Saturday, October 23, 2010

TAKDIR...REDALAH...BERHATI2...KADANG2 MEREKA KEJAR UNTUNG DAN SANGGUP MENIPU....

NEGARA


Pengawal mati perut terburai


AZIZUL (kiri) bersama seorang anaknya menunggu untuk menuntut mayat suaminya di bilik mayat HTF, Kangar semalam.


KANGAR - Pengawal keselamatan, Zakaria Mat (gambar) yang terburai perut akibat terkena 11 butir peluru penabur senapang patah milik rakan setugasnya pada Khamis lalu, berperangai pelik apabila makan nasi lemak tiga hari berturut-turut sebelum kejadian.
Menurut isterinya, Azizul Man, 52, dia hairan dengan perubahan sikap Zakaria itu sedangkan nasi lemak bukan kegemarannya.
"Dia memang tidak suka nasi lemak kerana menghidap kolesterol tinggi tetapi tiga hari berturut-turut sebelum kejadian dia makan nasi lemak sampai habis sebelum pergi kerja," cerita Azizul ketika ditemui di bilik mayat Hospital Tuanku Fauziah (HTF) di sini semalam



NEGARA


Rozaliya, Helmi putus tunang


MOHD. HELMI (tengah) bersama ahli keluarganya berkumpul sebelum mengunjungi rumah Rozaliya di Kemaman semalam.


KEMAMAN – Krisis hubungan membabitkan bakal pengantin, Rozaliya Mat Lazim, 20, dengan tunangnya, Mohd. Helmi Mohd. Noor, 24, berakhir dengan kedua-dua keluarga bersetuju memutuskan pertunangan pasangan itu semalam.
Keputusan itu disahkan sendiri bapa Helmi, Mohd. Noor Juah, 53, selepas dia mengetuai rombongan menemui keluarga Rozaliya di Bandar Baru Cheneh dekat sini semalam.
Kosmo! Ahad difahamkan keluarga Rozaliya yang mahu pertunangan itu diputuskan.
Bagi memenuhi permintaan itu, Mohd. Noor bersama isteri, Mariani Hussin, 46, serta beberapa ahli keluarga bertandang ke rumah Rozaliya dari Pagoh, Johor semalam untuk menyelesaikan kemelut membabitkan pasangan itu.
“Kami bersetuju memutuskan pertunangan ini kerana sedar tidak lagi wujud persefahaman antara mereka (Rozaliya dan Mohd. Helmi)



NEGARA


Produk tiruan sarang burung walit penyebab kanser


SARANG burung walit produk tiruan (kiri) berwarna merah seragam dan berbau ammonia manakala produk asli hanya memiliki tompok kemerahan.


SEREMBAN - Produk minuman kesihatan yang diperbuat daripada sarang burung walit kualiti terbaik yang berwarna kemerah-merahan boleh mencecah RM8,000 sekilogram namun jika anda tidak berhati-hati ketika memilih, pengambilan produk itu boleh menyebabkan kanser.
Kesan mengejutkan produk premium itu didedahkan oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Chua Tee Yong yang berkata, risiko kanser itu bukan tindak balas semula jadi tetapi hasil perbuatan pengilang menggunakan bahan kimia berbahaya.
"Bahan kimia ini menjadikan sarang burung kemerah-merahan dan seakan-akan sama dengan sarang burung daripada kualiti terbaik.

No comments:

Post a Comment