Tuesday, October 19, 2010

TAKDIR...KEGIATAN PELACURAN SERTA HUTANG PIUTANG.... TUK KELIHATAN KECANTIKAN

NEGARA


Ibu hilang anak dipatuk ular


SPESIES ular sawa tikus inilah yang dikatakan mematuk kaki Sabariah.


KEMAMAN – Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah nasib malang yang menimpa Sabariah Mansor, 42, ibu kepada bakal pengantin yang hilang, Rozaliya Mat Lazim, 20, apabila dia kini terpaksa menanggung kesakitan selepas dipatuk ular malam kelmarin.
Kejadian itu berlaku pada pukul 10 malam ketika Sabariah bersama keluarganya baru pulang daripada menemui seorang pengamal perubatan tradisional di Kuala Kemaman untuk mencari anak perempuannya yang hilang.
Rozaliya yang dijadualkan berkahwin pada 12 November ini hilang sejak 13 Oktober lalu ketika keluar membeli barangan keperluan perkahwinan di Kuantan.
Menurut Sabariah, setiba di rumah, kaki kanannya tiba-tiba terasa sakit seperti digigit sesuatu ketika hendak menaiki tangga untuk masuk ke rumah.
Selepas diperiksa, katanya, ada kesan darah di kaki dan dia ternampak kelibat seekor ular dipercayai ular sawa tikus bergerak pantas keluar dari kawasan rumahnya.

“Akibat dipatuk ular, kaki saya bengkak dan bertukar menjadi kebiru-biruan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Bandar Baru Cheneh dekat sini semalam.


NEGARA


Badan langsing jadi umpan

KUALA LUMPUR – Taktik pemasaran licik yang dijalankan oleh pusat-pusat pelangsingan badan menjadi punca ramai wanita mudah terjerat untuk melanggan pakej menguruskan badan yang ditawarkan walaupun hasilnya belum tentu terjamin.
Keadaan itu dikuatkan lagi dengan pelbagai kisah menarik individu-individu termasuk golongan artis yang berjaya menurunkan berat badan dalam masa yang singkat sehingga menimbulkan keinginan individu lain untuk turut mencuba.
Setiausaha Agung Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Muhammad Shaani Abdullah berkata, pengguna perlu sedar bahawa pusat-pusat rawatan pelangsingan menggunakan pelbagai taktik untuk memikat pelanggan sedangkan hasilnya tidak seperti yang digembar-gemburkan.
“Pengguna juga mesti ingat pusat-pusat ini juga menggunakan perkhidmatan peguam untuk menuntut bayaran sebaik sahaja perjanjian ditandatangani oleh pengguna,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Sehubungan itu, beliau mahu pengguna sedar bahawa tiada cara mudah dan cepat dalam rawatan pelangsingan badan.
Menurut beliau, pengguna jangan mudah terpengaruh kepada testimoni-testimoni keberkesanan rawatan pelangsingan individu lain seperti yang banyak disiarkan di media cetak dan elektronik.


NEGARA


Gadis Siam pembuka botol


BEBERAPA GRO Thailand ditahan penguat kuasa Imigresen dalam satu serbuan di Kelantan baru-baru ini.


TUMPAT - Gadis berahi pembuka botol arak. Itulah gelaran popular kepada pegawai perkhidmatan pelanggan (GRO) warga asing yang berkhidmat di berpuluh-puluh restoran Thai yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan di daerah ini.
Kebanyakan GRO itu tidak dibayar gaji oleh pengusaha restoran terbabit sebaliknya mereka diberi upah mengikut jumlah botol minuman keras yang dibuka ketika melayani pelanggan.
Upah bagi setiap botol arak yang dibuka ialah RM2.
Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Boon Hai berkata, Tumpat kini popular dengan kehadiran GRO Thailand yang bekerja di restoran-restoran.
Katanya, GRO mengghairahkan itu akan memujuk pelanggan supaya menempah arak yang banyak untuk mendapat upah lumayan.
"Kebiasaannya pelanggan akan menempah minuman keras sekurang-kurangnya 24 botol untuk diminum bersama rakan sambil ditemani GRO," ceritanya.
Menurut beliau, GRO yang berpakaian seksi itu akan memberi layanan istimewa bagi mendapat tips antara RM50 dan RM100.
"GRO itu turut menawarkan perkhidmatan seks dengan bayaran RM100 semalam dan akan melakukan aktiviti maksiat di hotel-hotel murah di sini," kata beliau.
Boon Hai memberitahu, secara purata, setiap GRO boleh memperoleh pendapatan antara RM500 dan RM1,000 satu malam



NEGARA


Hutang isi rumah tertinggi di Asia


PINJAMAN perniagaan yang bertambah akan menggalakkan pertumbuhan ekonomi negara. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) bimbang dengan peningkatan paras hutang isi rumah yang berjumlah 77 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) tahun lepas.
Menurut laporan tahunan 2009 Bank Negara Malaysia (BNM), hutang isi rumah dilaporkan meningkat kepada 76.6 peratus bagi tahun ini iaitu yang tertinggi di Asia daripada 63.9 peratus KDNK pada 2008.
"Nisbah Pinjaman-kepada-nilai (LTV) perlu dikurangkan untuk menangani kenaikan ini," kata Felo Penyelidik Kanannya, Dr. Foong Kee-Kuan.
"Di masa depan, sepatutnya terdapat lebih banyak pinjaman perniagaan berbanding pinjaman isi rumah. Lebih banyak pinjaman perniagaan akan menyumbang kepada pertumbuhan kita," katanya semasa taklimat media mengenai laporan Prospek Ekonomi Malaysia yang dikeluarkan di sini semalam.
Memetik laporan Petunjuk Perbankan dan Monetari bank pusat itu, MIER menjelaskan, pinjaman isi rumah pada April, Mei, Jun, Julai dan Ogos tahun ini masing-masing berada pada 10 peratus, 11.7 peratus, 12.5 peratus, 11.9 peratus dan 11.8 peratus.

No comments:

Post a Comment