereta terbabit ke atas jalan dan secara tiba-tiba kereta itu bergerak lalu terlanggar seorang wanita yang juga isteri kepada pemandu terbabit.

“Akibat kejadian itu, wanita terbabit cedera parah di kaki kiri dan kemudiannya dalam perjalanan ke hospital, mangsa meninggal dunia.

“Mayat mangsa kemudian di bawa ke Hospital Bentong untuk dibedah siasat dan hasil bedah siasat mendapati, mangsa mati mengejut akibat kemalangan itu,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, kejadian itu boleh dijadikan iktibar kepada semua pemandu supaya sentiasa berhati-hati bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini.:

Beliau berkata, ibu bapa perlu mengawasi anak-anak supaya tidak sesekali berada di hadapan atau belakang kenderaan ketika kenderaan sedang bergerak atau berada di lereng bukit.

No comments:

Post a Comment