Saturday, May 5, 2012

AWAL PENDIDIKAN ...ABAIKAN PENDIDIKAN AGAMA...MENGAMAL AJARAN ISLAM....SAMAPAI KE TUA ABAIKAN JUGA AJARAN ISLAM...MAKA INI JADINYA...

Suami suka bergincu

Oleh Mary Victoria Dass, Siti Nadirah Hafidzin dan Mahaizura Abd Malik
am@hmetro.com.my

TABIAT SONGSANG...Mamat gemar bersolek pada waktu malam.
TABIAT SONGSANG...Mamat gemar bersolek pada waktu malam.
PONTIAN: “Di siang hari, dia lelaki sempurna dan melaksanakan semua tanggungjawab termasuk pergi bekerja kontrak, tetapi pada waktu malam kelakuannya berubah seperti wanita dengan bersolek tebal, memakai coli, pakaian pelangsing dan baju tidur perempuan.”
Demikian keluh wanita mahu dikenali sebagai Zaleha, 40, yang buntu dengan sikap pelik suaminya dan terpaksa membendung penderitaan itu sejak awal mereka mendirikan rumah tangga lebih 15 tahun lalu.
Menurutnya, setiap malam selepas mengubah perwatakan daripada lelaki kepada wanita, suaminya yang dikenali sebagai Mamat, 42, hanya berkurung dalam rumah bagi mengelak orang ramai melihat penampilan peliknya itu.

Zaleha berkata, perkahwinan dia dan Mamat dirancang keluarga dan dia tidak mengetahui tabiat aneh lelaki itu sehingga mereka berpindah dari rumah mentua ke kediaman sendiri di sebuah kawasan perumahan di sini, selepas dua bulan mendirikan rumah tangga.

Simpulan kasih Awal, Scha

Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my

BAHAGIA...Awal dan Scha sah menjadi suami isteri dengan sekali lafaz.
BAHAGIA...Awal dan Scha sah menjadi suami isteri dengan sekali lafaz.
PUTRAJAYA: Episod percintaan yang terjalin lebih dua tahun antara Ahmad Awaluddin Ashaari, 31, dan Sharifah Norazean Syed Mahadzir, 28, disempurnakan dengan ikatan perkahwinan apabila pasangan pelakon serta pengacara popular itu selamat diijabkabulkan, jam 9.15 malam tadi.
Upacara akad nikah dilakukan bapa mempelai perempuan, Syed Mahadzir Syed Kecik Al-Yahya sambil disaksikan Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Putrajaya, Mohd Salman Idrus di Pullman Lakeside, di sini .

Hanya dengan sekali lafaz berserta mas kahwin RM2,050, Ahmad Awaluddin yang popular dengan panggilan Awal dan Sharifah Norazean atau Scha yang kelihatan berseri-seri dengan persalinan rekaan Syaiful Baharim, sah bergelar suami isteri.
“Syukur Alhamdulillah segala-galanya berjalan lancar. Ini tanggungjawab baru buat kami berdua dan doakan semoga kami menjalani bahtera rumah tangga dengan baik serta berkekalan hingga ke akhir hayat.

“Scha kini sah menjadi isteri saya dan tentunya sebagai suami, saya mahu menjaganya sebaik termampu. Saya tidak menghalang Scha aktif dalam bidang seni asalkan dia tahu batas seorang isteri,” kata Awal yang menangis kegembiraan, begitu juga isterinya.

Pengantin lelaki menyerahkan tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan oleh pengantin perempuan, namun pasangan itu sepakat merahsiakan wang hantaran yang diserahkan pihak lelaki.

“Wang hantaran terlalu peribadi untuk kami ceritakan. Apa yang penting, perkahwinan ini didorong atas dasar kasih sayang dan keikhlasan yang wujud sepanjang kami menjalin hubungan,” kata Scha sambil memberitahu dia dan suami berbulan madu di New York, Amerika Syarikat.

Mengimbas perkenalan pasangan pengantin baru itu, mereka berkenalan ketika sama-sama terbabit program ‘Sehati Berdansa’ dan selepas setahun digosipkan, mereka yang terkenal dengan gelaran ‘Schawal’ mendedahkan mereka bercinta.
Hadir sama pada majlis pernikahan itu, bapa Awal, Ashaari Ahmad dan Aishah Mohd Amin serta ibu bapa Scha, Syed Mahadzir dan Junainah Hashim, anggota keluarga serta rakan artis antaranya Tam Suhaimi, Dynaz, Farish dan Sazzy Falak selain wakil media.

Selesai akad, pasangan pengantin menyempurnakan majlis berinai. Mereka mengenakan persalinan rekaan Rizman Ruzaini berkolaborasi dengan Atiqah’s Songket.

Jemu isteri, cari janda

Oleh Junaidi Ladjana
djuns@hmetro.com.my

SIASAT...penguat kuasa JHEAINS mengambil keterangan wanita terbabit.
SIASAT...penguat kuasa JHEAINS mengambil keterangan wanita terbabit.
SOAL...Khamis (kiri) menyoal siasat lelaki terbabit.
SOAL...Khamis (kiri) menyoal siasat lelaki terbabit.
KOTA KINABALU: Seorang anggota tentera bukan saja meninggalkan isteri dan dua anaknya, malah melakukan perbuatan terkutuk dengan bermadu asmara bersama kekasih gelapnya yang juga janda di sebuah bilik sewa di Kampung Sembulan Lama, di sini, semalam.
Bagaimanapun, perbuatan mereka terbongkar apabila dicekup penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) dalam serbuan di bilik sewa itu, jam 1.30 pagi.
Sumber berkata, ketika serbuan, pasangan terbabit tidur sebelum dikejutkan dengan kehadiran penguat kuasa JHEAINS.

Menurutnya, siasatan mendapati, lelaki berusia 43 tahun itu sudah berkahwin dan mempunyai dua anak, manakala pasangannya yang berusia 33 tahun berstatus janda dari Indonesia.


“Pasangan terbabit menjadikan bilik sewa di Kampung Sembulan Lama lokasi untuk melakukan hubungan seks hampir dua tahun,” katanya.

No comments:

Post a Comment