Friday, August 27, 2010

MENARIK BAGI LELAKI...TAK MENARIK BAGI WANITA...FIKIR BAIK@POSITIF...HUKUM ALLAH MEMBENARKAN,MENOLONG KAUM SEJENIS...MENGELAK ZINA...RAMAI PEREMPUAN NI KETENTUAN ALLAH...HARAM KITA PERTIKAIKAN....

Peluang kahwin 2



2010/08/27

KUWAIT : Seorang anggotta Parlimen semalam mencadangkan supaya kerajaan menghulurkan bantuan kepada warga lelaki negara ini untuk berkahwin isteri kedua dalam usaha mengurangkan jumlah wanitanya yang tidak berkahwin.
“Cadangan itu bertujuan menyelesaikan masalah wanita tidak berkahwin yang dihadapi masyarakat kita dan menggalakkan janda dan duda membentuk keluarga baru,” kata Ahli Parlimen Syiah, Faisal Al Duwaisan.
Buat masa ini, lelaki Kuwait yang berkahwin kali pertama diberikan bantuan berjumlah 4,000 dinar (RM43,600). sebahagian daripadanya adalah pemberian percuma dan sebahagian lagi pinjaman tanpa faedah dengan bayaran secara ansuran yang mudah.

Faisal mencadangkan kerajaan memberi pakej bantuan tambahan kepada lelaki yang ingin berkahwin kali kedua, dengan beberapa syarat yang mesti dipenuhi.

Antaranya, lelaki itu mesti mendapat kebenaran bertulis daripada isterinya yang masih ada atau mereka mesti duda, - Agensi

No comments:

Post a Comment