Friday, June 29, 2012

TAK TUNAI HUKUM ALLAH@HUDUD....ALLAH MAHA MENGETAHUI BAGAIMANA NAK MENGHUKUM MAKHLUK@MANUSIA YANG DEGIL2 NI...SUSAH JUGA ORANG BUTA AGAMA...DAHLAH MALAS BELAJAR...RASA DIRI BAIK SANGAT...ORANG LAIN PULAK YANG TAK BETUL....

Bapa belasah bayi lapar

Posted on the June 29th, 2012 under Tempatan by admin

PENAMPANG: Seorang bayi lelaki berusia setahun yang menangis akibat kelaparan, bukannya dipujuk atau diberi susu, sebaliknya ditumbuk dan dihumban ke katil sehingga terjatuh ke lantai menyebabkan tulang belakangnya cedera.
Malah, siasatan turut mendapati bayi malang itu turut didera berdasarkan keadaan telinga dan kemaluannya yang cedera, selain terdapat beberapa kesan luka serta melecur di tapak kaki, dipercayai akibat dicucuh puntung rokok.
Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, kejadian itu berlaku di Kampung Tunoh, di sini, kira-kira jam 4 pagi, 10 Jun lalu.





Menurutnya, sebelum kejadian ayah bayi itu yang berusia 24 tahun sedang tidur sebelum terjaga apabila terdengar tangisan anaknya yang mungkin kelaparan.
“Ibu mangsa berusia 20 tahun kemudian bangun daripada tidur dan terus ke dapur untuk menyediakan susu manakala bayinya ditinggalkan di sisi suaminya.
Harian Metro

Isteri Mohamed Mursi menolak digelar sebagai ‘first lady of Egypt’

Posted on the June 29th, 2012 under Luar Negara by admin
Isteri Presiden Mesir Mohamed Mursi, Najla Mahmud, menolak digelar sebagai ‘first lady of Egypt’. Gelaran itu menurutnya hanya berlaku untuk Jihan Sadat dan Suzan Mubarak. Ia lebih suka disebut sebagai Ummu Ahmed.
Menurutnya, Islam mengajar bahawa Presiden Mesir seterusnya adalah pelayan Mesir nombor satu, maka bermakna bahawa dirinya adalah merupakan pelayan wanita Mesir nombor satu.
Oleh sebab itu, Najla dengan tegas menyatakan, tidak ada istilah ‘first lady of Egypt’ dalam kamusnya.





“Islam tidak membezakan antara satu wanita dengan yang lain. Kita adalah orang Mesir semua dan kita harus bersatu untuk bangsa kita,” katanya.
Nayla mengatakan, dia lebih suka dipanggil “Ummu Ahmed” (ibu dari Ahmed) yang merujuk pada anak tertuanya atau “Hajjah,” sebutan bagi wanita muslimah yang telah menyelesaikan ibadah haji ke tanah suci.
“Dan jika sekarang saya harus mempunyai sebutan, maka biarkanlah saya menjadi ‘pelayan pertama Mesir’.”
Jilbab Mahmoud telah menjadi agenda perdebatan yang mendedahkan di Mesir ketika ia akan menjadi ibu negara.
“Kita semua adalah satu, untuk kemajuan negeri tercinta.”
Setelah suaminya dengan rasmi terpilih, Najla melakukan lawatan rasmi ke kediaman bonda Mahmud Sulaiman, seorang yang gugur sebagai syahid dalam peristiwa revolusi 25 Januari lalu.
Halim Islam Online


Israel naik angin siap sedia akan serang Mesir

Posted on the April 24th, 2012 under Luar Negara by admin

Ketua kakitangan tentera Israel Mejar Jeneral Benny Gantz mengatakan, pasukan Israel siap sedia menyerang Mesir, Isnin (23/​​4). Komentar tersebut dipaparkan setelah Mesir menghentikan bekalan gas asli ke Israel.
Laporan Israel, langkah Mesir itu dianggap melanggar perjanjian perdamaian Camp David tahun 1979. Al-Arabiya melaporkan.
Sementara itu, pemimpin pembangkang Israel, Shaul Mofaz memperingatkan krisis hubungan antara Mesir-Israel yang belum pernah terjadi sebelumnya, ia menyebut, polisi Mesir melanggar perjanjian ekonomi dua negara.





Mofaz lebih lanjut mengatakan, campur tangan Amerika Syarikat dapat menyelesaikan masalah kedua-dua negara.
Tidak ketinggalan, Menteri Luar Negeri Avigdor Lieberman juga mengatakan, pembatalan perjanjian, bukan petanda baik.
Saking khawatirnya, Israel menyebut keputusan Mesir sebagai pertikaian perdagangan. “Kami ingin memahami ini sebagai pertikaian perdagangan. Saya fikir untuk menukar pertikaian perniagaan ke dalam perselisihan diplomatik adalah satu kesilapan,” katanya.
Anggota Knesset Binyamin Ben-Eliezer, tanda tangan perjanjian gas Mesir-Israel mengatakan, pemutusan perjanjian, adalah indikasi konflik Israel dan Mesir.
Kemudian, dia mendakwa bahawa syarikat tenaga Mesir tidak boleh menghentikan kesepakatan tanpa sokongan kerajaan. “Ini keputusan politik. Sebuah syarikat swasta tidak boleh menghentikan kesepakatan antara negara-negara,” katanya.
Halim Islam Online


Dua wanita Saudi dikecam sebab pakai purdah

Posted on the April 12th, 2012 under Luar Negara by admin

Polis melakukan penyelidikan, selepas dua wanita asal Arab Saudi dikecam secara perkauman di Norwich England, kerana mengenakan tudung dan purdah.
Wanita Arab itu sedang belajar di kelas bahasa Inggeris di sebuah sekolah bahasa di Tombland. Mereka mengatakan sekarang sangat takut untuk berjalan-jalan di bandar akibat serangan perkauman itu.
Sementara itu, pengarah sekolah Roni Snell mengaku “terkejut” atas insiden yang berlaku di pusat bandar Debenham bulan lalu.





“Saya terkejut dan malu. Kami mempunyai ramai warga Arab Saudi yang datang untuk belajar bersama kami. Kerajaan Saudi membiayai pengajian mereka, dan banyak mahasiswa yang tinggal bersama 250 keluarga yang lain. Ini mamat menakutkan bagi sebahagian minoriti, kerana wanita-wanita mereka telah didera.”
“Padahal ekonomi Norwich mendapat keuntungan besar atas datangnya para pelajar asing tersebut, dan kami seharusnya melayan mereka sebagai tetamu,” tambah Roni Snell.
Salah satu wanita, Ameera Al Busafar 28 mengatakan: “Kami sedang pergi bersama untuk makan tengah hari di Debenham. Kemudian ada lelaki tua yang menuding jari ke wajahku dan bertanya mengapa saya mengenakan jilbab saya. Lalu dia berkata, ‘anda sekarang berada di England, sekarang lepaskan jilbab anda.’”
Wanita lain, Amal Albuliaihi 26 yang memiliki dua anak berusia empat dan satu tahun menambahkan, selain lelaki tua itu ada juga seorang wanita yang berteriak “BOM” kepadanya.
Sementara itu, seorang jurucakap pentadbiran di Norfolk menegaskan bahwa kejahatan perkauman itu telah dilaporkan kepada mereka, dan insiden itu terjadi pada tanggal 20 – 21 Februari lalu.
Jurucakap pentadbiran menyatakan: “Dua wanita telah dikecam secara teruk ketika mereka berjalan melalui London Street di kota.
Halim Islam Online


[GAMBAR] Bala Allah s.w.t. Menyerang Florida Amerika Syarikat


Ribut tropika Debby disertai dengan hujan yang sangat lebat dan angin kencang menyerang wilayah Florida, Amerika Syarikat, sejak Isnin 25/6 lalu dan masih terjadi sehingga Rabu 27/06 lepas. Badai ini mencetuskan banjir besar dan tornado di wilayah tersebut. Perintah darurat dan amaran dikeluarkan agar tetap berada di rumah.

Gabenor Florida Rick Scott mengumumkan amaran ribut tropika berlaku sepanjang pantai Teluk, dari Panhandle Florida turun melalui pusat pantai barat. "Beberapa kawasan sudah mengalami banjir, angin taufan. Selain itu, pemadaman elektrik juga terjadi di bebarapa daerah," kata Scott.

Ribut Debby ini juga sempat membuat kerosakan di beberapa daerah, atap bangunan terbang dan pokok tumbang. Selain itu, kerajaan terpaksa menutup jambatan yang menghubungkan di Tampa Bay yang menghubungkan Kota St Petersburg dengan daerah Bradenton.

Pembaca yang diramati Allah sekalian. 90% artikel & berita di blog ini adalah hasil usaha penulis sendiri. Telah di ambil & diterjemahkan daripada laman blog & berita-berita Antarabangsa. Sekiranya anda ingin mengambil artikel dari blog ini, Penulis mohon jasa baik dan ikhlas anda untuk "LIKE" artikel ini terlebih dahulu & meletakkan link “SUMBER” dari blog ini. Kejujuran anda adalah penting dalam berdakwah demi mencari keredhaan Allah swt. untuk mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat.



Hina Nabi, Juruhebah Radio ditikam 15 kali


Seorang juru hebah radio dikejarkan ke hospital setelah ditikam dengan pisau sebanyak 15 kali oleh lelaki yang tidak dikenali. Juru hebah itu bernama Sergey Aslanyan 46 itu dibawa ke hospital  Moscow, Rusia, dengan luka tikaman di dada, leher, dan lengan. Menurut saksi, Aslanyan dipukul setelah sebelumnya menghina Nabi Mumammad SAW.

Menurut laporan polis, pada Isnin 28/05 yang lalu, pada waktu petang seorang lelaki tak dikenali memanggil Aslanyan keluar dari apartmennya. Ketika juru hebah radio itu keluar dari rumahnya,dia terus dipukul dengan benda keras di bahagian kepala dan ditikam di leher, dada, dan lengan.

Asnyalan menjelaskan, lelaki yang menyerangnya berteriak "kamu adalah musuh Allah" sambil melancarkan serangan.

Polis mengatakan, lelaki yang menyerangnya berusia sekitar 30 tahun dan berbadan kurus, sementara beberapa saksi lain mengatakan penyerangnya ada beberapa orang.
Menghina Nabi
Dua minggu sebelum kejadian ini, dalam sebuah siaran radio Sergey Aslanyan telah menghina Nabi Muhammad SAW.

Sergey mengatakan "Nabi Muhammad yang kita kenal adalah bukan seorang yang taat beragama. Ia adalah seorang usahawan, setelah ia mendapat kekayaan dia merancang bagaimana caranya supaya dikenali dunia".

Penyiar itu juga menuduh bahawa Nabi Muhammad "menulis semula Al-Quran", sehingga orang akan tahu bahawa Nabi Muhammad bukanlah seorang penjaga kedai di pasar, tetapi seorang tokoh politik yang luar biasa. "
Minta Maaf

Meski sudah diberitakan bahawa Sergey Aslanyan meminta maaf atas ucapannya itu, namun itu tidak mengubah pendapat masyarakat yang berakhir pada serangan ke atas dirinya.

Hati-hati bila anda menikmati makanan di Resturant halal di China


Di China, banyak dijumpai kedai-kedai makan dan restauran yang meletakkan tulisan halal. Namun jangan tertipu dengan tulisan label halal yang disenaraikan. Faktanya, banyak restauran halal di China yang menjual makanan dan minuman haram.
Menurut daripada laporan sesetengah syrikat pelancungan Islam, pada pertengahan bulan Mei lalu, sejumlah rombongan telah melawat negeri ini. Mereka mencari sebuah restoran muslim berlabel halal namun masih menjual arak (wine). Menurut syarikat perlancungan tersebut membuktikan bahawa sejumlah restauran halal di China ternyata tidak benar-benar halal.
Seperti yang dilaporkan, pada beberapa pengurus syarikat berkenaan sengaja masuk ke restoran muslim bernama A Fun Ti yang beralamat di Jalan Houguaibang Hutong, pada 188, daerah Dongcheng, di Kota Beijing untuk makan malam. Di atas pintu masuknya terpampang tulisan al-Math'am al-Islami, pada restauran muslim. 
Sebahagian daripada rombongan syarikat itu memilih untuk makan malam di restauran ini pada Isnin malam, pada 21 Mei lalu. Sebahagian lain diundang makan malam secara terbatas dengan pimpinan Lembaga Keamanan Antarabangsa China. 
Restauran Muslim Rangking Pertama
Restoran A Fun Ti sangat dikenali di China. Restauran ini juga disebut pada rangking pertama dalam senarai restauran-restauran muslim paling terkenal di seluruh negeri China oleh website islamichina.com.
Restauran ini menyajikan menu ala Xinjiang, wilayah dengan penduduk majoriti muslim di bahagian paling Barat Laut (north-west) China, dekat Asia Tengah.

Restauran muslim itu tergolong di antara yang banyak dikunjungi pelancung muslim. Pengunjungnya tidak hanya berasal dari warga tempatan, tetapi tetamu yang berasal dari negara-negara Eropah dan Amerika Syarikat yang lebih mendominasi. Biasanya, pada restauran akan didatangi pelawat setelah matahari terbenam, pada pukul 19.30 waktu Beijing.
Sebahagian besar tetamu dari Eropah dan Amerika Syarikat itu ternyata hendak menikmati sajian wine khas yang sengaja disajikan dalam gelas unik berukuran panjang 30 cm dan persembahan eksotik restauran ini.

Sajian di restauran ini sesuai dengan penjelasan di islamichina.com, yang mengatakan sudah menjadi perkara biasa bahawa beberapa restauran halal di kota-kota besar China seperti Beijing, Shanghai, Guangzhou dan Shenzhen menyediakan minuman beralkohol.
"Susah bagi kebanyak restauran-restauran halal untuk mendapat keuntungan besar bila mereka tidak menyediakan wine, kerana majoriti tetamu adalah non-muslim" tertulis pada website itu.

Tentera jihad Kuwait kini ke Syria untuk menentang Bashar al-Assad


Puluhan tentera jihad dari Kuwait dilaporkan telah melintasi sempadan Turki ke Syria untuk menyokong Free Syrian Army 's (FSA) melawan tentera drejim Presiden Syria Bashar al-Assad, akhbar Kuwait melaporkan pada hari Ahad semalam.

FSA, kekuatan perlawanan bersenjata utama negara itu, dilaporkan menyambut para pejuang Kuwait untuk melakukan jihad, kata kerabat para pejuang Kuwait kepada harian Kuwait Al Qabas. Pejuang dari negara-negara lain, termasuk kelompok besar dari Algeria dan Pakistan juga bergabung di Syria, laporan itu menyatakan. Setelah kedatangan mereka, para pejuang Kuwait diberi kad pengenalan Syria, diperlukan untuk keadaan kecemasan, kata kerabat pejuang.
Mereka kemudian dilengkapi dan dihantar ke pelbagai wilayah di Syria. Kerabat para pejuang juga mengatakan bahawa banyak yang ditolak pendaftaran di FSA kerana mereka di bawah umur 18 tahun. Laporan tersebut juga mencatat bahawa ada "sejumlah besar senjata" di sempadan Turki-Syria.

FSA sebahagian besar terdiri dari bekas tentera Syria yang melakukan belot kerana protes terhadap tindakan keras berdarah kerajaan, yang telah membunuh lebih dari 13500 orang sejak Mac 2011 lalu.
Awal tahun ini, wakil menteri dalam negeri Iraq mengatakan para pejuang telah melakukan perjalanan dari Iraq ke Syria dan menghantar senjata kepada pejuang anti rejim Assad. Tidak dijelaskan adakah mereka akan bergabung dengan FSA atau tidak.

Pada bulan Mac lalu, seorang Syeikh Sunni Iraq mengaku pernah menghantar "beratus-ratus orang dan puluhan ribu dolar berupa senjata dan bantuan lain ke Syria untuk menyokong perlawanan terhadap Assad.
 
Syekh yang identitinya dirahsiakan selama wawancara dengan The Daily Telegraph, mengatakan bahawa beberapa anak buahnya telah membayar dengan nyawa mereka selama konflik awam berdarah di Syria. Dia mengatakan mereka telah dikuburkan di mana mereka wafat.

Abby Abadi dituduh dapat hidayah sesat

Posted on the June 27th, 2012 under Artis by admin
PELAKON yang terkenal dengan watak Inspektor Aliza dalam rancangan Gerak Khas, Abby Abadi semalam melahirkan kekecewaan apabila dituduh sebagaimendapat hidayah sesat.
Dipetik daripada akaun twitter miliknya, Abby yang kini tampil dengan imej manis bertudung, mempersoalkan mengapa ketika bersama Barisan Nasional, BN sebelum ini tiada pihak yang mengata dirinya.
Abby turut menjelaskan bahawa sejak Parti Islam, PAS meraikan penghijrahan beliau,pelbagai cerita mula timbul, sehinggakan ada yang menuduh dirinya mendapat hidayah sesat [Twitter].






Sebelum ini Abby mendapat liputan media apabila dilihat menyangkal kenyataan salah seorang menteri yang mendakwa peserta Himpunan Hijau yang dianjurkan oleh parti Islam itu menerima bayaran.
Sejak kebelakangan ini, ramai artis terkenal tanah air secara terang-terangan menyatakan sokongan mereka kepada Parti Islam, PAS malah ramai yang turut bergiat aktif sebagai aktivis parti Islam itu.
Semasa Abby aktif di dalam dunia lakonan, sibuk dengan dunia seni menghiburkan orang tiada pihak yang menuduhnya sesat, namun selepas beliau mula berhijrah, menutup aurat dan mula berdakwah dituduh pula mendapat hidayah sesat.
ReJaM© “Kalau sesat tentu dah lama PAS diharamkan oleh Majlis Fatwa… 
source: milosuam.blogspot.com


Pemuda Dibelit Ular Ketika Berzina

Posted on the February 14th, 2012 under Agama,Tempatan by admin
Melihat pendedahan yang dibuat oleh sebuah stesen televisyen swasta baru-baru ini mengenai anak bangsa kita yang melakukan perbuatan terkutuk di dalam hutan terutamanya di pusat-pusat perkelahan mengingatkan….
Pengalaman saya berhadapan dengan sepasang tunang yang mengadu menghadapi masalah besar beberapa tahun lalu,” beritahu Ustaz Abdullah Mahmud, penceramah bebas yang dikenali ramai. Tambahnya, beliau memang tidak hairan dengan pendedahan tersebut kerana sepanjang menjadi penceramah, kaunselor dan merawat orang, dia didatangi oleh golongan remaja yang mengadu menghadapi masalah akibat terlanjur terutamanya si wanita yang mengandung setelah berzina di merata tempat tak kira hutan, hotel, rumah kosong, dalam semak, kereta dan sebagainya.
“Adakalanya saya menitiskan air mata apabila mengingatkan pergaulan bebas anak muda kita yang makin menjadi-jadi.





Mereka ini langsung sudah tidak takut bala Tuhan. Mereka sudah tidak dapat membezakan antara halal dan haram,” tegas beliau dengan nada kesal. Berbalik kepada pasangan tunang yang datang menemui beliau di pejabatnya di Batu Caves, Selangor ketika itu, Ustaz Abdullah menjelaskan pasangan itu yang berumur lingkungan pertengahan 20-an itu datang untuk meminta pertolongannya.
“Apa yang boleh saya bantu encik?”
Tanya Ustaz Abdullah kepada mereka. Si lelaki kelihatan malu-malu untuk menceritakan masalahnya manakala si perempuan mencubit paha lelaki itu mungkin meminta agar segera menceritakan masalah mereka. Ustaz Abdullah yakin masalah yang dihadapi oleh pasangan itu agak berat kerana berdasarkan pengalaman, lazimnya hanya mereka yang menghadapi masalah besar saja akan pergi menemui kaunselor atau ustaz bagi mencari jalan agar kekusutan yang dialami mereka terlerai.
“Ustaz…macam ini, saya dan tunang saya ada masalah sikit. Ketika tidur, saya selalu nampak ular dalam rumah. Begitu juga dengan tunang saya. Seringkali ketika tidur, tunang saya menjerit-jerit. Dia kata ular besar datang membelitnya.”
“Saya sendiri sudah takut hendak masuk di dalam semak kerana sering terbayang ada ular,” beritahu lelaki itu ringkas.
Mendengar masalah itu, Ustaz Abdullah termenung sejenak. Dia merenung memikirkan “penyakit” aneh yang dihadapi oleh pasangan itu.
“Awak pernah pukul ular ke?”
Ustaz Abdullah mengajukan soalan rambang . Bagaimanapun lelaki itu menggeleng kepala sambil memberitahu dia tidak pernah memukul ular. Lelaki itu turut memberitahu dia dan tunangnya jadi fobia kepada ular dan akibat itu badan mereka menjadi lemah tidak bermaya akibat sering terkejut.
Mereka juga menyatakan telah pergi menemui beberapa orang bomoh meminta air penawar agar kelibat ulat tidak tergambar lagi dalam bayangan matanya tetapi semuanya tidak menjadi. “Selalunya kalau jadi macam ni, pasti ada sebabnya.
Kalau tidak ada sebab tertentu, setahu saya perkara seperti ini tidak akan berlaku tambahan lagi berdasarkan pengamatan saya, awak berdua bukan terkena sihir,” kata Ustaz Abdullah yang menyedari pasangan tunang itu cuba menyembunyikan cerita yang sebenar kepadanya.
Namun lelaki itu tetap berkeras menyatakan mereka tidak pernah melakukan sesuatu kesalahan seperti memukul ular dan sebagainya.”Tak perlu hendak malu. Saya hendak tahu ini pun, bukannya saya bermaksud hendak campur hal encik tapi dengan mengetahui puncanya, mudahlah sikit saya berikhtiar kalau-kalau ada serasi, Allah akan makbulkan permohonan kita,” pujuk Ustaz Abdullah lagi.
Sebaik saja mendengar kata-kata itu, wajah mereka tiba-tiba berubah. Si perempuan pula tiba-tiba menitiskan air mata manakala yang lelaki tunduk ke bawah memandang lantai. Dia kelihatan malu untuk bertentangan mata dengan Ustaz Abdullah. “Macam ini Ustaz, sebenarnya saya kena belit ular sawa setahun yang lalu, sejak itu saya mengalami masalah ini, sering diganggu dengan bayangan ular. Tunang saya juga kena belit ular,” akui lelaki itu agak mengejutkan Ustaz Abdullah.
Ustaz Abdullah yang tidak begitu faham dengan penjelasan itu terus bertanya kepada mereka bagaimana cerita yang sebenarnya. Barangkali setelah yakin dengan keikhlasan Ustaz Abdullah untuk membantu, akhirnya pasangan itu menceritakan segala-galanya. Cerita lelaki itu, kejadian itu berlaku sebelum mereka bertunang. Pada suatu hari, mereka yang mengaku bekerja di sebuah syarikat yang sama di Shah Alam, Selangor mengatur janji untuk pergi ke sebuah tempat perkelahan di Selangor. Mereka yang kebetulan bekerja syif malam telah mengambil keputusan untuk pergi pada hari biasa kerana pada hari tersebut orang tidak ramai maka mudahlah mereka bermadu asmara dan bercengkerama.
Menurut lelaki itu lagi, sebelum itupun, mereka pernah pergi ke situ pada hujung minggu. Bagi mereka, pada hujung minggu tidak sesuai kerana, pengunjung terlalu ramai, maka menyukarkan mereka untuk bercumbu rayu. Itupun mereka memilih tempat terlindung tetapi tidak terlepas daripada gangguan pemuda-pemuda yang suka mengendap.
“Hanya dua bulan perkenalan, kami sudah terlanjur. Ketika saya dibelit ular tempoh hari, saya berkenalan dengan tunang saya ini sudah enam bulan.
Banyak kali sudah kami melakukan perbuatan terkutuk itu,” nyata lelaki itu sambil menangis. Sebaik saja sampai di kawasan perkelahan yang mempunyai sebatang anak sungai itu, dia menyorokkan motosikal di dalam semak. Manakala tempat mereka bersama terlindung di sebalik pokok balak berhampiran gigi air sungai. Pada tengahari itu memang sunyi. Seorang
manusia pun tidak kelihatan.
Bukan main seronoklah mereka berdua kerana dapat bermadu kasih tanpa gangguan, meskipun terbit rasa bimbang kalau ada yang mengintip di sebalik semak atau diserbu pihak berkuasa tapi perasan rindu dendam yang membara mengatasi segala-galanya. Di situ, pada mulanya mereka berbual-bual sambil berpegangan tangan. Kemudian melarat ke bahagian lain pula.
Seterusnya nafsu mula menguasai diri masing-masing. Berbekalkan kertas suratkhabar, ia dijadikan alas untuk mereka berbaring. Pakaian si perempuan dilucutkan satu demi satu, selepas itu yang lelaki pula menanggalkan pakaian. Mereka bercumbu rayu dan terus berzina tanpa menyedari di dalam rumpun semak di hujung kaki mereka berlengkar seekor ular sawa sebesar paha orang dewasa sedang mengeram.
“Kami tak sedar ada ular. Tengah-tengah buat benda tu, kaki saya tertendang ular itu menyebabkan dengan pantas ia terus menyerang dan membelit kami berdua. Ia berlaku dengan pantas sekali, tidak sempat kami hendak melarikan diri,” cerita lelaki itu dengan perasaan kesal. Akibat belitan ular sawa itu, mereka berdua merasakan ajal mereka akan tiba pada bila-bila masa kerana setiap kali mereka meronta, semakin kuat ular itu menjerut tubuh mereka.
“Saya menjerit sekuat hati meminta tolong. Perasaan malu sudah tidak ada lagi dalam diri saya pada masa itu. Yang penting, nyawa kami harus diselamatkan dan pada masa yang sama, saya semakin sesak nafas kerana belitan ular itu yang sungguh kuat dan mulutnya terngaga luas seperti tidak sabar-sabar hendak menelan saya,” beritahunya tanpa segan silu lagi.
Keadaan kekasihnya semakin lemah. Mukanya pucat lesi seperti sudah kehilangan darah. Lelaki itu tidak mampu berbuat apa-apa. Kudratnya tidak terdaya menandingi ular besar itu.
Dalam keadaan cemas, tiba-tiba muncul seorang pemuda dari sebalik semak sambil memegang sebatang kayu untuk memukul kepala ular itu yang hendak membaham kepala lelaki tersebut. Pemuda itu teragak-agak untuk memukul kepala ular sawa itu mungkin bimbang kalau terkena kepala lelaki itu. “Saya menjerit dan merayu agar ditolong dengan nada yang tersekat-sekat kerana sesak nafas. Kemudian pemuda itu dengan laju menghayun kayu sebesar betis itu beberapa kali mengenai kepala ular tersebut.
“Akhirnya, ular itu terkulai dan belitannya terurai. Saya tidak mampu bergerak lagi manakala kekasih saya pengsan. Pemuda itu memakaikan semula baju kami. Kemudian dia pergi meminta bantuan orang untuk menghantar kami ke hospital. Dia hanya seorang diri. Saya tidak pasti siapa pemuda itu dan dari mana dia datang. Saya syak mungkin pada mulanya dia sedang mengintai saya buat “projek,” cerita lelaki itu lagi. Akibat belitan ular tersebut, pasangan itu mengalami kecederaan agak teruk iaitu si lelaki patah satu tulang rusuknya manakala kekasihnya patah dua batang tulang rusuk.
Empat bulan selepas kejadian itu, mereka melangsungkan pertunangan dan merancang untuk berkahwin dalam masa terdekat setelah didesak oleh keluarga yang mengetahui kejadian itu. Bagi mereka, masalah sering dihantui oleh bayangan ular lebih perit daripada menanggung kesakitan akibat patah tulang rusuk.
Akibat “badi” itu, tidur malam mereka terganggu setiap malam dan walau kemana sekalipun berada,mereka terbayang berhampiran mereka ada banyak ular. Mendengar penjelasan lelaki itu, fahamlah Ustaz Abdullah apa sebenarnya yang terjadi. Namun sebelum merawat pasangan itu, beliau telah menasihatkan mereka agar bertaubat kerana telah melakukan perbuatan zina.
Ustaz Abdullah juga memberitahu mereka, berkemungkinan peristiwa dibelit ular itu adalah balasan Tuhan di dunia di atas perbuatan mereka itu. “Awak berdua patut bersyukur. Saya rasa Allah sayangkan awak berdua. Dia bagi azab kecil kepada awak berdua mungkin supaya awak insaf dan segera bertaubat. Kalau nak ikutkan, ramai orang berzina tetapi Allah tidak mahu menunjukkan balanya di dunia ini, maka kerana tidak pernah dijatuhkan bala itu, mereka ini berterusan melakukan zina,” nasihat beliau membuatkan pasangan itu menangis tersedu-sedu sambil berjanji akan bertaubat serta berkahwin secepat mungkin.
Ustaz Abdullah memberi sebotol air penawar. Air itu digunakan untuk mandi dan minum. Di samping itu, Ustaz Abdullah menasihatkan pasangan itu agar sering mengingati Tuhan semoga penyakit fobia mereka hilang. Mereka pulang dengan wajah riang dan tidak lama kemudian lelaki itu menghubungi Ustaz Abdullah memberitahu mereka berdua telah sembuh sepenuhnya dan menjemput beliau hadir ke majlis perkahwinan mereka.


Bekas ketua jurulatih bola sepak Negeri Sembilan didapati bersalah

Posted on the June 29th, 2012 under Tempatan by admin

Bekas ketua jurulatih pasukan bola sepak Piala Presiden Negeri Sembilan, Yusarman Yusof, 36, (gambar) dijatuhi hukuman penjara 15 bulan dan denda RM200,000 oleh Mahkamah Sesye
SEREMBAN- Bekas ketua jurulatih pasukan bola sepak Piala Presiden Negeri Sembilan dijatuhi hukuman penjara 15 bulan dan denda RM200,000 oleh Mahkamah Sesyen hari ini selepas didapati bersalah terhadap 20 tuduhan rasuah mengatur perlawanan bola sepak Piala Presiden tahun lepas.
Tertuduh Yusarman Yusof, 36, kelihatan tenang ketika keputusan itu dibacakan Hakim Datin Nursinah Adzmi yang turut memerintahkan hukuman penjara tambahan dua bulan jika dia gagal membayar denda.





Bagaimanapun, mahkamah membenarkan hukuman itu ditangguhkan bagi membolehkan tertuduh membuat rayuan di Mahkamah Tinggi.
Mengikut pertuduhan, Yusarman didakwa memberi rasuah RM24,700 kepada 11 pemain bola sepak skuad berkenaan pada 19 dan 22 April tahun lepas.
Tertuduh didakwa memberi suapan tunai RM2,000 kepada 11 pemain terdiri daripada Mohamad Yatim Abdullah, D. Adrian, Muhammad Zaidi Othman, Mohd Hafiz Mohd Nor, Suhairy Johari, Muhammad Riqzi Azman, Anwarul Hafiz Ahmad, Hamirul Fahamie Abu Yazid, Mohamad Zulfadhlie Mohamad, Norhairi Abd Rahman dan Muhammad Haikal Mohamad Nazri.
Bagi pertuduhan itu, dia didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah premis sekitar Pusat Komersial Cempaka, Senawang, di sini pada 5 petang 22 April lepas.
Yusarman turut didakwa memberi suapan tunai RM300 kepada sembilan pemain terdiri daripada D. Adrian, Muhammad Zaidi Othman, Mohd Hafiz Mohd Nor, Suhairy Johari, Muhammad Rizqi Azman, Hamirul Fahamie Abu Yazid, Mohamad Zulfadhlie Mohamad, Norhairi Abd Rahman dan Muhammad Haikal Mohamad Nazri dilokasi yang sama, 9 malam 19 April lalu.
Wang suapan itu dikatakan sebagai dorongan kepada pemain terbabit membantu menjaringkan gol dan memberi peluang kepada pemain pasukan bola sepak Piala Presiden Pulau Pinang SDM Navy menjaringkan gol apabila mendapat isyarat daripada seseorang bagi perlawanan di Stadium Bertam, Pulau Pinang, 21 April tahun lepas.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 16(B)(A) Akta SPRM 2009 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama serta dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara tidak lebih 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali
ganda nilai suapan atau RM10,000 mengikut mana-mana lebih tinggi jika sabit kesalahan.
Nursinah dalam penghakimannya berkata hukuman itu diputuskan selepas mahkamah mempertimbangkan rayuan peguam bela dan mengambil kira jasa tertuduh dalam arena sukan bola sepak negara.
“Tertuduh mempunyai jasa kepada negara dalam penglibatan sukan bola sepak dan ia merupakan kesalahan pertama tertuduh, namun kesalahan tertuduh adalah jelas dan mahkamah perlu mematuhi peruntukan undang-undang yang ada,” katanya.
Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya SPRM P. Sevan manakala tertuduh diwakili peguam Raftfizi Zainal Abidin.- Bernama


Tidak perlu perbesarkan isu ‘rendang’

Posted on the June 29th, 2012 under Luar Negara by admin
JAKARTA – Seorang pakar kulinari terkemuka Indonesia berkata tidak perlu memperbesar-besarkan isu masakan rendang.
William Wongso berkata oleh yang demikian tidak perlu untuk mendaftarkan rendang untuk dipatenkan walaupun masakan itu berasal dari Sumatera Barat.
Beliau berkata rakyat Indonesia tidak sepatutnya bimbang yang hak milik warisan makanan itu akan dituntut oleh negara-negara lain, terutamanya Malaysia.





“Makanan itu tidak perlu dipatenkan. Biar mereka tuntutnya kerana yang jelas penduduk daripada kumpulan etnik Minangkabau dari Sumatera Barat juga telah berhijrah dan menetap di sana,” kata Wongso seperti dipetik oleh akhbar berbahasa Inggeris, Jakarta Post hari ini.
Wongso berkata demikian ketika ditemui di Padang, Sumatera Barat, di mana beliau menjadi hakim pada Festival Memasak Rendang Sumatera Barat selama dua hari yang berakhir hari ini.
Pakar kulinari itu memberikan contoh makanan Jepun ‘sushi’ dan ‘sashimi’, dan makanan Korea ‘galbi’, yang tidak pernah dipatenkan.
“Jepun dan Korea tidak pernah mendaftarkan makanan itu untuk dipatenkan. Mereka sebaliknya berasa gembira jika makanan mereka dinikmati di semua tempat,” katanya.
“Perkara yang paling penting ialah menyebarkan cara yang betul menyediakan rendang di luar Sumatera Barat kerana rasa rendang yang dihidangkan di banyak restoran di luar Indonesia kurang enak, dengan ada yang rasanya berlainan,” katanya.
Beliau memberikan contoh rendang di Belanda yang rasanya sekan-akan ‘semur’ (makanan Jawa), yang agak manis.
Katanya rendang di Malaysia juga berbeza dengan di Sumatera Barat kerana ia dipengaruhi oleh makanan India yang banyak menggunakan rempah-ratus India, menggunakan bukan sahaja daging lembu atau kerbau tetapi juga ayam. – Bernama

Lelaki hilang ditemui mati, kepala hampir putus

Posted on the June 29th, 2012 under Tempatan by admin
KUALA LUMPUR — Misteri kehilangan seorang lelaki tempatan yang dikatakan hilang sejak Sabtu lepas terjawab apabila mayatnya ditemui di dalam longkang di Segambut Gate di sini semalam.
Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Supt. Othman Abu Bakar berkata, mayat lelaki berumur 35 tahun itu ditemui orang awam pukul 1.30 tengah hari dalam keadaan perutnya yang sudah kembung, leher diikat dan kepala ditutup dengan selimut.
“Mayat lelaki yang berasal dari Segambut itu ditemui tersangkut di perangkap sampah dengan berpakaian kemeja-T dan berseluar pendek. Bedah siasat yang dijalankan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) mendapati ada enam kesan tikaman di dada kanan lelaki itu selain kepalanya hampir putus,” katanya pada sidang media di sini hari ini.
Menurutnya, laporan pihak hospital menunjukkan lelaki itu mati dua hari lepas. Isteri lelaki itu sebelum ini membuat laporan polis mengenai kehilangan suaminya pada Isnin lepas.— BERNAMA

No comments:

Post a Comment