Saturday, December 11, 2010

MALANG TAK BERBAU...HATI2 SERTA MOHONLAH PERLINDUNGAN ALLAH...CURANG TAK MENGIRA JANTINA...WANITA LAH NI PUN CURANG...HASIL DARI PERCAMPURAN TERLAU BEBAS...HUDUD TAK TERLAKSANA LAGI....

NEGARA


Angkara cinta tiga segi


ANGGOTA polis berpangkat koperal dipercayai dirawat di Wad 9 Hospital Slim River, Perak sejak bulan lepas.


KUALA LUMPUR – Misteri kehilangan seorang anggota polis berpangkat koperal sejak sebulan lalu kini terjawab dan dipercayai angkara isterinya sendiri.
Semuanya terbongkar sejak beberapa hari lalu apabila polis mendapati seorang pesakit tidak dikenali di wad kecemasan Hospital Slim River, Perak rupa-rupanya koperal yang dilaporkan hilang itu.
Mangsa dipercayai ditinggalkan di luar wad kecemasan itu oleh satu pasangan yang menaiki sebuah kereta Proton Iswara Aeroback kira-kira pukul 5 pagi pada 11 November lalu.



Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner, Abdul Rahim Abdullah (gambar) berkata, ketika ditemui, mangsa yang sebelum ini bertugas di salah sebuah balai polis di Gombak di sini berada dalam keadaan hilang ingatan dipercayai akibat dipukul teruk di kepala.
Mangsa yang berusia dalam lingkungan 20-an turut mengalami kecederaan di kaki disyaki dipukul seorang suspek berusia 27 tahun yang dikatakan kekasih kepada isterinya.
Polis percaya pasangan yang meninggalkan mangsa di hospital berkenaan adalah isteri mangsa dan kekasih wanita itu selepas mereka panik melihat mangsa cedera parah.
“Selepas itu, isteri mangsa membuat laporan polis mendakwa suaminya hilang pada 12 November lalu selepas lelaki itu keluar dari rumah di Rawang.
“Bagaimanapun, polis mengesyaki sepanjang tempoh mangsa hilang, berlaku pergaduhan antara mangsa dengan suspek lelaki sehingga menyebabkan mangsa cedera parah,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.

Suami cekup isteri curang

Oleh Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my

ALOR SETAR: Geram kerana isterinya berlaku curang, seorang suami bukan saja nekad menghubungi Pejabat Agama Daerah Langkawi (Padal), tetapi turut menampar isterinya yang berusia 36 tahun bersama pasangannya berusia 50 tahun ketika mereka ditahan pihak berkuasa itu kerana disyaki berkhalwat di sebuah rumah di Kuah, Langkawi, awal pagi semalam.
Suami berusia 40-an itu dikatakan sudah hilang sabar dengan tindakan isterinya itu yang kerap membawa lelaki lain pulang ke rumah sejak beberapa bulan lalu. Difahamkan, dia dan isterinya kini dalam proses perceraian dan tinggal berasingan sejak beberapa bulan lalu dan ia berkemungkinan berpunca akibat sikap wanita itu yang berlaku curang di belakang suaminya.

Menurut sumber Padal, pihaknya yang menerima maklumat daripada lelaki terbabit kira-kira jam 4 pagi bergegas ke lokasi dan mendapati keadaan rumah itu gelap dan pintu berkunci dari dalam.
Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki berusia 50 tahun yang berseluar panjang dan tidak berbaju membukanya lalu membenarkan pemeriksaan dijalankan.

“Lelaki itu memberi alasan terpaksa membuka baju kerana basah kuyup akibat hujan ketika dalam perjalanan ke rumah wanita itu dengan menunggang motosikal.

“Hasil pemeriksaan menemui wanita terbabit yang memakai baju dan seluar ketat berada di dalam rumah itu dan dalam keadaan takut selepas mendapati suaminya turut berada bersama kami,” katanya.


Sumber itu berkata, pasangan itu gagal menunjukkan sebarang bukti hubungan mahram atau suami isteri menyebabkan mereka ditahan kerana disyaki berkhalwat.

Katanya, ketika serbuan, seorang kanak-kanak perempuan dipercayai anak pasangan suami isteri itu yang berusia lapan tahun turut berada dalam rumah terbabit dan sedang nyenyak tidur.
“Suspek lelaki yang ditahan itu memberi alasan dia hanya menganggap wanita itu sebagai adik sendiri dan kerap menghantar makanan serta memberi wang kepadanya.

“Bagaimanapun, alasan itu tidak diterima kerana ketika serbuan dilakukan, pintu rumah itu berkunci dari dalam sehingga menimbul syak mereka melakukan maksiat,” katanya.

Difahamkan, lelaki itu sudah mempunyai isteri serta tiga anak tetapi kerap ke rumah ‘adik angkatnya’ itu untuk berkongsi kasih sayang antara abang dan adik.

Lebih malang lagi apabila suri rumah itu dan pasangannya terpaksa bermalam dalam lokap pada malam itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Langkawi selepas tiada penjamin untuk menjamin mereka di pejabat agama.

Kes disiasat mengikut Seksyen 9(1) dan (2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kedah 1988 kerana disyaki berkhalwat dan sabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM2,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.



Berseloroh mahu mati, masuk syurga



KUALA TERENGGANU: Mangsa kebakaran, Nor Hidayu Kauzi, 19, yang ditemui mati bersama ibunya, Nor Laila Yaacob, 44, dikatakan sempat berseloroh dengan rakannya dan menyatakan bahawa dia hendak mati.
Rakan mangsa, Norain Harun, 16, berkata ketika mereka berbual petang kelmarin, iaitu sehari sebelum kejadian, Nor Hidayu juga memberitahunya bahawa dia tidak akan ada lagi selepas ini, selain hendak berhenti kerja dan masuk syurga.

Norain berkata, masih terngiang kata-kata arwah yang berbunyi: “Aku tak ada dah esok, aku nak berhenti kerja...aku nak mati dan masuk syurga.” Nor Hidayu dan ibunya, Nor Laila Yaacob, 41, maut dalam kebakaran di Kampung Batu Enam, Manir, malam kelmarin, dan mayat mereka ditemui tidak jauh antara satu sama lain


Kutip cebisan mayat

Oleh Abdullah Wahab
abwahab@hmetro.com.my

TUTUP...mayat Shahabudin di tempat kejadian, semalam.
TUTUP...mayat Shahabudin di tempat kejadian, semalam.
KLANG: Mengerikan apabila beberapa anggota polis terpaksa mengutip cebisan mayat penunggang motosikal yang terbabit kemalangan dengan sebuah treler di Kilometer 20.3 Lebuhraya Kesas di susur keluar Bandar Puteri, di sini, pagi semalam.
Lebih memilukan apabila pemandu treler terbabit memecut kenderaannya meninggalkan mangsa dan adiknya yang menggelupur kesakitan.

Dalam kejadian jam 7.20 pagi itu, Shahabudin Jaafar, 30, maut di tempat kejadian manakala adiknya, Shafarudin, 23, cedera ringan apabila melompat dari motosikal.
Jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati motosikal dinaiki mangsa dari Pelabuhan Klang menghala Shah Alam dipercayai untuk ke tempat kerja.

Menurutnya, sejurus tiba di tempat kejadian, motosikal mangsa dipercayai dihimpit treler sebelum bergesel menyebabkan mangsa tercampak ke atas jalan dan digilis kenderaan berat terbabit.

“Mangsa parah hampir 70 peratus dan maut di tempat kejadian manakala adiknya cedera ringan. Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk bedah siasat. Adiknya turut dibawa ke HTAR,” katanya di sini, semalam.



Motosikal Yamaha Lagenda yang ditunggang adik-beradik itu tidak menggunakan laluan motosikal.

Berdasarkan kad pengenalan, mangsa beralamat di No 3, Lorong Kampung Panching, Perumahan Awam Kos Rendah, Kuantan.
Sementara itu, dalam satu kes berasingan, seorang lelaki warga India maut ketika cuba melintas jalan di Persiaran Sultan Ibrahim dari Klang menghala Shah Alam, di sini, semalam.


Remaja koma dirempuh kereta mungkin buta


a
KUALA KEDAH: “Sudah tiga bulan anak saya koma manakala kedua-dua matanya mungkin buta selepas terbabit kemalangan jalan raya pada 31 Ogos lalu,” kata Sabariah Saari, 49, ibu Mohd Nor Hafizi Abdul Aziz, 19, yang masih tidak sedarkan diri dan terlantar di katil di rumahnya di Kampung Telok Talipon, di sini.
Menurutnya, doktor mengesahkan mata Mohd Nor Hafizi kemungkinan besar buta manakala hidungnya terpaksa diganti dengan hidung plastik selepas mukanya parah. Katanya, ketika ini, anaknya meminum susu khas menggunakan tiub ditebuk pada perut dan dia akan menggerakkan kaki serta tangan jika lapar.

Malah, Sabariah berkata, sesekali anaknya itu akan meronta dan mengerang kesakitan menyebabkannya terpaksa mengikat kaki dan tangannya pada tiang untuk keselamatan.
“Saya terpaksa mengikat tangannya pada tiang dalam rumah apabila mahu menggaru matanya yang gatal.

“Saya takut tindakan itu akan mencederakan matanya kerana keadaan matanya begitu teruk, bukan niat untuk mengikatnya, jauh sekali mahu menyeksa,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Mohd Nor Hafizi, anak bongsu daripada lima beradik itu sudah tiga bulan koma selepas otaknya gagal berfungsi akibat kemalangan terbabit menyebabkan berlaku gegaran kuat pada kepalanya. Dalam kejadian kira-kira jam 11.50 malam 31 Ogos lalu, motosikal ditunggangi anaknya itu dirempuh sebuah kereta di Taman Baru Kubang Rotan, di sini, menyebabkannya parah termasuk di muka selain patah hidung, tulang paha dan kaki..



Mubarak didakwa mahu jadi Presiden seumur hidup



KAHERAH: Presiden Mesir, Hosni Mubarak, 82, kemungkinan besar akan bertanding semula dalam Pilihan raya Presiden untuk terus memegang jawatan itu sepanjang hayat, menurut kabel diplomatik Amerika Syarikat yang dibocorkan semalam.
Dokumen itu yang didedahkan dalam laman sesawang WikiLeaks dan disiarkan secara online oleh akhbar Britain, The Guardian, turut menjangka pilihan raya yang dijadual diadakan September tahun depan tidak akan berlangsung secara bebas atau adil.

“Pilihan raya Presiden akan datang akan diadakan September depan dan jika Mubarak masih hidup, beliau kemungkinan akan bertanding sekali lagi, dan akan memenanginya,” menurut kabel daripada Kedutaan Amerika di Kaherah bertarikh 29 Mei 2009 dan ditanda tangan oleh duta, Margaret Scobey. - AP




Charles, Camilla diserang perusuh



TERKEJUT...Camilla dan Charles ketika kereta mereka dikepung perusuh.
TERKEJUT...Camilla dan Charles ketika kereta mereka dikepung perusuh.
KEADAAN Rolls Royce  Charles selepas diserang.
KEADAAN Rolls Royce Charles selepas diserang.
LONDON: Polis yang mengawal Putera Charles dan Camilla semalam diselar kerana membiarkan perusuh mendekati pasangan diraja itu malam kelmarin.
Dalam kejadian itu, kereta Rolls Royce yang membawa pasangan berkenaan dikepung oleh perusuh yang menyimbah cat padanya dan memecahkan tingkap belakang.

Serangan itu berlaku di Regent Street, tengah London sebelum pemandu pasangan itu memecut sementara anggota polis cuba membentuk perisai melindungi Charles dan isterinya.
Menurut laporan semalam, Putera itu berjenaka yang beliau terpaksa berdepan dengan perusuh sebelum keretanya diserang.

Ketika menganjurkan satu jamuan teh awal hari berkenaan, Charles dilapor berkata: “Semoga kami dapat melaluinya dengan selamat.” Jurucakap Putera Wales dan Duchess of Cornwall itu berkata semalam, pasangan berkenaan ‘amat memahami kesukaran yang dihadapi polis’ dan sentiasa berterima kasih kepada mereka atas tugas yang mereka laksanakan.’ Orang ramai yang membeli-belah melihat serangan itu selepas penyangak yang mengaitkan diri mereka dengan kenaikan bayaran yuran pelajaran menunjuk perasaan.

Seorang saksi menceritakan bagaimana perusuh itu berada begitu rapat dengan kenderaan Charles sambil menjerit ‘penggal kepala mereka’ ketika Rolls Royce itu terhenti kali kedua selepas dilontar dengan kotak dan sampah pada kali pertama.

Saksi itu berkata: “Charles dan Camilla pasti ketakutan.” Bagaimanapun, Camilla ketika mengulas kejadian itu berkata dia tidak apa-apa sambil berjenaka: “Semua perkara mesti ada kali pertama.” Kira-kira 30,000 pelajar dan penyokong berhimpun di Medan Parlimen dan Whitehall sebelum anggota Parlimen mengundi untuk menaikkan yuran pelajaran sebanyak tiga kali ganda malam tadi.

Keputusan undian itu memihak kepada kerajaan. - Agensi


Pelacur kena bayar cukai harian

BERLIN: Berdepan dengan defisit berjumlah 100 juta euro (RM412 juta), sebuah bandar di barat Jerman memperkenalkan cukai harian terhadap pelacur bagi mengurangkan jurang bajetnya.
Cukai baru itu memerlukan pelacur di Dortmund membeli tiket harian berharga enam euro ( RM25) setiap hari mereka bekerja atau didenda.

Bandar berkenaan menjangka cukai baru itu akan membolehkan mereka menambah 750,000 euro (RM3 juta) dalam dananya setahun.
“Kami mengkaji beberapa cukai seks tetapi ini adalah paling praktikal,” kata jurucakap bandar raya itu, Michael Meinders. - Reuters


Ibu anggap Qory mati ditelan bumi kerana sombong

JAKARTA: Selepas sekian lama cuba memulihkan hubungan dengan anaknya, ibu Qory Sandioriva, Fariawati, kini enggan lagi mempedulikan keadaan Ratu Cantik Indonesia 2009 itu.
Malah, kata Fariawati, dia juga tidak tahu di mana Qory berada ketika ini.

“Saya belum mendengar sebarang berita daripada Qory atau tahu di mana dia menetap kini,” katanya kepada media, semalam.
Disebabkan terlalu kecewa dengan sikap Qory, Fariawati kini menganggap anaknya itu ‘hilang ditelan bumi’.

“Dia bukan anak saya lagi,” katanya.

Hubungan Fariawati dengan Qory mula retak selepas peserta ratu cantik itu enggan berkomunikasi dengannya sejak menyertai pertandingan berkenaan di Amerika Syarikat.


Sebelum ini, Fariawati turut mendakwa Qory terbabit dalam ajaran sesat sejak pulang dari AS.

Kata Fariawati, Qory jelas lupa diri dan sombong sejak menjadi popular.
“Saya kini pasrah dan apa yang berlaku adalah pilihan Qory,” katanya. - Agensi



Pasangan kekasih dihukum sebat 8 kali kerana bercium






E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
JANTHO: Pihak berkuasa Aceh menjatuhi hukuman sebat ke atas dua penduduk tempatan, semalam, selepas didapati bersalah bercium.
Pegawai pendakwa, Deby Rinaldi, berkata kedua-dua tertuduh sudah mempunyai isteri dan suami ketika kesalahan itu dilakukan di satu kawasan hutan.

“Mereka hampir melakukan hubungan seks ketika ditahan,” katanya. Ratusan orang berkumpul di kawasan masjid di bandar Jantho untuk menyaksikan hukuman sebat dijalankan ke atas Anis Saputra, 24, dan Kiki Hanafilia, 17.
Kata Deby, ketika hubungan sumbang itu dilakukan, isteri Anis yang hamil tujuh bulan, berada di luar kawasan.

“Kiki pula sudah berkahwin dengan lelaki lain sejak dua tahun lalu,” katanya. Selepas dibicarakan, kedua-dua mereka dikenakan hukuman sebat lapan kali.

Oktober lalu, pihak berkuasa mengenakan hukuman sebat ke atas dua wanita kerana mencuri makanan pada Ramadan lalu.



Pasangan kekasih dihukum sebat 8 kali kerana bercium



JANTHO: Pihak berkuasa Aceh menjatuhi hukuman sebat ke atas dua penduduk tempatan, semalam, selepas didapati bersalah bercium.
Pegawai pendakwa, Deby Rinaldi, berkata kedua-dua tertuduh sudah mempunyai isteri dan suami ketika kesalahan itu dilakukan di satu kawasan hutan.

“Mereka hampir melakukan hubungan seks ketika ditahan,” katanya. Ratusan orang berkumpul di kawasan masjid di bandar Jantho untuk menyaksikan hukuman sebat dijalankan ke atas Anis Saputra, 24, dan Kiki Hanafilia, 17.
Kata Deby, ketika hubungan sumbang itu dilakukan, isteri Anis yang hamil tujuh bulan, berada di luar kawasan.

“Kiki pula sudah berkahwin dengan lelaki lain sejak dua tahun lalu,” katanya. Selepas dibicarakan, kedua-dua mereka dikenakan hukuman sebat lapan kali.

Oktober lalu, pihak berkuasa mengenakan hukuman sebat ke atas dua wanita kerana mencuri makanan pada Ramadan lalu.

Aceh yang terletak di utara Pulau Sumatera melaksanakan undang-undang Islam dalam kehidupan sehariannya. - AFP

No comments:

Post a Comment