Saturday, June 2, 2012

HINA MANUSIA DAH BERBALAS...HINA ALLAH ...HINA HUKUM...HINA RASULLULLAH SAW...HINA ULAMAK...TUNGGU SAJA...AKHIRAT CONFIRM DAPAT BALASAN...BANYAK YANG HARAM TAK DIFATWAKAN...BUKAN PENAJANYA...MAKSIAT DAN DOSA...DAN HUKUMNYA...MEROSAKAN NILAI2 MURNI REMAJA...JAHIL BETUL AGAMA...HUKUM SEMUDAH ITU PUN TAK TAHU....

Balasan hina Sultan Perak


HON KEONG (kiri) bersama peguamnya selepas dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM50,000 oleh Mahkamah Sesyen Butterworth, Pulau Pinang semalam.



BUTTERWORTH – Seorang jurutera dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM50,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam selepas dia didapati bersalah terhadap pertuduhan menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tiga tahun lalu.
Hakim Ikmal Hishan Mohd. Tajuddin menjatuhkan hukuman itu ke atas Chan Hon Keong, 29, selepas meneliti fakta dan hujah yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan dan pembelaan.
Menurut Ikmal Hishan, kesalahan yang dilakukan oleh tertuduh adalah serius kerana ia turut melibatkan kepentingan awam.
“Ini (kes tersebut) satu-satunya kes menghina Sultan Perak yang dibicarakan secara penuh di mahkamah.
“Selepas meneliti, mahkamah menjatuhkan hukuman penjara setahun bermula hari ini (semalam) dan denda RM50,000. Jika tidak bayar, penjara lagi enam bulan,” katanya.
Ahli keluarga tertuduh termasuk isterinya, Khoo Hui Suang, 28, dilihat menitiskan air mata selepas mendengar keputusan hukuman. Pada 15 April lalu, Hon Keong mengaku tidak bersalah selepas didakwa bersama isterinya, Hui Suang kerana mengedar komen lucah menghina Sultan Perak melalui ruang siber.
Kedua-duanya didakwa melakukan perbuatan itu melalui laman web http:// books.dreambook.com/duli/ duli.html yang mempunyai pautan kepada laman web pejabat Sultan Perak iaitu www.sultan.perak.gov.my. Laman web tersebut kini telah disekat daripada dilayari.
Komen itu berunsurkan lucah dan menghina institusi diraja Perak.

Penaja bayar artis K-Pop bukan kerajaan



PERSEMBAHAN kumpulan Teen Top ketika konsert sempena Himpunan Jutaan Belia 2012 di Putrajaya pada 26 Mei lalu.



PUTRAJAYA - Kementerian Belia dan Sukan (KBS) semalam menjelaskan bahawa pihaknya tidak menggunakan wang kerajaan untuk membayar tiga kumpulan K-Pop dari Korea Selatan untuk persembahan mereka sempena program Himpunan Jutaan Belia dari 23 hingga 27 Mei lalu.
Ketua Setiausaha KBS, Datuk Mohid Mohamed berkata, kos membawa tiga kumpulan K-Pop itu, U Kiss, Teen Top dan Dal Shabet ke Malaysia oleh penganjur, Stadium First yang bernilai RM900,000 sebenarnya akan ditanggung oleh penaja-penaja.
"Bagaimanapun sehingga hari ini (semalam), KBS masih belum membuat sebarang pembayaran kepada Stadium First kerana ia masih dalam proses perincian.
"Kos RM900,000 ini telah ditanggung oleh Stadium First selaku pembekal program kepada KBS dan kita akan menggunakan wang daripada tajaan pihak swasta untuk menyelesaikannya," jelas beliau dalam kenyataannya yang dikeluarkan di sini semalam.

Kaji fatwa haram cetak rompak

JAKARTA - Fatwa hukum haram terhadap kegiatan cetak rompak dan pembelian produk cetak rompak oleh Majlis Ulama Indonesia (MUI) akan dikemukakan kepada Majlis Fatwa Kebangsaan untuk melihat kemungkinan dibuat satu ketetapan hukum mengenai perbuatan serupa di Malaysia.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, fatwa serupa berhubung perbuatan itu sekiranya ada, dapat membantu usaha kerajaan untuk mengurangkan kegiatan cetak rompak di Malaysia.
"Tujuan kita ialah untuk mencetuskan kesedaran dalam kalangan rakyat Malaysia khususnya umat Islam bahawa perbuatan mengambil karya orang lain secara tidak sah bukanlah budaya yang baik," katanya di sini semalam.
Ismail Sabri yang mengetuai delegasi Malaysia dalam lawatan tiga hari ke Jakarta sebelum itu mengadakan pertemuan dengan Menteri Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Indonesia, Amir Syamsudin di pejabatnya d Kuningan, Jakarta Selatan.
Menteri itu berkata, pihaknya akan mendapatkan penjelasan lebih terperinci daripada agensi Hak Kekayaan Intelektual Indonesia yang menjaga kepentingan harta intelek mengenai fatwa itu.
- Bernama

Warga emas maut angkara peragut

PASIR MAS - Hasrat seorang wanita untuk pulang ke rumah selepas membeli barangan bagi membuat kuih berkecai apabila dia maut selepas terjatuh dari motosikal yang dinaiki bersama adiknya setelah beg tangannya cuba diragut penjenayah.
Zaharah Zakaria, 63, yang ketika itu membonceng motosikal ditunggang adiknya, Faridah, 47, disahkan meninggal dunia di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian Kpada pukul 6.45 pagi semalam akibat kecederaan parah di kepala. Faridah cedera di buku lali kanan kaki.
Kejadian pukul 12.30 tengah hari kelmarin di Jalan Kubang Panjang, Pasir Mas, itu berlaku apabila motosikal yang dinaiki dua beradik itu dihimpit oleh seorang penunggang motosikal yang cuba meragut beg tangan yang disandang di bahu Zaharah tetapi gagal.
Ketika itu, mereka dalam perjalanan dari Bandar Pasir Mas ke Kubang Panjang.
Timbalan Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Superintendan Tengku Azman Tengku Abdullah berkata, ekoran itu, kedua-dua beradik itu terjatuh manakala suspek melarikan diri.
Katanya, mangsa yang parah kemudian dihantar ke hospital untuk rawatan.
"Suspek menaiki sebuah motosikal jenis Honda EX5 berwarna merah dan kita sedang mencarinya bagi membantu siasatan," katanya.
Sementara itu, anak sulung Zaharah, Nariha Mamat, 38, berkata, kejadian berlaku kira-kira satu kilometer daripada rumah mereka di Kampung Endong di sini.
"Ibu saya bekerja sebagai penjual kuih dan dia sering bersama ibu saudara saya untuk membeli barang ke pasar," ceritanya.

Aduan bil, caj paling tinggi

SEMENYIH – Forum Pengguna Komunikasi dan Multimedia Malaysia (CFM) menerima 1,291 aduan melibatkan masalah berkaitan perkhidmatan komunikasi dan multimedia daripada pengguna sejak tahun lalu.
Pengarah Eksekutifnya, Azizan Mohd. Afandi berkata, daripada jumlah tersebut, 38.6 peratus mengenai pertikaian bil dan caj yang dikenakan oleh penyedia perkhidmatan komunikasi tempatan terhadap pengguna.
“Antara pertikaian yang sering diterima adalah urus niaga yang tidak dilakukan tetapi dikenakan caj,” katanya ketika ditemui pada Majlis Kemuncak Bulan Pengguna Kebangsaan 2012 di pekarangan Tesco Semenyih di sini semalam.
Sehubungan itu, Azizan berkata, orang ramai yang terlibat dalam permasalahan tersebut dan gagal mencapai jalan penyelesaian dengan penyedia perkhidmatan tersebut, boleh membuat aduan kepada CFM.

Bayi disyaki dibunuh pengasuh

BATU PAHAT - Luluh hati seorang bapa apabila mendapati bayi perempuannya yang berusia empat bulan dibunuh dengan cara mukanya ditekup dengan sesuatu sebelum mayatnya dicampak di celah-celah tumbuhan hiasan di kawasan Tasik Y di sini kelmarin.
Mayat Lim Xiu Yao (gambar kecil) yang dipercayai telah mati dibunuh sejak Rabu lalu ditemui oleh orang ramai yang sedang berjoging di kawasan itu pada pukul 7 malam.
Polis yang menjalankan siasatan kemudian menahan pengasuh mangsa yang merupakan ibu tunggal berusia 42 tahun bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
Pengasuh itu kini dirawat di Hospital Batu Pahat selepas dia patah kaki setelah mendakwa nekad terjun dari kereta sekumpulan penculik yang melarikannya ketika dia datang dengan membawa bayi berkenaan ke tasik terbabit bagi menampal iklan mengenai khidmat pengasuh.
Kejadian itu didakwa pengasuh berkenaan berlaku pada petang hari kejadian.
Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, polis masih menyiasat dakwaan suspek yang kini dikawal polis di hospital tersebut.
Katanya, rahsia itu terbongkar apabila bapa mangsa, Lim Aik Zheng, 38, yang merupakan penyelia kilang telah pergi ke rumah pengasuh itu di Taman Bandar di sini pada pukul 9 malam Rabu lalu untuk mengambil anaknya.

Rozita Che Wan ‘Stress’ ditanya soal kahwin

Posted on the June 2nd, 2012 under Artis by

MELIHATKAN penampilan luaran dan tubuhnya yang disaluti barangan berjenama mewah dari hujung rambut hingga kaki, pasti ramai yang beranggapan aktres jelita Rozita Che Wan seorang yang materialistik dan hidup dalam serba kemewahan.
Hakikatnya, Rozita yang lebih mesra disapa Che Ta sebenarnya lebih suka mengamalkan cara hidup sederhana dalam segala hal.

Penuntut ditendang pensyarah

Posted on the June 1st, 2012 under Tempatan by
Asraf Edy menunjukkan laporan polis dan kecederaan dialami akibat ditumbuk rakan sekelas dan ditendang pensyarah.
PUCHONG – Sudahlah dicekik dan ditumbuk berkali-kali oleh pensyarah dan rakan sekelas, seorang penuntut kolej swasta di Kajang di sini mendakwa diperlakukan tanpa belas kasihan apabila turut ditendang ketika cuba bangun bagi mendapatkan bantuan.
Dalam kejadian Rabu lalu, mangsa, Asraf Edy Azizi, 17, mendakwa dia dimarahi salah seorang tenaga pengajar kolej itu ketika bergurau dengan seorang rakan di dalam kelas.

Pelajar mengaku makan otak, hati rakan sebilik

Posted on the June 2nd, 2012 under Luar Negara by

WASHINGTON – Seorang pelajar sebuah kolej di Amerika Syarikat (AS) mengaku membunuh rakan sebiliknya, memotong badan dan memakan sebahagian otak serta semua hati mangsa, lapor media AS semalam.
Alexander Kinyua dari Baltimore, Maryland ditahan pada Selasa lalu selepas polis menggeledah rumahnya kerana abangnya menemui kepala dan tangan mangsa, lapor akhbar Baltimore Sun.
Kinyua, 21 yang merupakan pelajar Universiti State Morgan, mengaku bersalah membunuh dan mengerat anggota badan teman sebiliknya, Kujoe Bonsafo Agyei-Kodie.

Anak kecil menceritakan bagaimana peristiwa Haulah berlaku

Posted on the June 1st, 2012 under Luar Negara by admin
Kami dihujani pelbagai pertanyaan berkenaan kesahihan peristiwa penyembelihan Haulah. Memandangkan tentera rejim Basyar tidak mengakui bahawa peristiwa Haulah tersebut adalah angkara mereka dan disiarkan di dalam kebanyakan akhbar dunia.
Kepada yang masih meragui berkenaan pembunuhan dan penyembelihan yang berlaku di Haulah, kami bawakan video ini, nah lihatlah video ini.

 




Dalam video ini, anak kecil yang berusia 11 tahun bernama Ali Al-Sayed menceritakan bagaimana peristiwa Haulah berlaku. Anak kecil ini juga melihat dengan matanya sendiri abang dan bapanya ditangkap, manakala ibu dan adik beradiknya semuanya dibunuh.
Anak kecil ini terselamat apabila dia ditimbun bersama mayat-mayat ahli keluarganya dan tentera rejim menyangka bahawa beliau telah mati. Selepas tentera pulang, beliau melarikan diri dengan berkaki ayam menuju ke rumah bapa saudaranya.
Paling menyedihkan, keesokan harinya, Ali Al-Sayed menonton stesyen TV Ad-dounia (saluran kerajaan) bahawa bapa saudaranya juga telah dibunuh. Bapa saudaranya telah dipaksa untuk mengaku dihadapan televisyen bahawa kumpulan bersenjata yang membunuh dan menyembelih masyarakat Haulah bukannya tentera rejim Basyar.
Dengarkan luahan dan cerita yang menyanyatkan hati daripada Ali Al-Sayed ini.

Bayi disyaki dibunuh pengasuh

Posted on the June 2nd, 2012 under Tempatan by

BATU PAHAT – Luluh hati seorang bapa apabila mendapati bayi perempuannya yang berusia empat bulan dibunuh dengan cara mukanya ditekup dengan sesuatu sebelum mayatnya dicampak di celah-celah tumbuhan hiasan di kawasan Tasik Y di sini kelmarin.
Mayat Lim Xiu Yao (gambar kecil) yang dipercayai telah mati dibunuh sejak Rabu lalu ditemui oleh orang ramai yang sedang berjoging di kawasan itu pada pukul 7 malam.
Polis yang menjalankan siasatan kemudian menahan pengasuh mangsa yang merupakan ibu tunggal berusia 42 tahun bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Warga emas maut angkara peragut

Posted on the June 2nd, 2012 under Jenayah by

PASIR MAS – Hasrat seorang wanita untuk pulang ke rumah selepas membeli barangan bagi membuat kuih berkecai apabila dia maut selepas terjatuh dari motosikal yang dinaiki bersama adiknya setelah beg tangannya cuba diragut penjenayah.
Zaharah Zakaria, 63, yang ketika itu membonceng motosikal ditunggang adiknya, Faridah, 47, disahkan meninggal dunia di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian Kpada pukul 6.45 pagi semalam akibat kecederaan parah di kepala. Faridah cedera di buku lali kanan kaki.
Kejadian pukul 12.30 tengah hari kelmarin di Jalan Kubang Panjang, Pasir Mas, itu berlaku apabila motosikal yang dinaiki dua beradik itu dihimpit oleh seorang penunggang motosikal yang cuba meragut beg tangan yang disandang di bahu Zaharah tetapi gagal.

Guna bomoh siam aniaya suami

Posted on the June 2nd, 2012 under Tempatan by

RANTAU PANJANG: Awas kepada lelaki yang tiba-tiba hilang nafsu, anda mungkin terkena sihir ‘kunci nafsu’ oleh isteri atau teman wanita yang tidak mahu berkongsi kasih.
Perkara itu didedahkan seorang tukang urut wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mas, 50, yang berpengalaman merawat beberapa lelaki kehilangan nafsu akibat disihir.

No comments:

Post a Comment