Tuesday, May 17, 2011

PERKARA NI TAK BOLEH DIPANDANG RINGAN...BAGAIMANA JIKA KITA BERADA DINEGARA MEREKA...BANYAK KISAH MEREKA MEMBULI...MENIPU ORANG TEMPATAN...

30 belasah Awang Hitam samseng

KUALA LUMPUR: Bukan saja biadab, empat Awang Hitam yang mengganggu isteri orang turut mengugut mahu membelasah suami mangsa yang datang bertanyakan suspek mengenai tindakan warga asing berkenaan yang bertindak luar batasan.
Kejadian bermula kira-kira jam 7 malam semalam apabila suri rumah membawa anak-anaknya bermain di taman permainan di Jalan 3/7, Taman Wangsa Permai, Kepong diganggu empat warga asing terbabit yang cuba menggoda mangsa selain mengeluarkan kata-kata lucah.

Wanita terbabit yang ketakutan pulang bersama anak-anaknya sebelum menceritakan kejadian kepada suaminya.
Harian Metro difahamkan, suami mangsa yang tidak tahan dengan tindakan empat suspek itu pergi ke taman permainan berkenaan untuk berbincang dengan suspek yang cuba mengganggu isterinya.

Difahamkan, sebaik tiba di taman permainan itu, kumpulan warga asing terbabit mengugut mangsa mahu membelasahnya menyebabkan penduduk di kawasan terbabit yang sudah muak dengan kekecohan Awang Hitam yang mendiami kawasan berkenaan keluar beramai-ramai.

Apabila melihat kehadiran penduduk setempat yang ramai, kumpulan warga asing terbabit semakin kurang ajar dengan mencabar penduduk bertumbuk dengan mereka.

Difahamkan, penduduk yang marah menghalau kumpulan berkenaan beredar dari kawasan itu, bagaimanapun semua suspek enggan menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka.

Akibat pergelutan itu, kira-kira 30 penduduk yang berang dengan tindakan biadap warga asing berkenaan membelasah suspek hingga lembik.
Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, polis yang mendapat maklumat menghantar unit kereta peronda ke lokasi kejadian.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi, polis menemui empat warga Afrika di situ dalam keadaan lemah selepas bergaduh dengan penduduk setempat.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh dan Seksyen 427 kanun sama kerana melakukan khianat.

“Kami juga meletakkan anggota polis di kawasan itu bagi mengelak kejadian itu berulang,” katanya.



Khidmat seks di sebalik urut kaki



JOHOR BAHRU: Berselindung di sebalik khidmat urutan kaki, wanita warga asing di premis di Taman Desa Tebrau dipercayai turut menawarkan khidmat seks kepada pengunjung bagi memperoleh pendapatan lebih.
Dalam ‘Ops Sayang’ dilakukan Jabatan Imigresen Johor kelmarin, sembilan wanita, lima warga China dan empat Thailand, ditahan selepas pemeriksaan mendapati mereka tidak mempunyai dokumen pekerjaan sah.

Timbalan Penolong Pengarah Imigresen Johor, Hamzari A Jalil berkata, serbuan dilakukan jam 3 petang membabitkan 20 anggota dan pegawai hasil risikan dan maklumat orang ramai berhubung aktiviti tidak bermoral di premis berkenaan.
Menurutnya, dalam serbuan itu, pihaknya menahan seorang lelaki warga tempatan berusia 45 tahun dipercayai majikan warga asing terbabit bagi membantu siasatan. “Mengikut maklumat diterima, wanita tukang urut di premis itu menyediakan pakej tambahan kepada pelanggan yang berminat melakukan hubungan seks, namun perkara itu masih dalam siasatan. “Pemeriksaan mendapati semua wanita berkenaan tidak mempunyai sebarang permit pekerjaan sah dan kita menyiasat bagaimana mereka memasuki negara ini,” katanya.

Wanita ditahan berusia antara 23 hingga 45 tahun dan dihantar ke Depoh Tahanan Imigresen Pekan Nanas bagi membantu siasatan mengikut Akta Imigresen 1963.

Berikutan itu, beliau berkata, pihaknya meneruskan pemeriksaan dari semasa ke semasa bagi mengesan majikan yang menggaji wanita warga asing tanpa permit kerja sah.

 MEREKA DAH KAWIN..DAH JADI TAKDIR SEBAB DAH BERLAKU...TERIMALAH..LEBIH BAIK...DARI MEREKA BERZINA....

‘Kami kahwin di Satun’

Oleh Hamzah Osman
am@hmetro.com.my

LANGKAWI: “Kami sudah berkahwin dan jangan ada pihak cuba ganggu dan musnahkan rumah tangga yang baru dibina ini,” kata pelajar pintar bawah umur, Halimaton Abd Rashid, 16, yang pernah mencetuskan kontroversi awal tahun lalu kerana mahu berkahwin pada usia muda.
Bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Parit (SMK) Panjang dan berasal dari Kampung Lanai, Kupang, Baling itu mengaku sudah berkahwin dengan teman lelakinya, Mohamad Noor Abdullah, 20, pada 7 April lalu di Satun, Thailand.

“Apa yang berlaku sepanjang dua tahun kami berkenalan adalah ketentuan Ilahi dan saya bersyukur kerana kami akhirnya disatukan sebagai suami isteri walaupun terpaksa menghadapi pelbagai halangan.

“Alhamdulillah, keluarga saya khususnya ibu (Normah Abd Mutalib) sudah dapat menerima Adam (Mohamad Noor) sebagai suami saya,” katanya ketika ditemui di rumah bapa saudara suaminya di Kampung Sungai Kedak, semalam.


Halimaton berkata, dia dan suaminya berkesempatan pulang ke kampung di Baling minggu lalu untuk bertemu ibunya, selain beramah mesra dengan ahli keluarga.

No comments:

Post a Comment