Sunday, January 9, 2011

BILA ROGOL SERTA ZINA SUDAH TIDAK DITAKUTI....BILA UNDANG2 YANG ADA TAK DAPAT MEMBENDUNG...BILA MENEKAN TUBI LEPAS ATAU HUKUMAN TAK SEBERAT MANA.....JIKA NAK DIBANDINGKAN DENGAN HUKUM ALLAH....JIKA ADA KRONI LEPAS BEGITU SAJA....AKHIRAT MEREKA YANG TERLIBAT MEMANG CONFIRM TAK LEPAS.....

Celaka bertubi

Oleh ALIAS ABD RANI
lias@hmetro.com.my

KUCHING: Harapan seorang remaja untuk menumpang kasih di rumah datuknya selepas ibu bapanya bercerai berakhir dengan mimpi ngeri apabila dia bukan saja dijadikan ‘santapan’ lelaki bernafsu haiwan, malah bapa saudaranya turut ‘tumpang sekaki’ dengan merogolnya sehingga hamil.
Lebih mengejutkan, dalam kejadian di sebuah rumah di sini, datuk mangsa berusia 57 tahun dan bapa saudaranya turut dipercayai meratah dua lagi adik- beradik mangsa, sebelum kedua-dua suspek itu ditahan kelmarin.

Difahamkan, tiga remaja berkenaan terpaksa tinggal di rumah datuk selepas ibu bapa mereka bercerai beberapa tahun lalu dan sering dijadikan hamba seks dua lelaki jahanam itu.
Tembelang kedua-dua suspek berperangai haiwan itu terbongkar selepas ibu mangsa menyedari perubahan pada tubuh anaknya berusia 16 tahun itu lalu membawanya ke hospital untuk pemeriksaan.

Wanita itu terkejut apabila pemeriksaan mendapati remaja berkenaan hamil sebelum membuat laporan mengenai kejadian itu.

Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Mun Kock Keong berkata, laporan diterima daripada keluarga mangsa mengatakan remaja itu dirogol sehingga hamil.

Katanya, susulan laporan itu polis menjalankan siasatan sebelum menahan suspek dan bapa saudaranya berusia 34 tahun kira-kira jam 6 petang pada hari laporan dibuat.

“Penahanan mereka dibuat berdasarkan laporan diterima mangsa dan polis masih menjalankan siasatan untuk membolehkan kedua-dua suspek didakwa atas kesalahan dilakukan.
“Setakat ini, polis hanya menerima satu laporan iaitu daripada mangsa, manakala laporan berhubung dua lagi adik beradiknya yang turut menjadi mangsa belum diterima,” katanya.

“Polis akan mendapatkan perintah reman untuk kedua-dua suspek dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.” katanya.

Difahamkan, mangsa kini ditempatkan di rumah Jabatan Kebajikan Masyarakat Sarawak sebagai perlindungan sementara.



Rahsia terbongkar

Oleh MD FUZI ABD LATEH dan HADZLIHADY HASSAN
mdfuzi@hmetro.com.my

KUALA KUBU BHARU: Rahsia selama dua tahun menjadi mangsa seks ‘Pak Cik Jan’ akhirnya terbongkar apabila kanak-kanak perempuan berusia enam tahun itu menceritakan kejadian terbabit kepada ibunya sebelum laporan polis dibuat, Selasa lalu.
Susulan laporan itu, polis menahan suspek berusia 53 tahun itu yang bekerja sebagai pembantu tadika milik isterinya.

Difahamkan, hanya kanak-kanak perempuan terbabit menjadi mangsa cabul lelaki itu kerana dia dikatakan berkulit putih dan lebih comel daripada kanak-kanak lain.
Lelaki berkenaan yang juga ketua kampung membantu menjaga tadika terbabit yang beroperasi hampir 10 tahun dan mangsa adalah anak saudaranya sendiri.

Lebih menyedihkan, suspek yang layak dipanggil datuk itu juga disyaki pernah meliwat mangsa sejak empat tahun lalu.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, bapa mangsa yang juga pembantu Pejabat Kesihatan Kuala Kubu Bharu menyedari perbuatan itu apabila dimaklumkan mangsa kerap mengadu sakit di kemaluan.

“Mangsa mengadu sering dicabul oleh suspek sejak dua tahun lalu.

“Bapa mangsa membuat laporan Selasa lalu,” katanya kepada Metro Ahad di sini, semalam.
Menurutnya, suspek direman 5 Januari lalu dan dibebaskan kelmarin selepas dijamin ahli keluarganya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 337e Kanun Keseksaan kerana cubaan mencabul mangsa.

No comments:

Post a Comment