Monday, April 9, 2012

BILA ARTIS JADI PUJIAAN...SERTA DISANJUNG...SEDANGKAN MEREKA MODEL YANG BUKAN TAKWA...MALAH BANYAK KEARAH MENYUBURKAN MAKSIAT

Pagar berkaran ragut nyawa jiran

Oleh Mohd Sah Muda
metrojb@yahoo.com

BUKTI...Che Yusoff menunjukkan penyambungan bekalan elektrik  secara haram dalam pondok  kebun sawit jirannya. Gambar kecil, Mohd Azri.
BUKTI...Che Yusoff menunjukkan penyambungan bekalan elektrik secara haram dalam pondok kebun sawit jirannya. Gambar kecil, Mohd Azri.
MERSING: Tindakan seorang penduduk memasang pagar elektrik secara haram bagi menghalang babi dan gajah merosakkan kebun kelapa sawit miliknya di Kampung Gajah Mati, dekat sini, meragut nyawa jirannya sendiri.
Mayat Mohd Azri Che Yusoff, 29, ditemui dalam keadaan tangannya tersangkut pada pagar dawai elektrik berkenaan jam 9 pagi kelmarin selepas dia dilaporkan tidak pulang ke rumah sejak keluar pada jam 8 malam sebelumnya.
Bapa mangsa, Che Yusoff Che Ahmad, 66, berkata, anaknya bersiar-siar di kawasan kejadian yang terletak 100 meter dari rumahnya jam 8 malam Jumaat lalu sebelum tidak pulang ke rumah.

“Kami amat bimbangkan keselamatannya dan segala persoalan terjawab apabila jiran memaklumkan menemuinya di kawasan berhampiran pagar elektrik itu pagi semalam (kelmarin),” katanya ketika ditemui, semalam.

Sorok tin susu celah kangkang

Oleh Shamsul Munir Safini
shamsulmunir@hmetro.com.my

BONGKAR...rakaman CCTV menunjukkan aksi dua suspek.
BONGKAR...rakaman CCTV menunjukkan aksi dua suspek.
KANGAR: Kumpulan wanita berjubah yang aktif mencuri susu di pasar raya di beberapa lokasi seluruh negara muncul di bandar ini dengan taktik lebih agresif sebelum dicekup polis selepas perbuatan mereka dirakam kamera litar tertutup (CCTV).
Dalam kejadian di sebuah pasar raya di Jalan Kaki Bukit, di sini, Khamis lalu, lima wanita terbabit dikesan mencuri puluhan susu tepung berjenama yang bernilai kira-kira RM10,000 dengan cara menyorokkan barangan itu di celah kangkang mereka.
Melalui rakaman CCTV, mereka yang bertudung labuh, berbaju kurung dan berjubah dilihat keluar masuk premis pasar raya itu sebanyak empat kali dan dengan selamba menyorokkan tin serta kotak susu yang dicuri di dalam pakaian masing-masing.

Pihak pengurusan pasar raya yang menyedari perbuatan itu selepas melihat rakaman CCTV terus membuat laporan polis.


Siasatan polis kemudian mendapati lima wanita terbabit turut dibantu enam lelaki dan polis menahan enam daripada mereka termasuk dua wanita di Klang, Selangor dan Bukit Jalil, Kuala Lumpur, pada Jumaat lalu.

Giliran Aaron Aziz

Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my

HABUAN...Aaron menang kereta Nissan Teana V6 2.5L (Premium).
HABUAN...Aaron menang kereta Nissan Teana V6 2.5L (Premium).
PENGHORMATAN...Siti raih Anugerah Seri Perak.
PENGHORMATAN...Siti raih Anugerah Seri Perak.
GENTING HIGHLANDS: Hero filem Ombak Rindu, Aaron Aziz, 36, menepati ramalan apabila dinobatkan Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH2011) yang berlangsung di Arena of Stars Genting Highlands, malam tadi.
Kemenangan Aaron sekali gus mengenepikan pemenang tahun lalu juga pelakon Shaheizy Sam serta tiga lagi finalis dengan undian tertinggi, Zizan Razak, Maya Karin dan Najwa Latiff.
Lima tahun tercalon sebagai calon Top 5 untuk kategori Pelakon Lelaki TV Popular, namun kemuncak kerjaya Aaron dilihat begitu ketara sejak tahun lalu.

Nora Elena, drama bersiri di TV3 yang sebenarnya menjulang nama Aaron sebelum mencipta fenomena menerusi filem Ombak Rindu arahan Osman Ali.


Melalui filem ‘box office’ berkenaan, bapa kepada tiga cahaya mata itu berganding dengan pelakon wanita hebat, Maya Karin dan Lisa Surihani.

Pelakon kacak kelahiran Singapura itu mencatat kemenangan berganda malam tadi apabila mengungguli kategori Pelakon Filem Lelaki Popular. Bagaimanapun, Aaron terpaksa akur di tangan Fizz Fairuz menerusi kategori Pelakon TV Lelaki Popular.
Kemenangan Aaron membolehkannya membawa pulang kereta Nissan Teana V6 2.5L (Premium) tajaan Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd.

Penyampaian hadiah disempurnakan Ketua Pegawai Eksekutif New Straits Times Press, Mohammad Azlan Abdullah yang diiringi Pengarang Kumpulan Berita Harian, Datuk Mior Kamarul Shahid. Keseluruhannya ABPBH2011 mempertandingkan 16 anugerah kepada artis tanah air.

Seperti sebelumnya, ABPBH tidak pernah melupakan perjuangan insan seni terdahulu dan kali ini Datuk Sheila Majid dipilih sebagai penerima, Anugerah Artis Sepanjang Hayat.

Satu lagi anugerah khas yang baru diwujudkan tahun ini bersempena ulang tahun Jubli Perak (25 tahun) ABPBH iaitu Anugerah Seri Perak, yang menghimpunkan kembali bekas Bintang Paling Popular bermula 1990 hingga 2010, menyaksikan Datuk Siti Nurhaliza dinobatkan pemenang.




SENARAI PEMENANG ABPBH 2011

Bintang Paling Popular – Aaron Aziz
Pelakon Filem Lelaki Popular – Aaron Aziz
Pelakon Filem Wanita Popular - Maya Karin
Penyanyi Lelaki Popular – Hafiz
Penyanyi Wanita Popular – Yuna
Pelakon TV Lelaki Popular – Fizz Fairuz
Pelakon TV Wanita Popular – Fasha Sandha
Penyanyi Berkumpulan/Duo Popular – Jaclyn Victor/Ning Baizura/Shila Amzah
Artis Komedi Lelaki Popular – Johan Raja Lawak
Artis Komedi Wanita Popular – Didie Alias
Artis Baru Lelaki Popular – Johan Ariff As’ari
Artis Baru Wanita Popular – Tasha Shilla
Pengacara TV Lelaki Popular – Zizan
Pengacara TV Wanita Popular – Fara Fauzana
Penyampai Radio Lelaki Popular – Faizal Ismail
Penyampai Radio Wanita Popular – Fara Fauzana

Anugerah Khas:

Anugerah Seri Perak – Datuk Siti Nurhaliza
Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat – Datuk Sheila Majid

No comments:

Post a Comment