Thursday, May 19, 2011

NAFSU DAN SEGALANYA CIPTAAN DAN MILIK ALLAH....JANGAN KITA MENAFIKAN ALLAH MAHA BESAR DAN MAHA BIJAKSANA...PATUHLAH HUKUM2 ALLAH....JANGAN KITA NAK LAWAN ALLAH SWT...NERAKA TEMPATNYA...JANGANLAH KITA DEGIL SANGAT....DAN KURANG AJAR DENGAN ALLAH....

Buang masa di talian sejam sehari


KAJIAN menunjukkan Facebook dan Twitter bukan masalah besar kepada pekerja pejabat.


KUALA LUMPUR - Secara puratanya seseorang pekerja menggunakan di antara 30 sehingga 60 minit sehari dalam talian untuk tujuan-tujuan peribadi, menurut satu kajian oleh Universiti Teknologi Swinburne di Melbourne dan syarikat keselamatan sesawang Australia MailGuard. Namun yang menarik, Facebook dan Twitter bukanlah gangguan utama dalam kebanyakan kes. Kajian itu menganalisis data tanpa nama dengan kebenaran daripada syarikat-syarikat pelanggan Australia dan mengesan tabiat-tabiat perayauan pekerja, sesetengahnya berpangkalan di luar negara dari Januari sehingga Disember 2009. Walaupun 40 peratus daripada pekerja yang dikaji dalam sampel seramai 50,000 orang telah menggunakan Facebook dalam jangka masa enam bulan kajian tersebut, purata masa yang dihabiskan untuk laman sosial itu hanyalah beberapa minit.
Kajian-kajian lain menganalisis data pengguna dan melakukan kajian kualitatif, tetapi kajian ini adalah yang pertama mengkaji tingkah laku individu dalam satu jangka masa tertentu. "Kegunaan-kegunaan ini adalah kegunaan-kegunaan biasa: mereka membaca berita, ramalan kaji cuaca dan jadual-jadual pengangkutan," kata Dr. Rajesh Vasa dari Fakulti Teknologi Komunikasi dan Maklumat universiti tersebut.


Noor Jan waris palsu


RAJA ROZLAN (kiri) dan Raja Omar Ikram (tengah) pada sidang akhbar mengenai jurai keturunan Raja Noor Jan di Ipoh semalam.


IPOH – Persatuan Waris Kerabat Negeri Perak (PWKNP) semalam buat pertama kali meminta Raja Noor Jan Shah Raja Tuah supaya berhenti daripada membuat dakwaan bahawa beliau ialah pewaris Kesultanan Melaka dan Perak kerana dakwaan yang dibuat tidak berasas sama sekali.
Yang Dipertua PWKNP, Raja Rozlan Raja Yaacob berkata, Raja Noor Jan seharusnya menghentikan segera tindakan menjaja cerita kononnya dia mempunyai salasilah Kesultanan Perak dengan mendakwa datang daripada keturunan Raja Alang Abdul Rahman.
Menurutnya, dakwaan Raja Noor Jan itu tidak benar sama sekali kerana buku-buku sejarah termasuk yang ditulis pada zaman penjajahan British jelas menunjukkan Sultan Abdullah Mohammad I tidak mempunyai anakanda bernama Raja Alang Abdul Rahman. Sebaliknya menurut Raja Rozlan, Raja Alang Abdul Rahman tidak wujud kerana anakanda Sultan Perak ke-22 ialah Raja Pandak Abdul Rahman. “Mana mungkin seorang bapa (Sultan Abdullah Mohammad I) akan menamakan dua anak lelakinya menggunakan nama yang sama dan Raja Alang. “Apa yang pasti, Raja Alang Abdul Rahman itu tidak wujud dalam salasilah Kesultanan Perak,” katanya pada sidang akhbar di sebuah hotel di sini semalam.


'Segerakan keputusan khalwat'


RAJA AZMI (kiri) dan Roslin yang hadir di pejabat Jawi semalam kecewa selepas hasrat mereka untuk mendengar keputusan kes khalwat ditunda pada 20 Jun depan.


KUALA LUMPUR - Penerbit filem kontroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman dan pemain badminton negara, Mohd. Roslin Hashim kecewa apabila keputusan mengenai dakwaan khalwat terhadap mereka yang sepatutnya didengar semalam ditunda pada 20 Jun depan. Raja Azmi, 51, memberitahu, perkara itu dimaklumkan oleh pegawai Pejabat Bahagian Penguatkuasaan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini ketika mereka hadir bagi mengetahui keputusan kes tersebut.
Katanya, ia berikutan pegawai wanita yang mengendalikan kes itu sedang bercuti bagi menguruskan kemasukan anak saudaranya ke universiti dan pihak Jawi ingin memanggil saksi baharu. "Saya datang dengan penuh teruja untuk mengetahui keputusan kes kerana ia penting bagi membersihkan nama, prasangka buruk dan fitnah. Perkara ini menjadi satu bebanan jika dibiar terlalu lama," katanya sambil menahan sebak di sini semalam. Raja Azmi yang ditemani suaminya, bekas pemain badminton negara, Jailani Sidek, 48, dan Roslin hadir ke pejabat Jawi pada pukul 9 pagi. Jailani menjadi saksi dalam kes berkenaan.


Ketua IMF letak jawatan selepas dituduh merogol


GAMBAR menunjukkan dokumen banduan Dominique Strauss-Kahn yang disiarkan Jabatan Polis New York semalam.


NEW YORK - Ahli politik dari Perancis yang juga genius matematik, Dominique Strauss-Kahn, 62, meletakkan jawatan sebagai Ketua Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) kelmarin.
Dia mengumumkan peletakan jawatan sebagai Pengarah Urusan IMF menerusi sepucuk surat yang dialamatkan kepada lembaga eksekutif IMF.
Strauss-Kahn yang ditangkap polis pada Sabtu lalu selepas didakwa melakukan serangan seksual ke atas seorang pekerja Hotel Sofitel di New York di dalam biliknya.
Dia ditangkap dalam sebuah pesawat Air France beberapa minit sebelum ia berlepas ke Paris dari Lapangan Terbang John F. Kennedy.
Dalam surat itu, Strauss-Kahn menafikan semua tuduhan tetapi menyatakan dia terpaksa meletakkan jawatan dengan perasaan yang amat sedih kerana memikirkan keluarganya selain melindungi IMF.
Dia sudah berkahwin dan mempunyai empat orang anak.
Dalam dokumen mahkamah yang difailkan oleh pasukan pembelaannya kelmarin, Strauss-Kahn menyatakan dia menyerahkan pasport dan tidak akan melarikan diri dari Amerika Syarikat.
Peguam belanya mencadangkan wang ikat jamin ke atasnya sebanyak AS$1 juta (RM3 juta) dan dikurung di rumah milik seorang anak perempuannya, Camille, 24 jam sehari dengan kawalan tag elektronik sehingga perbicaraannya berakhir.
Dalam dokumen pemfailan itu, peguam Strauss Kahn tidak pernah mempunyai rekod jenayah dan merupakan seorang suami dan bapa yang penyayang, dihormati sebagai seorang diplomat, ahli politik, peguam, ahli ekonomi dan profesor.
Menurut agensi berita The Associated Press, para detektif dan pendakwa raya percaya permaidani di dalam Hotel Sofitel mungkin mengandungi air mani Strauss-Kahn, air liur selepas dia menyerang pekerja wanita berumur 32 tahun untuk tujuan seks.
Dia ditahan di sebuah penjara di Rikers Island, New York.
Strauss-Kahn ditahan di sebuah bilik penjara dan diperhatikan pada setiap masa bagi mengelak dia membunuh diri.
Dia juga makan bersendirian dalam bilik penjara berasingan dan dikawal oleh pengawal penjara pada setiap masa. - Agensi


Hotel, spa bogel pertama di Britain


TETAMU yang menginap di Hotel Clover Spa di Erdington, Birmingham dibenarkan berbogel.


ERDINGTON, Birmingham - Sebuah hotel dan spa bogel yang pertama di Britain telah dibuka di sini pada awal Januari lalu, lapor sebuah akhbar kelmarin.
Ia milik Tim Higgs yang sebelum ini berusaha untuk mencari lokasi yang sesuai sehingga dia menemui sebuah rumah lama tahun 1920-an untuk dijadikan hotel dan spa untuk golongan yang suka berbogel.
Kadar bayaran yang ditetapkan untuk satu malam di Hotel Clover Spa itu ialah £120 (RM589) hingga £150 (RM736) satu malam.
Seramai lapan pekerja yang memakai pakaian apabila mereka bekerja di meja penyambut tetamu di hotel tersebut.
Namun, para pekerja itu akan berbogel apabila terdapat masa yang sesuai untuk mereka manakala Higgs mengambil peluang untuk bergaul dengan tetamu tanpa memakai sebarang pakaian.
Tetamu hotel itu akan berbogel di ruang komuniti untuk membaca buku, bermain permainan, berbual atau mandi di kolam renang.
Sejumlah pengunjung dari Belanda dan Jerman yang merupakan golongan yang suka berbogel memberikan komen yang menggalakkan semasa mereka menginap di hotel tersebut. - Agensi


Wajah kekasih Terminator disiar


MILDRED BAENA


LOS ANGELES - Wajah amah Mildred Baena yang melahirkan anak luar nikah pelakon terkenal yang pernah menjadi gabenor California, Arnold Schwarzenegger disiarkan media kelmarin.
Anak luar nikah itu dilahirkan lima hari selepas anak keempat Schwarzenegger dilahirkan oleh isterinya ketika itu Maria Shriver.
Shriver kini sudah berpisah pada Januari lalu ekoran pengakuan Schwarzenegger mengenai skandal tersebut.
Anak luar nikah itu dilahirkan pada 2 Oktober 1997 seperti yang tercatat dalam dokumen sijil kelahiran.
Shriver, 55, pula melahirkan anak Schwarzenegger, Christopher pada 27 September tahun sama.
Laman web TMZ yang menunjukkan bukti sijil kelahiran anak luar nikah Schwarzenegger dan Baena kelmarin tercatat nama Rogelio Baena sebagai bapa kepada anak tersebut.
Dokumen penceraian yang difailkan oleh Baena dan Rogelio pada Februari 2008 bagaimanapun menyatakan pasangan itu tidak mempunyai cahaya mata.
Identiti anak luar nikah berusia 13 tahun itu kini dilindungi, namun dia dilihat memiliki persamaan dengan Schwarzenegger terutama bahagian mulut dan giginya.
Jiran-jiran menerangkan personaliti remaja tersebut sebagai comel, kelakar dan berwajah tampan, gemar bersukan dan melibatkan diri dalam majlis amal di kawasan rumahnya.
Baena yang bekerja sebagai pembantu rumah di kediaman Schwarzenegger dan Shriver sejak lebih 20 tahun lalu menerima bayaran sebanyak AS$1,200 (RM3,636) setiap minggu.
Dia yang mula menjalin hubungan sulit dengan Schwarzenegger sekitar hujung tahun 1990-an melakukan pelbagai tugas termasuk membersihkan rumah, dobi, memasak dan lain-lain sebelum berhenti kerja pada Januari lalu.
Baena kini tinggal di rumahnya yang dipercayai dihadiahkan oleh Schwarzenegger berharga AS$243,015 (RM736,456) di Bakersfield di utara Los Angeles.
Schwarzenegger mengumumkan perpisahan dengan Shriver minggu lalu selepas mereka mendirikan rumah tangga selama 25 tahun.
Pasangan itu yang berkahwin pada 26 April 1986 di Hyannis, Massachusetts serta mempunyai empat cahaya mata iaitu Katherine, 21, Christina, 19, and Patrick, 17, dan Christopher, 13.
Baena yang berasal dari Guatamala kini menjadi buruan media ekoran skandal sulit Schwarzenegger yang menggegarkan dunia hiburan dan politik Amerika Syarikat. - Agensi

No comments:

Post a Comment