Thursday, December 30, 2010

SAMBUTLAH CARA ISLAM IAITU PERKARA YANG DIBENAR OLEH SYARAK....JANGAN ACARA PENUH DENGAN KELALAIAN....AURAT TAK DIJAGA....BERGAUL BEBAS...DAN PERKARA2 TAK SENONOH YANG LAIN...PERKARA INI ...SEMUA INI DILARANG OLEH ALLAH SWT...DIMANA MUFTI2 DAN ILMUAN ISLAM....ADALAH LEBIH SELAMAT UNTUK MENJADI SYAITAN2 BISU....MEMILIH2 TEGURAN MUNGKAR....KATA ORANG SEKARANG....PLAY SAVE....AGAR KEDUDUKAN SERTA GAJI TAK TERGUGAT....ADAKAH INI LEBIH AULA DARI BAKARAN API NERAKA....DIAMNYA GULUNGAN NI...RAKYAT YG JAHIL...MENGANGGAP PERKARA BEGINI HARUS DAN TAK BERDOSA....JANGAN KITA SESAT DAN MENYESATKAN.....

NEGARA


Pelbagai acara sambut tahun baru 2011


KONSERT anjuran Kumpulan AmBank bakal memeriahkan sambutan tahun baru 2011 di Dataran Merdeka malam ini.



KUALA LUMPUR - Sambutan ambang tahun baru 2011 malam ini dijangka meriah dengan pelbagai acara menarik diatur di bandar-bandar utama di seluruh negara.
Di Kuala Lumpur, Kumpulan AmBank dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sekali lagi menganjurkan Konsert Tahun Baru di Dataran Merdeka bermula pukul 8 malam.
Antara artis yang bakal memeriahkan konsert itu ialah Amy Search, M. Nasir, Datuk David Arumugam, Ramlah Ram, Pop Shuvit, Mizz Nina dan beberapa penyanyi terkenal lain.
Konsert yang dijangka dihadiri oleh 80,000 pengunjung itu bakal disiarkan secara langsung melalui RTM2.
Pada program itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual menyampaikan ucapan sebelum berlangsungnya pelbagai persembahan kebudayaan dan nyanyian.






'Kita tidak mahu perayaan tahun baru dicemari dengan budaya samseng dan pelbagai gejala negatif seperti pengambilan alkohol, pergaduhan, penyalahgunaan dadah, lepak, lumba haram, vandalisme, ragut dan samun. Kita harap sambutan tahun baru tidak diambil kesempatan untuk melakukan perbuatan sumbang dan berkelakuan tidak senonoh seperti bercumbu-cumbuan, berpakaian menjolok mata, berkhalwat dan mencabul kehormatan.'

No comments:

Post a Comment