Sunday, November 13, 2011

AKHIR ZAMAN MANUSIA SUKA BERHIBUR DAN SEX..MAKA HUKUM ALLAH SAJA MAMPU MEMBENTERASNYA...ALLAH YANG BUAT NAFSU SERTA SYAITAN....DAN SEMUANYA...ALLAH LEBIH@MAHA MENGETAHUI UBATNYA

Polis Indonesia tahan suspek disyaki bunuh Adrian

Suspek yang disyaki terlibat dalam kes bunuh Adrian ditahan di Balai Polis Kota Malang, Jawa Timur.


KUALA LUMPUR - Selepas hampir seminggu Adrian Jay Pereira mati dibunuh dengan kejam di rumah sewanya di Kota Malang pada Isnin lalu, polis Indonesia semalam mendedahkan pihaknya menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan kes pembunuhan pelajar Malaysia itu.
Ketua Polis Daerah Kota Malang, Adjutan Pesuruhjaya Besar Polis (KBP) Teddy Minahasa berkata, lelaki berusia 20-an itu ditahan di rumahnya di Kabupaten Malang pada Jumaat lalu.
Menurut beliau, turut dirampas daripada suspek itu ialah sehelai baju hujan dan sebuah topi keledar yang hampir menyerupai baju hujan dan topi keledar yang dipakai dua lelaki yang didakwa terlibat membunuh Adrian.
"Suspek yang ditahan itu dikatakan seorang penjenayah yang terlibat dalam kes-kes mencuri motosikal dan sanggup mencederakan mangsanya," kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Teddy berkata, suspek ditahan dalam serbuan di rumahnya dan baju hujan serta topi keledar tersebut juga ditemui di rumah suspek itu.
Berikutan tangkapan itu, kata beliau, polis sedang mencari bukti bagi menentukan sama ada suspek yang ditahan itu terlibat dengan kematian Adrian, 23.
"Namun kita menghadapi kesukaran untuk mengecam suspek yang membunuh Adrian kerana saksi utama kes itu iaitu rakan serumah Adrian tidak nampak jelas wajah suspek itu kerana semasa kejadian keadaan gelap dan hujan," katanya.


180 bakal gengster Melayu dicekup


Sebuah dewan resort di Teluk Batik, Lumut telah ditempah khas oleh ahli Genki Seven Malaysia untuk melakukan ikrar sumpah taat setia.


LUMUT – Sekumpulan 180 individu termasuk 39 pelajar sekolah ditahan ketika mereka sedang mengadakan upacara angkat sumpah kesetiaan bagi menyertai sebuah pertubuhan ala kongsi gelap di sebuah resort di Teluk Batik di sini kelmarin.
Semasa serbuan pada pukul 9 malam itu, semua ahli kumpulan yang bernaung di bawah nama Genki Seven Malaysia (Generasi Kini Tujuh Malaysia) termasuk tujuh wanita yang berusia 13 hingga 30-an itu berada di dalam sebuah dewan yang ditempah khas di resort berkenaan.
Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan (gambar kecil) berkata, sepasukan polis yang mendapat maklumat mengenai kegiatan kumpulan itu melakukan serbuan di resort tersebut.
“Semasa serbuan dilakukan, mereka sedang membaca ikrar dipercayai berkaitan dengan kegiatan ala kongsi gelap.
“Kumpulan berkenaan dipercayai mendaftar masuk ke resort itu pada petang semalam (kelmarin) dengan berselindung di sebalik program hari keluarga,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Difahamkan, ikrar yang dibacakan oleh kumpulan itu adalah ikrar sumpah untuk taat setia kepada ketua kumpulan dan akan saling melindungi ahli-ahlinya.
Menurut beliau, antara yang ditahan ialah 39 pelajar termasuk 33 orang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bermula hari ini.
Turut ditahan tiga kakitangan yang bekerja dengan agensi kerajaan. Mereka datang dari seluruh pelosok negeri Perak.
Genki Seven Malaysia yang hampir keseluruhannya dianggotai orang Melayu dipercayai baru ditubuhkan pada 2006 dan didakwa berpusat di Ipoh.
Kumpulan itu kini memperluaskan sayapnya dengan membuka cawangan di Taiping. Genki Seven Malaysia juga sedang mencari ahli-ahlinya dalam kalangan orang muda dan mereka yang masih bersekolah.
“Siasatan polis mendapati perhimpunan haram yang dipercayai menjurus aktiviti kongsi gelap itu didalangi seorang kakitangan agensi kerajaan yang bekerja di Ipoh.


Warga Belanda ketua sindiket dadah


Sebahagian barang yang dirampas dalam dua serbuan menumpaskan sindiket dadah
antarabangsa di George Town dan Alor Setar pada Jumaat lalu.


ALOR SETAR - Polis menumpaskan satu sindiket dadah antarabangsa yang didalangi enam warga asing dengan perancang utama adalah warga Belanda dalam dua operasi di sebuah kilang di sini dan di sebuah rumah di Pulau Pinang yang dijadikan makmal memproses ekstasi dan syabu terbesar pada Jumaat lepas.
Dalam kedua-dua serbuan di makmal dadah itu, polis merampas sejumlah dadah jenis ekstasi dan syabu yang bernilai lebih RM20 juta.
Serbuan serentak pada pukul 5 pagi itu dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah di kawasan perindustrian Mergong di sini dan sebuah rumah di George Town, Pulau Pinang.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, dalam serbuan di sebuah kilang di Taman Perindustrian Mergong di sini, polis menahan lima lelaki warga asing iaitu seorang rakyat Belanda, yang merupakan ketua sindiket, dua warga Singapura dan masing-masing seorang dari Perancis dan Britain.
Menurut beliau, seorang lagi rakyat Britain bersama empat rakyat tempatan ditahan di sekitar bandar raya ini susulan serbuan di Mergong itu.
"Seorang lagi lelaki rakyat tempatan ditahan di sebuah rumah di Pulau Pinang yang turut dijadikan makmal dadah jenis syabu tetapi tidak sebesar makmal di Alor Setar," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah di sini semalam.
Noor Rashid berkata, dalam kedua-dua serbuan itu, polis berjaya merampas 240 liter cecair dipercayai ekstasi di Alor Setar, 34kg dadah dipercayai syabu di Pulau Pinang) dan pelbagai bahan cecair kimia serta peralatan-peralatan memproses dadah.


Maut akibat tidak guna jejantas


ANGGOTA polis mengangkat mayat Mohan yang maut dirempuh kereta ketika menyeberangi jalan di Jalan Taman Permai-Taman AST, Seremban semalam.


SEREMBAN - Akibat enggan menggunakan jejantas, seorang lelaki maut dilanggar sebuah kereta ketika cuba menyeberang jalan di Jalan Taman Permai-Taman AST dekat sini semalam.
Kejadian pada pukul 1 pagi itu menyebabkan G. Mohan , 23, maut di tempat kejadian akibat parah di kepala dan badan.
Jurucakap polis berkata, walaupun terdapat jejantas di situ, Mohan mengambil jalan mudah dengan menyeberang jalan itu sebelum dirempuh sebuah kereta jenis Toyota Vios yang datang dari arah Taman Permai.
"Pelanggaran berkenaan menyebabkan mangsa melekat di bahagian kiri cermin kereta dan pemandu wanita yang berusia lewat 30-an terus memandu keretanya sebelum berhenti 250 meter dari tempat kejadian.



Dua kampung dijangkiti Hepatitis A


ROZI bertanyakan sesuatu kepada seorang pesakit yang dijangkiti Hepatitis A, Wan Selamah Abu Bakar di Hospital Daerah Hulu Terengganu semalam.


HULU TERENGGANU – Seorang calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Nor Ain Nabila Rashid, 17, terpaksa memulakan peperiksaan SPM hari ini di wad Hospital Hulu Terengganu selepas dia bersama 26 penduduk dua buah kampung di sini disyaki dijangkiti virus Hepatitis A sejak seminggu lalu.
Turut menerima nasib yang sama dalam kejadian melibatkan penduduk di Kampung Basung dan Pasir Dula dekat sini itu ialah tiga orang adik Nor Ain Nabila berusia tiga hingga 11 tahun.
Mengingati kembali penyakit itu, Nor Ain Nabila menceritakan, dia mengalami demam dan sakit kepala yang teruk sejak beberapa hari lalu dan sudah berjumpa doktor yang memberinya ubat.
“Tetapi saya dan adik-adik makin teruk sampai emak bawa kami ke hospital dan terus ditahan wad,” katanya yang tertekan kerana masalah itu menjejaskan persiapannya menduduki SPM hari ini.
Bagaimanapun, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Jeneris itu menganggap kejadian tersebut sebagai dugaan dan dia berharap dapat menjawab soalan peperiksaan SPM di wad hospital dengan baik.


Rakyat bersorak PM Itali berundur


ORANG ramai meraikan peletakan jawatan Perdana Menteri Silvio Berlusconi di Rom semalam.


ROM - Perdana Menteri Silvio Berlusconi meletak jawatan kelmarin disusuli sorakan ribuan orang di sini selepas beliau akur terhadap tekanan pasaran kewangan yang menjejaskan beberapa negara Kesatuan Eropah (EU) termasuk Itali.
Berlusconi menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Presiden Giorgio Napolitano sekali gus mencetuskan suasana gembira di ibu kota Itali di sini dengan orang ramai membunyikan hon kenderaan masing-masing. Malah, ramai penduduk keluar menari di jalan-jalan raya.
"Saya amat marah dan kecewa," kata pemimpin berusia 75 tahun itu yang berkuasa di Itali selama 17 tahun kepada wartawan selepas beliau mempengerusikan mesyuarat Kabinet buat kali terakhir.
Orang ramai yang berkumpul di luar bangunan Parlimen bersorak 'Badut' dan 'Pergilah Balik!' semasa melihat Berlusconi keluar dari bangunan Parlimen di sini kelmarin.
"Kami semua gembira. Kami sudah tak tahan dengan perangai pemimpin ini (Berlusconi) yang bertindak demi kepentingan peribadi. Masa depan Itali kini lebih cerah tanpa beliau," kata seorang penduduk, Tommaso Romito, 50.
Sementara itu, Presiden Napolitano dijadual bermesyuarat dengan para pemimpin politik Itali malam semalam yang mana beliau dijangka mencalonkan Pesuruhjaya EU, Mario Monti sebagai ketua pentadbiran sementara Itali negara itu mengadakan pilihan raya umum awal tahun depan.
Berlusconi yang sebelum ini terselamat daripada tuduhan rasuah dan skandal seks terpaksa akur terhadap tekanan pelabur supaya meletak jawatan selepas beliau gagal membawa Itali keluar daripada kemelut kegawatan kewangan. - AFP


Penari bogel laris di Singapura


PENARI bogel separuh masa, Bryan Tan menunjukkan kostumnya di sebuah apartmen di Singapura kelmarin.


SINGAPURA – Khidmat penari bogel mendapat permintaan tinggi di Singapura walaupun aktiviti tersebut menyalahi undang-undang negara.
Sungguhpun polis mempunyai kuasa menyerbu mana-mana tempat termasuk kediaman persendirian yang disyaki menjalankan aktiviti tidak senonoh itu, ia gagal menghalang penari-penari bogel Singapura daripada mengiklankan perkhidmatan mereka.
Kebiasaannya para penari bogel di Singapura terdiri daripada pekerja kolar putih berusia dalam lingkungan 20-an.
Mereka menjadi penari eksotik selepas waktu pejabat untuk memenuhi permintaan golongan heteroseksual dan juga gay di pulau berkenaan.
Pemilik agensi hiburan tempatan 2niteok Entertainment, Bryan Tan yang menjadi penari bogel selama lapan tahun berkata, perkhidmatan tarian itu mendapat permintaan tinggi kalangan penduduk pulau berkenaan.
“Tarian bogel adalah biasa di Barat tetapi kini ia semakin digemari di Singapura,” kata Tan yang bekerja sebagai pegawai pentadbiran pada waktu siang.
Menurut laman web syarikatnya, caj untuk melanggani tarian separa bogel ialah Sg$300 (RM736) untuk persembahan selama 20 minit manakala bayaran Sg$400 (RM981) dikenakan untuk tarian bogel sepenuhnya.
Bagi penari bogel wanita pula, mereka biasanya memakai coli dan seluar dalam semasa melakukan persembahan.
“Lelaki lebih gemar melihat wanita memakai pakaian berbanding berbogel sepenuhnya,” kata seorang eksekutif wanita, Jasmine Tan, 28, yang menjadi penari bogel untuk tiga atau empat kali sebulan.
Rata-rata penari bogel di sini merahsiakan pekerjaan sampingan mereka daripada keluarga kerana budaya masyarakat Singapura yang masih konservatif. – AFP

No comments:

Post a Comment