Tuesday, October 19, 2010

JENAYAH DIMANA SAJA...PERLINDUNGAN ALLAH YANG PALING AULA....KITA JAGA AGAMA ALLAH...ALLAH AKAN JAGA KITA DAN KELUARGA KITA...

Rangka kes bunuh di temui di Semenyih


KAJANG -- Polis menemui rangka manusia tertanam di sebuah kebun kelapa sawit dekat Bukit Broga, Semenyih malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Shakarudin Che Mood berkata penemuan itu adalah ekoran pengakuan seorang suspek kes pembunuhan yang kemudian menunjukkan kepada polis tempat dia menanam mayat mangsa.

"Suspek yang berumur sekitar 30-an itu membawa polis ke satu lokasi berdekatan dengan kawasan perkuburan Cina dan setelah digali satu rangka manusia yang masih ada sedikit cebisan tisu ditemui.... namun belum dapat dipastikan sudah berapa lama mangsa mati," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Shakarudin berkata suspek turut menunjukkan lokasi sebuah kereta yang hangus dibakar, yang dipercayai milik mangsa kira-kira 3 km dari tempat mayat mangsa ditemui.

Beliau berkata polis tidak menolak kemungkinan rangka manusia tersebut milik individu berprofil tinggi namun beliau enggan mengulas lanjut dan katanya ia sedang disiasat.

"Kita tidak tolak kemungkinan ia kes berprofil tinggi tetapi kita kata kemungkinan.. tunggu sahaja keputusan bedah siasat dan ujian asid
deoksiribonukleik (DNA) nanti baru kita tahu identiti sebenar," katanya kepada pemberita ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Beliau berkata suspek lelaki itu ditahan baru-baru ini oleh pihak polis di tempat lain dan hasil pemeriksaan mendapati dia merupakan penjenayah dikehendaki di daerah Kajang dan kemudian diserahkan kepada IPD Kajang untuk siasatan. -- BERNAMA


Kes bunuh ustazah ke Mahkamah Tinggi

PORT DICKSON – Perbicaraan kes seorang pemasang paip gas yang dituduh membunuh seorang ustazah dan anaknya pada 3 September lalu dipindahakan ke Mahkamah Tinggi Seremban, semalam.

Majistret, Zaridah Y Abdul Jalil membuat keputusan itu memandangkan ia membabitkan kes bunuh.

Ali Tan Abdullah, 34, dituduh membunuh jirannya, Nor Liza Ishak, 35, antara jam 3.15 petang, 2 September dan 10.15 pagi, 3 September lalu di Flat Win Min, Pasar Baru, di sini.

Pemuda itu juga dituduh membunuh anak Nor Liza, Amirul Ayman Mohd Yusoff, 10, pada tarikh, tempat dan masa yang sama.

Ali kelihatan tenang di kandang tertuduh dan mengangguk apabila pertuduhan dibacakan di hadapan majistret, tetapi tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh yang diwakili peguam, Philip Yeow.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Mahmud Abdullah dan tarikh perbicaraan di Mahkamah Tinggi Seremban belum ditetapkan.

Pada 3 September lalu, Nor Liza, guru Jawi, Al-Quran, Bahasa Arab dan Fardu Ain (J-Qaf ), dan anaknya ditemui mati dibunuh di sebuah apartmen di Jalan Sutera Lama berhampiran pasar di sini.

Mangsa yang mati akibat lemas selepas mulut diikat dengan pita pelekat dan dibalut kain sarung ditemui kira-kira jam 10 pagi oleh rakan dan pihak pengurusan bangunan yang melakukan pemeriksaan berikutan mangsa tidak hadir mengajar di sebuah sekolah rendah, di sini.

Nor Liza berasal dari Kampung Pulau Kerbau, Palekbang, Tumpat, Kelantan, dan tinggal di apartmen itu bersama anak lelakinya. Suaminya menjalankan perniagaan di Mesir ketika itu.



Dituduh 5 kali rogol budak bawah umur

KUANTAN - Seorang pekerja kilang menghadapi tuduhan merogol seorang remaja bawah umur sebanyak lima kali dalam tempoh tiga jam di bilik sewa, di sini, tahun lalu.

Ahmad Zulhelmi Zulkifli, 24, yang beralamat di RRM 2 Kuala Pahang, Pekan, ditahan pada 12 Oktober lalu dan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen 4, di sini, semalam.

Mengikut fakta kes, Ahmad Zulhelmi didakwa merogol mangsa berumur 13 tahun lapan bulan di sebuah bilik sewa di Lorong Tun Ismail 6, di sini, kira-kira jam 4 pagi pada 5 Disember tahun lalu.

Kira-kira setengah jam kemudian, tertuduh melakukan perkara sama terhadap mangsa serta mengulangi perbuatan itu pada jam 6 pagi, 6.45 pagi dan 7.30 pagi di tempat dan tarikh sama.

Ketika ditanya Hakim Irwan Suaibon, tertuduh tidak mengaku salah dan memohon supaya dibicarakan.

Irwan menetapkan tarikh perbicaraan semula pada 15 November ini selepas diminta Pegawai Pendakwa Raya, Law Chin How.

Tertuduh juga diminta membawa peguam selepas dikenakan ikat jamin keseluruhan RM14,000 bagi kesemua pertuduhan dan seorang penjamin.

Ahmad Zulhelmi, bagaimanapun, gagal membayar ikat jamin dengan alasan bapanya pergi menunaikan haji di Makkah, lalu tertuduh dihantar ke Penjara Penor


YouTube keluarkan video ngeri warga Papua diseksa

JAKARTA - Video empat minit yang memaparkan tentera Indonesia sedang menyeksa seorang ahli gerakan pemisah warga Papua dikeluarkan daripada :YouTube: kerana jalan ceritanya yang menjijikkan dan mengejutkan.

Akhbar The Jakarta Post melaporkan, video tersebut dimuat turun oleh Pesuruhjaya Hak Asasi Manusia Asia pada Sabtu lalu dan dikeluarkan daripada laman YouTube, awal semalam.

Video tersebut memaparkan bagaimana tentera Indonesia sedang menyeksa mangsa untuk mendapatkan pengakuan di mana gerakan pemisah Organisasi Bebaskan Papua menyimpan bekalan senjata api mereka.

Pihak YouTube terpaksa mengeluarkan video tersebut kerana paparan penyeksaannya yang amat teruk termasuk membakar alat sulit mangsa menggunakan bara.

Walau bagaimanapun, kesahihan video tersebut masih belum dapat dikenal pasti

No comments:

Post a Comment