Tuesday, March 9, 2010

JANGAN BUAT BEGINI...BAHAYA LEBIH BANYAK MENANTI

'Anggap dah mati'

Oleh Hamizah Badiran
am@hmetro.com.my
2010/03/10

KUALA LUMPUR: Gara-gara tidak puas hati selepas dimarahi orang tua, seorang remaja perempuan berusia 17 tahun tergamak lari dari rumah dengan melompat turun melalui saluran paip rumahnya pada bahagian anjung.

Mimi Noraffiza Nor Affendy, lari dari rumah keluarganya di Jalan Jelatik, dekat sini, kira-kira jam 3 pagi Ahad lalu dan tidak pulang ke rumah sehingga kini. Ibunya, Fariza Muhamad Shahrom, 33, berkata Mimi sudah tidak mahu bersekolah jadi dia ditugaskan menjaga adiknya yang masih bersekolah di rumah sementara dia dan suami bekerja.


“Disebabkan dia sering bersendirian di rumah, saya tidak tahu dengan siapa dia berkawan dan kemungkinan besar dia mula bergaul dengan ‘budak liar’ di sekitar kawasan rumah kami,” katanya.


Beliau menyedari kehilangan Mimi selepas melihat anaknya tidak berada di bilik pada jam 4 pagi ketika hendak memberi susu kepada anak bongsunya yang tidur sebilik dengannya.


“Dia tutup bantal dengan selimut sebagai helah supaya saya tidak menyedari ketiadaannya dan dia juga sempat meninggalkan nota mengingatkan saya jangan mencarinya serta anggap saja dia sudah mati. “Mimi turut menyatakan kami tidak menyayanginya kerana dia kerap dimarahi,” katanya yang baru mengambil Mimi dari jagaan mentuanya di Gemencheh, Negeri Sembilan, setahun lalu.


Menurutnya, anak sulung daripada lima beradik itu juga sempat menelefon kawan rapatnya dan memberitahu seorang lelaki bekerja sebagai tentera akan datang mengambilnya di stesen LRT Setiawangsa.

Bimbang keselamatan anaknya dilarikan lelaki tidak dikenali, bapanya, Nor Affendy A Rahman, 36, yang juga tentera berpangkat koperal membuat laporan di Balai Polis Jalan Tun Razak pada jam 4.30 pagi hari kejadian.


Mereka yang mempunyai maklumat mengenai Mimi boleh menghubungi Nor Affendy di talian 019-7179272 atau 017-3348570.

No comments:

Post a Comment