Wednesday, March 9, 2011

GAY DAH JADI GAYA HIDUP...BAB ZINA..ROGOL DLL TAK SELESAI LAGI...MALAH BERTAMBAH...SESUAI BERTAMBAH PENDUDUK SERTA PENDATANG ASING@PEKERJA ASING....NAFI HUKUM ALLAH LAGI...ALLAH MAMPU TURUN APA SAJA BENTUK MUSIBAH SEBAB KESOMBONGAN MANUSIA SEBAB MEMPERSENDA HUKUM ALLAH...

Penculik terperangkap



Tun Hisan menunjukkan kenderaan yang mempunyai logo K9 yang dirampas daripada kumpulan penculik di Klang semalam.



KLANG - Lima penculik termasuk empat lelaki warga Nepal berputih mata apabila mereka diberkas polis sebelum sempat menggadai 10 ketul jongkong emas berharga RM1.44 juta yang diterima sebagai tebusan satu kes culik.
Sebelum ditahan pada pukul 1 pagi semalam, suspek-suspek yang berusia 30-an itu telah menculik seorang pengarah sebuah syarikat sekuriti yang terletak di belakang sebuah restoran di Persiaran Raja Muda Musa, Pelabuhan Klang di sini Isnin lalu.
Difahamkan, kesemua suspek diketuai seorang pramugara warga tempatan itu menyamar sebagai polis selain menggunakan alat renjatan elektrik untuk menakutkan mangsa yang berusia 62 tahun sebelum membawa lari lelaki itu menaiki kereta Proton Iswara.
Beberapa orang awam yang melihat kejadian itu juga tidak berani membantu mangsa kerana penculik turut mengugut untuk mencederakan mereka menggunakan alat renjatan elektrik tersebut.
Kesemua suspek itu kemudian membawa mangsa ke satu lokasi yang dirahsiakan dan dikurung selama dua hari.


Tujuh lanun Indonesia ditahan



TUJUH lanun Indonesia ditahan selepas merompak kapal dagang MT Front Queen di Perairan Pengerang, Kota Tinggi semalam.



JOHOR BAHRU - Ketangkasan sepasukan anggota Agensi Penguat Kuasa Maritim Malaysia (APMM) Wilayah Selatan mengesan bunyi siren sebuah kapal dagang membawa kepada penahanan tujuh lanun warga Indonesia yang merompak kapal MT Front Queen semalam.
Siren pada pukul 3.15 pagi itu disedari oleh sembilan anggota APMM ketika mereka sedang melakukan rondaan kira-kira 2.8 batu nautika dari Pulau Mungging, Perairan Pengerang, Kota Tinggi di sini.
Ketika kejadian, kapal yang berdaftar di Pulau Majuro itu membawa 24 krew termasuk seorang kapten kapal warga Rusia.
Ketua Penguat Kuasa Wilayah Maritim Selatan, Laksamana Pertama Maritim Zulkifli Abu Bakar berkata, sebaik dihampiri APMM, terdapat sebuah bot kayu yang dinaiki tujuh lelaki berada di belakang kapal dagang itu dan sedang membuang dua batang galah serta beberapa bungkusan plastik ke dalam laut.
"Kita percaya ketika kejadian mereka (suspek) baru sahaja turun dari kapal MT Front Queen selepas merompak," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.


100 orang hamba seks lelaki gay



Empat mangsa menunjukkan gambar lelaki gay di Jabatan Perkhidmatan dan Pengaduan MCA di Jalan Ampang semalam.



KUALA LUMPUR – Seorang lelaki gay menunjukkan kehebatannya apabila dia yang mempunyai rupa paras kacak dan pandai berkata-kata mampu memikat 100 lelaki untuk dijadikan teman seks sebelum mencuri barang-barang berharga mangsanya.
Sasaran suspek yang masih bebas itu melibatkan remaja lelaki berusia 17 tahun hingga 20-an. Mangsa-mangsa dipikat melalui rangkaian laman sosial Facebook dan sebahagiannya menerusi panggilan telefon.
Semalam, tembelang lelaki berusia 20-an yang menggunakan pelbagai nama samaran seperti Kevin, Alvin, Alex dan Elvis itu terbongkar apabila empat mangsa tampil membuat aduan di Jabatan Perkhidmatan dan Pengaduan MCA, Wisma MCA sini semalam.
Mengikut maklumat dari Facebook, suspek sehingga kini dipercayai telah berjaya memperdaya seramai 193 mangsa dengan mencuri barang berharga mereka manakala 100 daripada mangsa itu pula mengaku mengadakan hubungan seks dengan suspek itu.
Mangsa-mangsa yang melakukan hubungan seks dengan suspek dikhuatiri dijangkiti HIV (Immunodeficiency virus) ekoran pengakuan suspek dia mempunyai HIV.
Seorang mangsa dari Cheras yang mahu dikenali sebagai Tai, 17, mendakwa, dia mengenali suspek yang menggunakan nama Kevin pada bulan Oktober 2010 melalui sebuah majalah mencari kenalan.


Pelatih mati diserang jangkitan Adenovirus

KUALA LUMPUR – Seorang pelatih konstabel di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini, yang sebelum ini didakwa diserang virus misteri, meninggal dunia kelmarin setelah empat hari dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, Mohd. Azizan Azidi (gambar), 25, dari Kampung Sayong, Kuala Kangsar, didapati mati akibat serangan jangkitan Adenovirus.
“Dia dirujuk ke ICU pada 5 Mac lalu kerana memerlukan rawatan rapi dan disahkan meninggal dunia pada pukul 8.30 malam Selasa lalu.
“Maklumat lanjut yang diperoleh mendapati, semenjak melaporkan diri di Pulapol pada 1 Februari lalu, dia hanya menjalani aktiviti latihan kawad dan sentiasa berada di pusat latihan,” katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini semalam.
Tiong Lai memberitahu, sehingga pukul 8.30 malam Selasa lalu, seramai 210 pelatih didapati mengalami gejala penyakit seakan-akan influenza (Influenza-Like-Illness).


Pengakuan salah bekas pengetua ditolak

GEORGE TOWN - Mahkamah Sesyen semalam menolak pengakuan bersalah bekas Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Teluk Kumbar II, Dr. P. Iskandar Abdullah berhubung tuduhan pecah amanah melibatkan wang berjumlah RM15,550 milik sekolah itu.
Pengakuan itu ditolak oleh Hakim Zanol Rashid Hussain selepas Iskandar, 55, memberitahu mahkamah bahawa wang yang dimasukkan ke dalam akaunnya itu tidak pernah diambilnya walaupun satu sen. Sebaliknya, kata Iskandar, wang itu digunakan untuk pembayaran biasiswa pelajar, kos pembaikan sekolah dan urusan lain.
Dia yang kini bertugas sebagai Pegawai Naziran di Kementerian Pelajaran di Putrajaya menyatakan demikian ketika mahkamah memberinya peluang untuk membuat rayuan selepas mengaku bersalah terhadap tuduhan berkenaan semalam.
"Saya mengaku salah tetapi sebagai pengetua pertama di sekolah tersebut yang belum mendapat OC (sijil layak menduduki bangunan) pada masa itu, sudah menjadi amalan biasa wang itu dimasukkan dalam akaun saya sebagai ketua jabatan di sekolah itu tetapi saya tidak ambil apa-apa," katanya.

PULIH SAJA..BAGAIMANA YANG DAH PATAH SERTA CEDERA...KITA CAKAP JE...TANGAN KITA TAK PATAH...ADAKAH KITA HEBAT BOLEH MEMULIH DENGAN MUDAH...TABIKLAH KALAU MAMPU....KEMBALIKAN KEPADA HUKUM ALLAH....TANYA MUFTI2 DAN USTAZ SERTA ILMUAN2 ISLAM...HUKUMNYA...

Pulihkan pelajar belasah rakan


MD. ISA (kiri) melihat tangan Muhammad Shahfaly yang patah di Simpang Empat, Kangar semalam.


KANGAR – Empat pelajar yang ditahan kerana membelasah ketua kelasnya sehingga patah tangan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Syed Saffi di sini patut diberi peluang pemulihan untuk memperbaiki diri daripada dikenakan tindakan buang sekolah.
Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu berkata, langkah membuang mereka daripada institusi pendidikan negara tidak akan membawa apa- apa perubahan terhadap diri pelajar berkenaan.
“Kalau pelajar tersebut dibuang sekolah, sudah tentu gelap masa depan mereka. Tanpa kelulusan atau ilmu sukar untuk mereka bekerja kelak.
“Mungkin pelajar itu akan jadi jahat pula kerana kita tidak menyedarkan atau memperbaiki diri mereka tentang kelakuan baik dan buruk,” katanya selepas melawat keadaan ketua kelas, Muhammad Shahfaly Anoar, 15, di rumahnya di Simpang Empat di sini semalam.
Dalam kejadian itu, Muhammad Shahfaly ditarik ketika seorang guru sedang mengajar sebelum dibelasah sekumpulan pelajar yang berdendam ekoran dia mencatatkan nama pelajar ponteng pada Jumaat lalu.
Ekoran itu, mangsa cedera parah dengan patah tangan, terkehel bahu dan luka di kening serta terpaksa mengambil cuti sakit selama 11 hari.

No comments:

Post a Comment