Thursday, December 30, 2010

NILAILAH SENDIRI...TUDINGLAH SAPE NAK TUDING....ADAKAH GULUNGAN NI BOLEH MENDIDIK MASYARAKAT ATAU SEBALIKNYA....ADAKAH MEREKA NI LEMAH DARI HUKUM HAKAM...KALAU LEMAH KENAPA TAK BELAJAR....ATAU RASA DAH CUKUP...TAK PAYAH LAGI DITEGUR DAN DIINGATKAN....

Rosyam Langgar Pantang, Dedah Dua Anak

Rosyam bersama dua anak gadisnya.
PETALING JAYA: Pelakon Rosyam Nor, 43, sebelum ini pernah menegaskan bahawa dia tidak akan mendedahkan keluarganya kepada umum walaupun sebaliknya pelakon itu dilihat muncul bersama dua anak gadisnya pada majlis Anugerah Skrin 2010 (ASK2010) di Pusat Dagangan Dunia Putera (PWTC) pada 24 Disember lalu.
Kata Rosyam, kehadiran dua anaknya iaitu Arniesha Azureen, 21, dan Nur Anis, 17, pada majlis itu bukan kerana dia tidak tegas dengan pendiriannya tetapi kedua-dua anaknya itu memujuknya untuk merasai kehangatan majlis tersebut.
"Sebenarnya saya tak terfikir pun untuk membawa mereka tapi pada saat-saat akhir mereka pujuk saya sebab teringin nak rasa kehangatan ASK2010 bersama saya. Selain itu mereka merupakan peminat Anuar Zain.
"Lagipun bila anak-anak dah besar, mereka pandai pujuk ayah mereka sampai saya pun kesian. Selalunya bila saya bawa keluarga, mereka akan duduk di bahagian penonton, bukan bersama saya.
"Bagaimanapun, saya masih dengan pendirian untuk tidak mahu menonjolkan keluarga saya kepada umum," katanya.
Tambah Rosyam, sehingga kini dia masih tegas dalam mendidik anak-anaknya untuk memberi didikan yang terbaik.
Pada majlis ASK2010, kemunculan Rosyam bersama dua gadis jelita mengundang persoalan di kalangan tetamu yang hadir.
Malah, kedua-dua anak gadis itu turut menjadi perhatian pelakon-pelakon lelaki di majlis tersebut.
Sementara itu, Rosyam baru sahaja habis menerbitkan drama bersiri Trilogi Cinta yang akan ditayangkan di RTM1, bermula pada 2 Januari 2011.
Drama yang turut membabitkannya sebagai pelakon utama, turut menampilkan pelakon-pelakon hebat lain seperti Fouziah Gous, Raisuddin Hamzah, Siti Fazurina, Aida Khalida, Amyza Aznan serta tiga artis Pilih Kasih, Ray Redzuan, Reza Hasbi dan Zulin Aziz.
Trilogi Cinta merupakan drama bersiri pertama terpanjang yang pernah diterbitkan oleh Suhan Movies & Trading Sdn. Bhd.
Ia juga merupakan sebuah drama yang diadaptasi daripada tiga novel Sharifah Abu Salem iaitu Tak seindah mimpi, Tak semanis Impian dan Tiada lagi Mimpi iaitu terbitan Alaf 21 Sdn Bhd.



Gosip Cinta Zizan Bukan Untuk Publisiti Murah 
 

KUALA LUMPUR: Pelawak Zizan (Raja Lawak) menganggap gosip cinta yang sering dikaitkan dengannya bukan untuk meraih publisiti murahan.
Namun dia mengaku sengaja memulakan gosip tersebut sekadar suka-suka dan hanya untuk gembirakan peminatnya.
“Saya dan Juliana tiada apa-apa. Kami balas membalas Twitter hanya sekadar suka-suka sahaja. Saya teruja bila ramai peminat akan tertanya-tanya tentang hubungan itu.
“Dan media akan beri jawapan tersebut. Saya hanya ingin mengembirakan peminat saya sahaja. Namun begitu saya tidak berniat untuk mencari publisiti murahan dengan cara ini,” katanya.
Jelas Zizan, kemesraannya dengan pelakon Juliana Evans melalui laman Twitter bukanlah satu hubungan istimewa.
Malah dia tidak pernah terfikir untuk bercinta dengan pelakon muda tersebut.
“Saya senang berkawan dengan dia kerana cara pemikiran dia lain dari yang lain. Dia lebih terbuka dalam sesuatu hal.
“Jika ditanya tentang percintaan, saya lebih memilih untuk jadi kawan sahaja kerana hubungan persahabatan itu lebih kekal dari cinta,” ujarnya.
Tambah Zizan, jika dia benar-benar dalam sebuah hubungan percintaan dengan seseorang, dia lebih suka merahsiakannya dari pengetahuan umum.
“Kalau saya bercinta dengan seseorang tak mungkin saya akan beritahu secara umum dan datang bersama di sesebuah majlis.
“Saya lebih selesa menyimpan kisah peribadi terutama cinta daripada umum melainkan mereka tahu sendiri,” katanya yang mengakui masih belum mempunyai teman istimewa.
Dari perkembangan kerjaya Zizan akan keluar dengan dua buah filem berjudul Hantu Bonceng dan Untuk Tiga Hari.
Manakala dia juga akan mengendalikan rancangan popular Raja Lawak musim lima bersama Johan.



Farah Asyikin Enggan Komen Kekasih Baru
PETALING JAYA: Penyanyi Farah Asyikin Zulkifli, 31, enggan memberi komen tentang kehadiran seorang lelaki yang sentiasa bersamanya sejak kebelakangan ini.
Kedua-dua mereka turut kelihatan pada majlis perkahwinan penyanyi Elyana di Dutches Place, Ampang, baru-baru ini.
Bagaimanapun, Farah enggan memberi komen mengenai lelaki yang dikatakan kekasih barunya itu.
"Maaf, saya enggan beri komen. Saya lebih selesa untuk tidak menghebohkan hal peribadi saya lagi.
"Berdasarkan pengalaman yang dilalui saya mahu hal peribadi saya tidak dihebohkan. Kalau orang tahu saya sudah ada kekasih atau tidak, tahulah. Saya tidak kisah.
"Cuma saya tidak mahu lagi mengumumkan apa-apa perhubungan cinta melainkan saya benar-benar akan berkahwin.
"Saya tahu ada yang suka bila saya bercinta dan ada yang tidak. Bagi yang tak suka, macam-macam doa yang saya akan terima. Cukuplah dengan dugaan yang saya terima sebelum ini," katanya ketika dihubungi mStar Online, Rabu.
Tambah Farah, memandangkan dia tahu dirinya sering melalui pelbagai dugaan, penyanyi yang popular dengan lagu Hello itu akan memastikan kisah-kisah peribadinya tidak akan diperkatakan lagi.
"Masalah terhadap saya terjadi satu persatu. Selain hal-hal peribadi, kerjaya saya juga sukar untuk kukuh.
"Tapi saya terpaksa telan itu semua kerana saya percaya itu adalah takdir. Mungkin ini sebagai dugaan dan ujian tuhan yang perlu saya lalui. Saya tidak ada pilihan melainkan menerimanya dengan redha.
"Selain itu, segala perancangan saya untuk tahun ini juga tidak menjadi. Antaranya seperti projek lagu single saya bersama arwah Shamrin (Fotograf), Kamu Aku Satu, juga tersangkut.
"Bagaimanapun, lagu tersebut akan saya masukkan untuk album terbaru saya," katanya yang sedang menyiapkan album baru pada tahun depan.
Farah kini sedang bekerjasama dengan beberapa komposer seperti Taja (Meet uncle Hussein) dan Omar K yang berkonsepkan pop rock dan jazz.
Sementara itu, selain projek album terbaru, Farah turut membuat perancangan bersama kakaknya untuk mengadakan program perkhemahan khas buat gadis remaja, It's A girl Thing, pada awal tahun depan.
Program perkemahan tersebut diadakan untuk berkongsi pengalaman yang dilaluinya bersama gadis remaja yang mempunyai masalah peribadi serta kerjaya.

No comments:

Post a Comment