Sunday, May 27, 2012

NYAWA DAH MACAM NILAI ANAK AYAM...HAK ALLAH KITA JUAL...KITA RASA HAK@MILIK KITA...KACA ITU PENIPU..AJAK BUAT MAKSIAT..TAK MAHU HUKUM ALLAH...INTAN ORANG YANG AJAK TAAT PADA ALLAH SERTA AJAK KITA TAQWA...PUSINGAN@KITAR KITA...RAMPING..GEMUK...TUA...SAKIT....PASTU MATILAH...MASUK KUBUR DUK SORANG2 PASTU KE AKHIRAT DIHITUNGLAH SEGALA AMAL...MASUK SYURGA ATAU NERAKA...FIKIR2KANLAH

Pemandu trak tunda maut ditikam


MAYAT Meena Kumar (dalam bulatan) terbaring di Jalan Song Ban Kheng, Bukit Mertajam semalam.



BUKIT MERTAJAM – Seorang pemandu trak tunda sambilan ditemui mati dengan beberapa kesan tikaman di badan manakala dua jarinya putus selepas dipercayai dilarikan sekumpulan lelaki berhampiran Jalan Song Ban Kheng, dekat sini semalam.
Mayat Meena Kumar, 40, yang berasal dari Ujung Batu dekat sini dijumpai di tepi jalan oleh orang awam kira-kira pukul 3 pagi.
Mangsa yang juga pemilik sebuah kedai mencuci kereta dikatakan dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dicampak di kawasan terbabit.
Bapa kepada dua anak itu dikatakan keluar minum bersama beberapa rakannya di Seberang Jaya, dekat sini pada pukul 10 malam sebelum dia dihubungi seseorang yang mahukan perkhidmatan tunda kereta.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Azman Ab. Lah berkata, mangsa kemudiannya bergegas ke tempat kejadian di Taman Kimsar, dekat sini dan sebaik tiba terdapat sebuah kereta bersama sekumpulan lelaki di situ.

Wanita Malaysia dipercayai jual ovum



SPERMA boleh mencecah harga RM900 sebotol kecil manakala ovum kadangkala berharga RM100,000.



KUALA LUMPUR - Fenomena jual beli ovum dan sperma untuk mendapatkan anak dipercayai turut dilakukan rakyat negara ini.
Bekas Presiden Persatuan Perubatan Islam Malaysia (PPIM), Prof. Dr. Abdul Latiff Mohamed berkata, beliau tidak menolak kemungkinan ada klinik kesuburan dan hospital swasta di negara ini yang menjalankan perniagaan itu untuk meraih keuntungan.
"Harga sebotol kecil air mani lelaki di pasaran antarabangsa boleh mencecah antara RM650 hingga RM900 sebotol, bergantung kepada etnik, bentuk fizikal, latar belakang pendidikan dan kesihatan penderma. Ovum wanita pula pernah dijual sehingga RM100,000," katanya.
Beliau diminta mengulas isu urus niaga sperma dan ovum di dunia yang dilaporkan mencecah nilai berbilion ringgit setahun. Denmark, misalnya, merupakan pembekal sperma terbesar dunia dengan mengeksportnya ke beberapa negara seperti Kanada, Kenya, Paraguay dan Hong Kong.
Sperma dan ovum mendapat permintaan tinggi daripada pasangan gay dan lesbian, wanita yang enggan berkahwin, serta wanita yang sudah menopaus tetapi mahukan anak.

Belia perlu bijak nilai intan permata



NAJIB (tengah) memukul kompang sebagai simbolik pelancaran HJB 2012 di Putrajaya semalam.



PUTRAJAYA - Belia bukan golongan yang suka berdemonstrasi secara haram di jalanan sebaliknya golongan yang menghormati prinsip undang-undang.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sebagai golongan yang menjadi pewaris masa depan negara, mereka mempunyai sifat mencintai keamanan, beradab, berhemah mulia dan tertib.
Justeru, belia harus bijaksana mengelak daripada termakan hasutan dan fitnah sehingga menjejaskan agenda pembangunan negara.
"Belia yang berhimpun di sini bukan demo crazy (gila berdemo) seperti merusuh secara haram, membaling batu kepada pihak keselamatan, menendang polis di jalan raya, semua yang ada di sini adalah belia menjunjung demokrasi.
"Anda semua bijak menilai antara intan dan permata, jangan mudah dihasut dengan ucapan dan fitnah melalui internet. Mari, bangkit pertahankan Putrajaya untuk menjamin hari esok lebih baik dari hari ini," katanya ketika melancarkan sambutan Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena Hari Belia Negara di sini petang semalam.

Aishwarya Rai tidak kisah badan gemuk



AISHWARYA RAI bergaya di depan kamera pada Festival Filem Cannes di Perancis kelmarin.


CANNES, Perancis - Tidak seperti selebriti lain yang begitu mementingkan penjagaan berat badan, aktres Bollywood, Aishwarya Rai Bachchan memberitahu, dia gembira dengan bentuk tubuhnya sekarang.
Heroin filem Dhoom 2 itu berada di Festival Filem Cannes di sini untuk acara karpet merah sebelum menghadiri lelongan amal bagi memerangi AIDS anjuran Sinema amfAR.
Kemunculan Rai, 38, sememangnya dinantikan oleh peminat yang tidak sabar melihat sama ada bekas Ratu Cantik Dunia itu kembali kurus selepas melahirkan anak pada tahun lalu.
Namun, Rai berkata, dia tidak bimbang tentang tanggapan peminat terhadap dirinya.
"Seseorang pelakon akan sentiasa menjadi tumpuan, akan ada pelbagai tanggapan," kata Rai.
"Ya, memang ada tanggapan negatif tetapi saya tidak kisah," tambahnya lagi.
Rai yang merupakan isteri kepada hero Bollywood, Abhishek Bachchan turut menolak saranan peminat agar dia berdiet supaya kembali langsing.
"Saya gemar makan dan tidak pernah mengamalkan diet yang ketat," tegas aktres tersebut. - Agensi

No comments:

Post a Comment