Friday, March 11, 2011

PULIH2 JUGA...HUKUM ISLAM KENA DIKENAKAN....BILA NAK SERIK DAN BERHENTI KES ZINA NI....JANGAN MAIN2 HUKUM ALLAH...AKHIRAT ALLAH TANYA NAK JAWAB APA....JANGAN QURAN DIBACA SERTA DISANJUNG...TAPI HUKUM DITOLAK...DIMANA LETAK IMAN DAN AKIDAH KITA...MEMANG KITA JENIS TAK MAKAN SAMAN ...JAGA ORANG BERBUAT ZINA BUKAN JAGA HUKUM ALLAH SWT

Saran masuk pusat pemulihan



KUALA LUMPUR: “Individu yang terjebak dengan pengguguran bayi disaran supaya dimasukkan ke pusat pemulihan untuk membimbing dan membantu mereka insaf sepenuhnya,” kata Fellow Penyelidik Kanan Jabatan Syariah dan Undang-Undang Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya, Prof Datuk Dr Abdul Monir Yaacob.
Abdul Monir berkata, langkah itu mampu mengelak pelaku yang sedar mengenai kesalahan itu daripada ‘tergelincir’ semula dan melakukan kegiatan maksiat yang sama berulang kali.

“Peranan keluarga dan rakan juga penting untuk memastikan individu yang berdepan dengan tekanan daripada merasa keseorangan.
“Jika ada sokongan keluarga, secara tidak langsung si pelaku tidak melakukan kesalahan sama sehingga tujuh kali dalam tempoh empat tahun,” katanya.

Beliau mengulas mengenai seorang janda muda berusia 32 tahun yang termakan pujuk rayu teman lelakinya sehingga terlanjur melakukan hubungan seks sebelum disahkan mengandung dan menggugurkan bayinya. Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Balqis, 32, mendakwa perkara tidak masuk akal dilakukannya itu bermula selepas dia bercerai dan berkenalan dengan seorang lelaki yang sudah berkahwin pada 2007.

No comments:

Post a Comment