Wednesday, March 10, 2010

MENCARI NAHAS SENDIRI

NEGARA

Penduduk belasah tiga Awang Hitam


SALAH satu unit apartmen di Flora Damansara inilah seorang pelajar kolej diperkosa tiga Awang Hitam semalam.


PETALING JAYA - Tiga lelaki warga Afrika sempat dibelasah penduduk apartmen Flora Damansara, Damansara Perdana di sini selepas didakwa memperkosa seorang pelajar kolej swasta di tingkat sembilan apartmen tersebut malam kelmarin.

Ketiga-tiga Awang Hitam itu bagaimanapun tidak mengalami kecederaan parah ketika bergelut dengan penduduk untuk melarikan diri.

Menurut Pengerusi Persatuan Penduduk apartmen tersebut, Abdul Hakim Abdul Wahab, beberapa penduduk yang menyedari kejadian tersebut pada pukul 11.30 malam bertindak pergi ke rumah suspek dan melihat mangsa sedang menangis.

"Mangsa dijumpai dalam keadaan tidak berbaju di rumah tersebut dan memberitahu dia telah dirogol sebanyak tiga kali.

"Ketiga-tiga suspek yang takut dengan kehadiran penduduk cuba melarikan diri tetapi sempat dikepung sebelum berlaku pergelutan dengan penduduk dalam usaha menangkap mereka," ceritanya.


lagi


Mat Afrika hati syaitan

Oleh Shanty Nur Shaffizan Shafee
shantynur@hmetro.com.my
2010/03/11

DAMANSARA: Suara rakan yang cemas meminta tolong rupa-rupanya menjadi malapetaka bagi seorang gadis apabila dirogol seorang lelaki warga asing di Pangsapuri Flora Damansara, awal pagi semalam.

Dalam kejadian 1 pagi itu, penuntut kolej swasta berhampiran dikatakan sedang menyiapkan tugasannya di kafe siber terletak di unit bawah pangsapuri itu apabila dia dihubungi rakannya.


Menurut sumber, mangsa yang panik kerana mengesyaki sesuatu yang buruk terjadi pada rakannya menaiki lif ke tingkat sembilan pangsapuri terbabit.


“Sebaik pintu lif dibuka, mangsa terkejut seorang lelaki warga Afrika menariknya keluar dan membawanya masuk ke dalam sebuah unit rumah di tingkat itu.


“Lebih menyedihkan, rakan mangsa seorang wanita tempatan ditahan rakan suspek dan diarah menghubungi mangsa bagi mengumpannya naik ke kediaman suspek,” katanya.


Mangsa dikatakan cuba melawan, namun tidak berdaya menyebabkan dia di rogol berkali-kali.

Bagaimanapun, ketika suspek keluar dari bilik, mangsa meminta bantuan dengan menelefon rakannya menghubungi pihak polis.


“Rakan yang dihubungi kemudian bersama beberapa penduduk di pangsapuri itu menyelamatkan mangsa.


“Polis yang tiba kira-kira tujuh minit kemudian mencekup suspek dan dua rakannya dalam rumah itu,” katanya.


Difahamkan, suspek sering mengganggu mangsa, namun tidak pernah diendahkan menyebabkan suspek bertindak menggunakan rakan mangsa merogolnya.


Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed mengesahkan tangkapan itu dan suspek disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.




LAGI




Penuntut kolej kena rogol lelaki warga Afrika


2010/03/11

PETALING JAYA: Seorang pelajar kolej swasta tidak menyangka panggilan telefon dari seorang wanita yang meminta tolong, sebenarnya adalah perangkap dipasang lelaki warga Afrika yang merogolnya.

Kejadian berlaku di Pangsapuri Flora Damansara di sini, kira-kira jam 9 malam kelmarin, selepas mangsa berusia 24 tahun yang tinggal di pangsapuri itu dikatakan menerima panggilan ketika berada di sebuah kafe siber di tingkat bawah pangsapuri.

Sumber berkata, ‘wanita’ yang menghubunginya meminta mangsa naik ke tingkat 9 pangsapuri itu dan sebaik tiba di pintu rumah, seorang lelaki warga Afrika menariknya masuk sebelum merogolnya. Katanya, mangsa yang berjaya melarikan diri selepas dirogol, kemudian kembali ke kafe siber itu dan menceritakan kejadian berkenaan kepada beberapa penduduk.
“Berikutan itu, beberapa penduduk memerangkap lelaki terbabit dan berjaya ditahan sebelum diserahkan kepada polis,” katanya di sini, semalam.

Sumber itu berkata, ekoran penahanan suspek, polis bersama penduduk menahan dua lagi lelaki warga Afrika yang juga rakan suspek kerana dipercayai bersubahat.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, yang mengesahkan kejadian itu berkata, polis menahan tiga lelaki warga Afrika bagi membantu siasatan

No comments:

Post a Comment