Tuesday, October 19, 2010

JANGAN KITA JIKA BUAT DOSA....KALAU KITA SEDAR DAN TAHU ITU DOSA....APA UNTUNG KITA LAWAN ALLAH YANG MENCIPTA KITA....

Anak Micheal Jackson Mahu Beli Neverland
Prince (kanan), Paris (kiri) dan Blanket (bawah)bakal 'merampas' semula Neverland yang pernah menjadi milik bapa mereka, Micheal Jackson.
DEMI maruah mendiang Raja Pop Dunia, Micheal Jackson, dua orang anaknya, Prince Micheal,13, dan Paris,12, sedang berjuang untuk mendapatkan kembali kediaman bapa mereka yang terletak di Neverland.
Malah mereka juga sanggup membeli kediaman itu yang bernilai RM350 juta ($50 juta pound).
"Paris dan Prince begitu rindukan Micheal dan mereka mempunyai pelbagai kenangan indah bersama bapa mereka di Neverland.
"Mereka juga tidak mahu kediaman itu menjadi milik orang luar. Tambah pula, mereka sedang merancang untuk membina taman komuniti serta pusat haiwan," kata satu sumber kepada Daily Mail.
Tambah sumber itu, anak ketiga Micheal iaitu Blanket, 7, sudah mula jatuh cinta dengan keunikan kawasan kediaman itu selepas melawat Neverland beberapa bulan lepas.
Ketiga-tiga anak Micheal bakal bergelar jutawan apabila mewarisi harta Micheal Jackson pada usia 21 tahun


Heliza Jadi Penceramah Motivasi

Heliza bergambar kenangan bersama kedua-dua ibu bapanya ketika majlis konvokesyen Universiti Malaysia Sabah (UMS) pada 11 Oktober lalu.
PETALING JAYA: Penyanyi dan pelakon Heliza Helmi, 24, yang sudah bergelar graduan Universiti Malaysia Sabah (UMS) pada 11 Oktober lalu bukan sekadar menjadi penyanyi malah turut di undang menjadi penceramah motivasi di sekolah-sekolah.
Pada minggu lalu, dia menerima undangan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tawau, Sabah untuk bercerita mengenai pemakaian tudung.
Peluang yang diterimanya itu kata Heliza membuka minatnya untuk menjadi penceramah motivasi pada masa akan datang.
“Saya kena tambahkan ilmu lagi jika mahu menjadi seorang penceramah motivasi yang berjaya kerana saya semakin minat dalam bidang ini. Tidak sangka pula selepas tamat belajar, banyak pula peluang untuk saya memberi ceramah di sekolah,” katanya yang telah berjaya mendapat segulung ijazah Sarjana Muda dengan kepujian dalam bidang Pendidikan Sains, Biologi dan Kimia.
Katanya, walaupun mempunyai kerja yang banyak sebagai seorang artis di Kuala Lumpur Heliza terpaksa meluangkan masa untuk memberi motivasi kepada pelajar-pelajar yang telah selesai menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) bagi menggalakkan mereka ke sekolah selepas peperiksaan.
“Selepas ini, saya turut mendapat jemputan untuk memberikan ceramah di sebuah sekolah di Perak. Walaupun sibuk, saya tetap akan cuba memberikan sumbang kepada para pelajar sekali gus dapat mempraktikkan bidang pendidikan yang saya pelajari sebelum ini,” katanya yang mengakui seronok berjumpa dengan pelajar-pelajar sekolah.
Ternyata nalurinya sebagai seorang guru tidak pernah luntur dan Heliza akan cuba membahagikan masa antara bidang seni dan juga pendidikan.
Setelah berjaya menerima segulung ijazah, penyanyi berasal dari Kuala Terengganu ini menyifatkan ia seperti mimpi kerana dia terpaksa memberi tumpuan selama lima tahun untuk memperoleh kejayaan tersebut.
“Bukan mudah untuk saya habiskan pengajian ini sebab sepatutnya saya hanya mengambil masa empat tahun tetapi sebab sibuk dengan karier seni, saya terpaksa tangguh pengajian setahun.
“Paling mengharukan, semasa menerima ijazah, ramai yang menepuk tangan apabila tiba giliran nama saya disebut. Ada yang tidak melepaskan peluang merakamkan gambar saya.
“Saya berhasrat nak sambung pengajian pada peringkat sarjana tetapi bukan dalam masa terdekat ini sebab saya juga baru membuka syarikat produksi,” ujarnya


"Halimah Jongang 2" Ilham Wanita Macam "Puntianak" - A.Aida
PETALING JAYA: Selepas dituduh menghina wanita bergigi jongang menerusi drama bersiri Halimah Jongang musim pertama, produser drama A.Aida (gambar) meneruskan sambungan drama tersebut berdasarkan kisah sebenar wanita kampung.
Penerbit A.Aida Production itu berkata, untuk musim kedua, drama berkenaan akan memaparkan kisah bagaimana suami wanita-wanita kampung mengabaikan isteri masing-masing yang tidak pandai menjaga diri.
“Ada segelintir wanita kampung ni imej dia orang macam “puntianak”. Suami tengok pun lari. Sebab itulah saya hasilkan sambungan drama ini untuk mengajar isteri bagaimana nak jaga penampilan supaya suami tak cari orang lain,” katanya.
Drama berkenaan dihasilkan sebanyak 26 episod berbanding 13 episod pada musim pertama yang menemui penonton awal tahun ini.
Jelas A.Aida, dia bukan berhasrat menghina wanita kampung sebaliknya pengalaman sebenar rakan-rakannya itu mengajar A.Aida untuk mendidik mereka menerusi elemen drama dan hiburan.
Ujarnya, untuk musim ke dua ini, watak Halimah lakonan Sheera Iskandar yang sebelum ini sudah mempunyai gigi yang sempurna menjadi jongang semula.
Bagaimanapun katanya disebabkan Halimah pandai menjaga penampilan, dia menjadi kegilaan lelaki di kampung menyebabkan suami isteri mereka cemburu.
“Saya tekankan di sini macam mana Halimah mengajar istreri-isteri yang cemburu ini untuk menjadi wanita cantik sehingga suami mereka mahu berkepit dengan isteri masing-masing selepas perubahan imej itu,” katanya.
Ditanya adakah tindakan itu akan mengundang kontroversi sama seperti penghasilan drama itu musim pertama lalu, kata A.Aida apa yang penting inti pati drama berkenaan yang mempunyai mesej kuat untuk masyarakat.
Ujarnya, skrip drama itu dihasilkan selepas melihat bagaimana seorang wanita di kampungnya di Terengganu menangis apabila suaminya hendak berkahwin lain kerana si isteri tidak pandai menjaga imej.
Atas dasar simpati itu ujarnya, dia merasakan adalah wajar tema berkenaan diangkat untuk membolehkan mereka yang selama ini tidak mementingkan penjagaan diri mampu mengubah penampilan masing-masing.
Ujar Aida, sekiranya drama itu mendapat rating melebihi 700,000 penonton bagi setiap episod, dia akan memberikan RM500 bagi setiap episod berkenaan kepada rumah-rumah kebajikan.
A.Aida berkata dia tidak kisah apa juga persepsi masyarakat terhadapnya dengan menghasilkan drama-drama yang mempunyai tajuk menghina tetapi matlamatnya adalah untuk memberi didikan kepada orang ramai.
Selain Halimah Jongang, A.Aida juga pernah menghasilkan drama Nizam Kambing dan Fatimah Juling sementara drama Dollah Hapak akan menjalani penggambaran tidak lama lagi.
Halimah Jongang musim kedua akan menemui penonton setiap hari Rabu mulai 27 Oktober ini menerusi saluran Astro Prima, pukul 9 malam


Watak Kurang Mencabar Punca Tidak Tercalon FFM23 - Liyana Jasmay

PETALING JAYA: Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke 22 (FFM22), Liyana Jasmay sudah menjangka tidak terpilih dalam sebarang kategori FFM pada tahun ini yang akan diadakan pada 24 Oktober ini di Shah Alam Convention Centre (SACC).
Biarpun terkilan, dia mengakui watak-watak dalam filem yang dilakonkan sepanjang 2010 seperti Niyang Rapik dan Syair Si Pari-Pari kurang mencabar berbanding berbanding artis lain yang tercalon.
"Memang saya sedih tapi saya akui watak saya dalam filem lakonan saya tahun ini kurang mencabar berbanding mereka yang tercalon. Kalau saya tercalon sekalipun, saya malu sebab yang lain semuanya bagus-bagus belaka selain mempunyai watak yang kuat dalam filem mereka.
"Tahun lepas saya sudah menang tak kan setiap tahun nak menang, berilah pada orang lain pula," jelasnya ketika ditemui pada sidang media Drama Ponti Anak Remaja yang diadakan di Bukit Damansara dekat sini, Isnin.
Tambah Liyana, dia mengharapkan pada tahun akan datang dia mampu memberi saingan semula kepada FFM.
"Insya-Allah tahun depan saya berharap akan tercalon di FFM sebab filem-filem yang bakal keluar semuanya agak kuat wataknya. Antara filem yang sudah pun habis penggambaran ialah Khurafat, Senjakala, dan Tolong Awek Aku Pontianak.
"Melalui filem-filem tersebut juga saya bawa pelbagai watak. Dalam filem Khurafat saya perlu bertudung dan watak pasangan suami isteri berkahwin muda, manakala filem seram Senjakala, memegang watak seseorang yang mencari identiti," katanya.
Ketika ditanya tentang tawaran berlakon drama, dia mengakui agak memilih untuk muncul dalam apa juga drama kerana tidak mahu penonton jemu melihat lakonannya.
"Setakat ini dua drama sahaja yang saya berlakon iaitu Laila Sari dan Ponti Anak Remaja. Ini kerana saya mahu fokus kepada lakonan dalam filem.
"Saya tidak mahu terlalu banyak muncul melalui drama sehingga orang jemu melihat muka saya. Selain itu setiap lakonan dalam filem, saya memberi tumpuan kepada watak yang berbeza," katanya.
Liyana Bersama Barisan Pelakon Ponti Anak Remaja
Ujarnya lagi, dia lebih gemar melakonkan watak yang sesuai mengikut usianya dilakonkan mengikut usianya.
Wataknya dalam Ponti Anak Remaja ujar Liyana, adalahbersesuaian dengan karakternya sebagai gadis remaja yang gemar berfesyen.
"Saya anggap drama ini istimewa sebab saya suka jalan ceritanya. Dari segi watak Ponti ia terlalu dekat dengan diri saya," katanya


"Ponti Anak Remaja" Tidak Meniru "Twilight"

Nizam Zakaria
PETALING JAYA: Drama bersiri Ponti Anak Remaja yang bakal disiarkan pada 25 Oktober ini tidak meniru filem popular Hollywood berjudul Twilight.
Menurut pengarahnya Nizam Zakaria, 36, drama itu yang merupakan kesinambungan telefilem Ponti Anak Remaja yang pernah disiarkan pada tahun 2008 itu tidak meniru mana-mana adegan atau unsur dalam filem bersiri Hollywood tersebut, malah skrip asal yang ditulisnya juga adalah berdasarkan kajian dan kisah cerita dongeng Melayu.
"Cerita ini tiada kaitan dengan filem Twilight sebab telefilem Ponti Anak Remaja lebih dahulu keluar berbanding filem Hollywood berkenaan. Malah jalan cerita juga berbeza, kita lebih menerapkan unsur Kemelayuan.
"Saya sudah lama buat kajian tentang makhluk-makhluk seperti puntianak melalui bacaan dan cerita-cerita Melayu dulu. Saya telah menulis novel sejak berusia 20 tahun antaranya Susuk dan Awang Vimpiro yang mana cerita ini telah diterbitkan pada tahun 2005," katanya pada sidang media pelancaran drama mini bersiri Ponti Anak Remaja di Damansara, dekat sini, Isnin.
Drama sebanyak empat episod yang memakan masa 1 jam itu bakal disiarkan menerusi saluran 104, Astro Ria. Ia membariskan pelakon-pelakon seperti Liyana Jasmay, Nazim Othman, Tam Shuhaimi dan Azlee Khairi.
Jelas Nizam, sambutan menggalakkan dan permintaan peminat terhadap telefilem Ponti Anak Remaja sebelum ini membuatkan drama mini bersiri berkenaan di terbitkan.
"Kita lihat telefilem tersebut sudah beberapa kali diulang tayang dan ramai yang bagi respons positif. Jadi saya cuba ia dijadikan sebagai drama bersiri.
"Walaupun hanya empat siri sahaja, saya sudah cukup puas hati dengan hasilnya. Saya rasa bagaikan sebuah filem terutama dari segi kualiti," katanya.
Antara yang terlibat dalam drama Ponti Anak Remaja
Dalam pada itu, tambah Nizam, cabaran paling utama ialah dari segi ketelitian dalam pembikinannya kerana drama ini menggunakan teknik penghasilan imej janaan komputer (CGI).
"Drama ini banyak menggunakan teknik CGI, sudah tentu cabaran utama ialah dari segi ketelitian. Memang saya akui ia menggunakan kos yang tinggi sedikit berbanding drama biasa," jelasnya yang juga pengarah drama Dottie.
Drama ini masih lagi mengisahkan hidup Ponti iaitu puntianak yang berubah menjadi manusia dan terpaksa berdepan dengan onak dan ranjau kehidupan sebagai seorang pelajar kolej di Kuala Lumpur.
Konflik tercetus apabila kekasih lama pada alam puntianaknya dahulu datang kembali merebut kasih Ponti yang kini telah menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki bernama Hazuan

No comments:

Post a Comment