Saturday, October 2, 2010

Gambar Artis melayu pegang anjing


Bila artis melayu pegang anjing, apakah tanggapan masyarakat? Mungkinkah ini menjadi suatu perkara yang serius? Bagaimana pula kalau keluarga, anak, atau sanak saudara artis melayu pegang anjing? Bagaimana pendapat anda? Mungkin boleh mencetuskan kontroversi mungkin juga tidak. Gambar di atas ini mungkin korang dah kenal siapa dia ni kan? Kalau tak kenal pun mungkin dah biasa nampak betul tak?

Anjing hanyalah sekadar binatang haram. Masyarakat Melayu secara amnya memandang anjing sebagai binatang yang hina kerana ia adalah binatang yang najis, memiliki najis berat (mughallazah) yang mana kita perlu 'samak' sekiranya tersentuh. Apa pendapat korang bila artis kita pegang anjing? Adakah menjadi satu kontroversi? Adakah mencemarkan nama Islam?

Di bawah ini pula gambar anak Fauziah Latiff atau lebih dikenali sebagai Gee. Nampaknya budak-budak ni selesa dan gembira bergambar bersama anjing. Nampak macam dah biasa sangat dengan anjing tu. Mungkin anjing tu dah jadi sebahagian dari keluarga diorang kot, alah macam dalam cerita mat salleh tu he he he. Apa pendapat korang?



Di bawah ini pula gambar seorang penyanyi terkenal suatu masa dahulu iaitu lebih dikenali sebagai Baby. Beliau pernah menganggotai kumpulan Res 2. Dia ni pun nampaknya ada membela seekor anjing. Tak taulah sama ada anjing dia sendiri ataupun anjing pinjam untuk ambil gambar je. korang tengoklah sendiri, sila klik untuk membesarkan image.





Diambil dari : http://hotmalays.blogspot.com/2010/10/gambar-artis-melayu-pegang-anjing.html#ixzz11F5sYBVc



 baju daging Lady Gaga




Gambar Lady Gaga yang membuat kerja gila mengenakan beberapa kilo daging segar di dalam suatu majlis penganugerahan (MTV Video Music Award) di New York baru-baru ini. Beliau berjaya mencuri tumpuan media-media antarabangsa apabila melakukan tindakan 'gila' mengenakan pakaian itu. Bagaimanalah rasanya berpakaian macam tu ye? Tak pernah dibuat orang. Biasanya daging dijadikan bahan makanan, tetapi minah saleh gila ni buat pakaian daripada makanan. Maka Lady Gaga telah berjaya mencipta sejarah tersendiri dengan menambah satu lagi fung daging lembu, iaitu, sebagai pakaian.

Macam mana lah agaknya bau baju Lady ni? Tanpa teknik awetan yang betul, mungkin pakaiannya akan menghasilkan bau bangkai!



Diambil dari : http://hotmalays.blogspot.com/2010/09/lagi-kisah-baju-daging-lady-gaga.html#ixzz11FACjSlL
 
 

7 Fakta menarik tentang baju daging Lady Gaga



Tentu ada yang tertanya-tanya, apakah baju daging yang dikenakan oleh Lady GaGa itu diperbuat daripada daging yang asli. Kalau nak tahu kebenarannya, sila semak 7 fakta tentang baju daging Lady GaGa yang telah direka oleh pereka fesyen, Franc Fernandez ini.

1. Baju daging Lady GaGa menggunakan 100% daging asli
Bukan hanya setakat baju semata-mata, namun baik kasut, tas tangan serta crown atau tiara yang dikenakan oleh Lady GaGa dalam acara itu diperbuat daripada daging asli .

2. Baju daging Lady GaGa tidak berbau hamis atau busuk
Mungkin ramai yang menganggap baju daging yang dikenakan oleh Lady GaGa ini mempunyai bau daging yang sangat kuat serta tidak menyenangkan hidung.
Namun, percaya atau tidak, baju daging ini langsung tidak berbau hamis atau pun busuk. Malah, Lady GaGa sendiri memberitahu bahawa bau daripada baju dagingnya itu sangat manis. Orang yang duduk disekeliling Lady GaGa juga memberitahu bahawa baju daging Lady GaGa tidak berbau busuk.

3. Baju daging Lady GaGa ini sangat berat!
Daging memang jauh lebih berat jika dibandingkan dengan kain, Apatah lagi bila ia menggunakan 100 peratus daging mentah yang asli. Maka, tidak hairanlah kalau baju daging Lady GaGa ini mencapai berat 22.67 kilogram. Hmmm...Patutlah Lady GaGa macam susah nak bergerak pada malam tu. Tapi, walau macamana pun, ia bukanlah satu halangan untuk Lady GaGa bergaya sakan pada malam itu.

4. Daging mentah di baju Lady GaGa harganya murah
Daging yang digunakan untuk membuat bahan baju Lady Gaga ini ternyata murah saja harganya. Ianya juga bukanlah dari jenis daging Gred A. Inilah yang telah dinyatakan oleh tukang jual daging, Peter Cacioppo.

5. Baju daging ini selesa dipakai!
Pada awalnya, pereka fesyen baju daging ini Franc Fernandez bimbang kalau-kalau baju daging ini akan membuatkan Lady GaGa berasa tidak selesa untuk memakainya. Tapi, Lady GaGa beritahu, itu baju paling nyaman yang dikenakannya pada malam itu. Hmmm, betul ke apa yang Lady GaGa cakap ni? Ataukah ia sekadar propa semata-mata?

6. Baju daging Lady GaGa tidak menggunakan bahan pengawet!
Bunyinya macam tidak munasabah. Tapi, hakikatnya, baju daging Lady GaGa ini langsung tidak menggunakan sebarang bahan pengawet untuk menjadikan ia tahan serta tidak berbau. Hebat ya?

7. Baju daging Lady GaGa tidak mempuyai darah
Ini satu lagi persoalan yang mungkin boleh mengundang rasa pelik atau hairan pada semua orang. Tapi, kalau diperhatikan betul-betul, memang tidak ada kesan darah yang menitis keluar dari baju daging Lady GaGa. Bak kata Franc, daging yang digunakan untuk membuat baju Lady GaGa ini bukan saja sangat liat dan kuat tetapi juga bersih.


Diambil dari : http://hotmalays.blogspot.com/2010/09/7-fakta-menarik-tentang-baju-daging.html#ixzz11FBDBJoN

No comments:

Post a Comment