Sunday, August 22, 2010

LAKSANA HUKUM QURAN....NABI SAW BERPESAN JIKA NAK SELAMAT DUNIA DAN AKHIRAT SELEPAS KETIADAANYA@WAFAT...PEGANGLAH DUA PERKARA IAITU QURAN DAN HADIS...

Laksana apa saja elak buang bayi



2010/08/22

KUALA LUMPUR: “Laksanakan apa saja asalkan dapat mengurangkan gejala pembuangan bayi yang semakin berleluasa hari ini,” kata Perunding motivasi dan psikologi, Dr Mohd Jantan sewaktu dihubungi mengenai kes buang bayi yang tiada kesudahan.

“Selain itu, ibu bapa sangat penting dalam membantu mencegah kegiatan tidak bermoral ini dengan memberi sokongan dan menerima seadanya keadaan anak mereka.

“Jika kita lihat, kebanyakan yang terlanjur adalah gadis masih bersekolah dan berusia belasan tahun. Mereka masih di bawah umur dan tidak tahu membuat keputusan.

“Waktu inilah peranan ibu bapa sangat penting untuk terus memberi sokongan, bukan memaki hamun supaya mereka tidak berasa terpinggir, sekali gus mengelak peningkatan kes buang bayi,” katanya ketika dihubungi, semalam.


Kesan suspek tinggalkan kanak-kanak



2010/08/22

REMBAU: Polis masih mengesan suspek yang meninggalkan mayat seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 bulan di pondok menunggu bas di Km14, Jalan Pedas-Linggi di Kampung Kundur Hilir, di sini, kelmarin.

“Jenazah mangsa dibedah siasat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) semalam (kelmarin) dan laporan mengenai punca kematiannya akan diperoleh tidak lama lagi,” katanya.

Sesiapa yang ada maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi bilik gerakan Ibu Pejabat Polis Rembau di talian 06-6852222 atau 06-6851999

No comments:

Post a Comment