Saturday, January 29, 2011

TIADA IKATAN SUAMI ISTERI .... BOLEHKAH BEGINI...BILA GULUNGAN NI TIDAK PEDULI HUKUM ALLAH....NANTI DITEGUR....MEREKA KATA BUKAN KAMI TAK TAHU HUKUM...SATU LAGI...JANGAN TENGOK LUARAN AJE....PAYAH ...BIAR MEREKA JAWAB DIAKHIRAT NANTI.....

Memey Sahkan Nikah Norman Hujung Tahun Ini 
KUALA LUMPUR: Pelakon Memey Suhaiza dan pasangannya Norman Hakim mengesahkan untuk bernikah hujung tahun ini.
Menurut Memey, dia dan Norman mula membuat persiapan perkahwinan termasuklah membeli barangan untuk majlis itu di Bandung, Indonesia, beberapa hari lalu.
"Setakat ini persiapan perkahwinan kami baru saja 40 peratus siap.
"Kami juga telah ke Bandung bersama beberapa ahli keluarga untuk mencari kain, kad perkahwinan serta barangan perkahwinan lain.
"Sebenarnya persiapan itu dibuat sedikit demi sedikit agar tidak kelam kabut nanti, memandangkan masing-masing sibuk dengan kerjaya sebagai pelakon.
"Alhamdulillah, saya gembira kerana selepas pelbagai dugaan berlaku, akhirnya saya akan bergelar isteri kepada Norman," kata Memey yang ditemui ketika penggambaran drama Bola Cinta di Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil, di sini, Jumaat.
Tambah Memey, dia berharap agar segala perancangan yang dibuat mereka berjalan lancar.
Malah Memey mengimpikan perkahwinannya nanti berkonsepkan ala taman.
"Kalau boleh saya nak majlis kami meriah, tetapi kami belum tetapkan tema warna yang sesuai. Syukur alhamdulillah, kami juga ditawar oleh beberapa penaja untuk menguruskan perkahwinan kami.
"Apa-apa pun, saya harap, selepas kami berkahwin, tiada lagi kontroversi atau timbul masalah lain," katanya yang sudah pun menjalani kursus perkahwinan.
Mereka bertunang pada 13 September 2010 .
Memey turut membintangi drama Bola Cinta bersama pelakon Ryzal Jaafar, Ainul Aishah dan Aidil Aziz dibawah terbitan Nafalia Corporation.
Drama yang telah pun memasuki musim kedua itu akan ditayangkan pada hujung bulan Mac di saluran TV2.


Keluarga Jejai Masukkan Gambar - Nora Danish 

Nora Danish
PETALING JAYA: Pelakon Nora Danish menafikan bertindak menyebarkan gambar-gambar percutiannya bersama bekas suami Rizal Ashram (Jejai) di Internet baru-baru ini dengan tujuan untuk menambah kontroversi perpisahan bekas suaminya dengan aktres jelita Fasha Sandha.
Bagaimanapun menurut Nora, dia mengakui tidak kisah tentang penyebaran gambar tersebut.
“Salah seorang ahli keluarga Jejai yang memasukkan gambar-gambar tersebut di laman Facebook bagi berkongsi kegembiraan dengan ahli keluarga yang lain.
“Pada saya ia bukan satu masalah besar sebab ia hanya gambar percutian kami dan tiada sebarang niat untuk menyakitkan hati siapa-siapa,” ujarnya yang ditemui di Majlis Malam Penghargaan MIG Production, di One World Hotel, Rabu.
Nora yang dikaitkan dengan kontroversi putus cinta bekas suaminya, Rizal Ashram (Jejai) dengan aktres Fasha Sandha turut mengakui sedang dalam proses mengenali seseorang.
“Secara jujurnya saya memang sedang berkawan dengan seseorang, tapi kami masih dalam proses mengenali hati budi lagi.
“Bagaimanapun ia bukanlah seorang VVIP yang digosipkan, tetapi seorang yang dihormati oleh Jejai,” katanya ringkas.
Bercerita tentang perkembangan kerjaya, Nora mengakui penah mendapat tawaran dari pihak MIG Production selepas filem Cuti-Cuti Cinta, namun dia terpaksa menolaknya kerana lebih selesa bergerak sendiri.
 
Gambar bercuti di Jepun bersama Jejai dan keluarga mereka. 
foto Ohbulan.com
‘Selepas Cuti-Cuti Cinta mereka ada tawarkan untuk bekerja di bawah MIG Production tetapi saya menolak sebab buat masa ini saya lebih senang untuk bekerja sendiri.
“Sekarang saya belum menandatangani dengan mana-mana filem namun sedang meneliti sebuah tawaran filem kerjasama dengan negara jiran,” katanya.



Siti Nurhaliza Dicadang Jadi Duta
BANDUNG: Di sebalik hubungan Malaysia dan Indonesia yang kadang kalanya "panas", diva dari Malaysia Datuk Siti Nurhaliza Tarudin (gambar), dicadangkan menjadi Duta Besar Budaya Masyarakat Melayu dalam usaha mengakrabkan hubungan rakyat di negara-negara Nusantara.
Cadangan itu dibuat oleh Ikatan Setiakawan Wartawan Malaysia Indonesia (Iswami) berdasarkan penerimaan besar masyarakat terhadap personaliti Siti Nurhaliza.
"Lebih baik gelar itu datang dari masyarakat, lebih baik beliau diterima masyarakat, kerana gelar itu akan menjadi abadi," kata Ketua Iswami Indonesia, Saiful Hadi Chalid ketika ditemui Bernama di sini, Jumaat.
Saiful Hadi, yang juga Ketua Pengarang Agensi Berita Indonesia, Antara, sebelum itu menyuarakan cadangan berkenaan semasa memberi ucapan awal pada Seminar Ekonomi Malaysia Indonesia (SEMI 10) dan berharap semua pihak di Indonesia dan Malaysia dapat menerima secara positif cadangan itu.
Seminar sehari itu, yang dianjurkan oleh Iswami, dirasmikan oleh Menteri Kewangan Kedua Malaysia Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.
Ketika menjelaskan lebih lanjut cadangan beliau itu, Saiful Hadi berkata beliau yakin Siti Nurhaliza boleh memainkan peranan amat berkesan untuk "mendinginkan suasana" ketika berlaku krisis dalam hubungan Malaysia dan Indonesia, misalnya.
"Ketika ada isu-isu hangat, tak perlu payah-payah kita mengirim delegasi Malaysia atau Indonesia untuk menenangkan suasana, cukup dengan mengirim Siti Nurhaliza menyanyi dan mengatakan buat apa kita bermusuhan.
Diva Malaysia Datuk Siti Nurhaliza Tarudin melayani soalan-soalan wartawan pada sidang akhbar di Seminar Ekonomi Malaysia Indonesia (SEMI 10) di Hotel Hyatt Regency Bandung, Indonesia, pada Jumaat. Pada seminar itu Siti Nurhaliza turut dicadangkan oleh Ikatan Setiakawan Wartawan Malaysia Indonesia (ISWAMI) untuk menjadi Duta Besar Budaya Masyarakat Melayu Nusantara. - Foto BERNAMA
"Cukup itu saja, ini akan menggugah hati orang yang hanya melihat sesuatu perkara itu dari sisi negatif," katanya.
Beliau berkata di Indonesia ada beberapa organisasi masyarakat yang mendakwa mewakili kelompok masyarakat tertentu, akan sering mengobar-ngobarkan sentimen rakyat Indonesia dengan kata-kata seperti "ganyang Malaysia" bila ada isu-isu hangat.
"Kita tahu sebahagian daripada mereka adalah orang bayaran. Kita tahu mereka itu adalah ahli-ahli politik yang mencari pentas untuk populariti," katanya.
Saiful Hadi berkata di Indonesia, Siti Norhaliza mempunyai ramai peminat kerana beliau dianggap ikon yang mempunyai personaliti yang amat positif.
Beliau menyamakan Siti Nurhaliza seperti Allahyarham Umi Kalthum yang berupaya menyatukan negara Arab melalui popularitinya sebagai penyanyi Arab, ketika ada beberapa negara Arab berkenaan saling bermusuhan suatu masa dulu.
"Ketika ada beberapa negara Arab sangat keras bermusuhan, antara Mesir dengan Arab Saudi, Yaman Utara dan Yaman Selatan saling bermusuhan, tapi ketika Umi Kalthum menyanyi, semua negara Arab menyiarkan siaran langsung, baik di radio mahupun di TV," katanya.
Siti Nurhaliza, yang juga kini seorang usahawan dan turut berada di sini, memberitahu Bernama bahawa beliau terharu dengan cadangan itu dan menganggap ia sebagai satu tanggungjawab besar.
Katanya cadangan itu merupakan suatu pengiktirafan yang amat tinggi terhadapnya dan beliau sedia memainkan peranan itu sebagai suatu tanggungjawab terhadap kemanusiaan.
"Kita sebagai manusia diberikan keistimewaan masing-masing dan kalau itu keistimewaan yang boleh Siti kongsikan bersama dengan seluruh masyarakat nusantara, Siti melihat ke arah satu sudut yang positif," katanya. - BERNAMA


No comments:

Post a Comment