Thursday, January 13, 2011

PATUTNYA IA DIREJAM HINGGA MATI....ITU HUKUM ALLAH....JIKA BEGINI ORANG DAH KAWIN TAK TAKUT UNTUK BERZINA...KERANA IA MASIH BOLEH HIDUP LAGI WALAUPUN DIPENJARA.....ADAKAH ALLAH ITU LEMAH DARI MENCIPTA HUKUM....ADAKAH KITA MASIH MEMIKIRKAN ALLAH ITU MEMANG TAK MAHA BIJAKSANA....DIAKHIRAT NANTI PUAK2 YANG MENGAKU ISLAM TETAPI MENENTANG SERTA MENOLAK HUKUM2 ALLAH ...JAWAB AJE LAH DIAKHIRAT NANTI.....YANG MEMANG KETIKA ITU KITA LEMAH DAN TAK BERDAYA....TIADA KRONI2.TIADA KUASA SERTA PENGARUH.....SAMA2 KITA TUNGGGGGGUUUUUU......

Perkosa anak tiri



KUALA LUMPUR: Seorang pembantu restoran warga Pakistan yang tergamak merogol anak tiri akhirnya menerima pembalasan apabila dihukum penjara 17 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen, semalam atas tiga tuduhan melakukan kesalahan itu, lima tahun lalu.
Hakim Fathiyah Idris membuat keputusan itu terhadap tertuduh yang berusia 28 tahun itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Pertuduhan pertama, tertuduh yang berkahwin dengan ibu mangsa iaitu seorang wanita tempatan dihukum penjara 15 tahun dan empat sebatan bagi kesalahan merogol anak tirinya yang ketika itu berusia 15 tahun pada 31 Ogos 2006.
Bagi pertuduhan kedua, dia dihukum penjara 16 tahun dan empat sebatan terhadap kesalahan sama yang dilakukannya pada 17 September 2006.

Bagi pertuduhan ketiga pula, lelaki itu dihukum penjara 17 tahun dan empat sebatan bagi kesalahan yang yang dilakukan pada 21 September 2006.

Ketiga-tiga kesalahan itu dilakukan di ruang tamu sebuah rumah di Jalan Thamby Abdullah dan didakwa mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara hingga 20 tahun serta sebat jika sabit kesalahan. Bagaimanapun, mahkamah memerintahkan tertuduh menjalani hukuman itu secara serentak dari tarikh direman pada 11 September 2009.


Dalam keputusannya, Fathiyah berkata, keterangan saksi pembelaan dalam kes itu tidak mencukupi untuk menentang pendakwaan.

Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon kepada mahkamah supaya menjatuhkan hukuman ringan ke atasnya dengan alasan dia perlu menjaga ibu dan adiknya yang berada di Pakistan.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya, Noor Aishah KM Abu Bakar memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal kerana perbuatan tertuduh adalah serius dan membabitkan anak tirinya.

“Perbuatan tertuduh sangat keji terhadap anak tirinya sehingga mangsa menjadi trauma,” katanya.




Polis tubuh pasukan khas siasat kes liwat



GEORGETOWN: Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menjalankan siasatan terhadap beberapa kanak-kanak lelaki dan perempuan dari rumah kebajikan di Jalan Penang di sini, yang didakwa diliwat, dirogol dan dicabul pekerja komuniti serta guru sukarelawan rumah berkenaan.
Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, pasukan khas itu meneliti laporan polis dibuat seorang peniaga wanita berusia 41 tahun di Balai Polis Jalan Patani, di sini, kira-kira jam 4 petang kelmarin.

Beliau berkata, ketika ini, siasatan masih lagi dijalankan daripada pelbagai sudut sebelum kertas siasatan dihantar kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan lanjut.
Katanya, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 377 (c) Kanun Keseksaan iaitu melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara minimum lima tahun dan maksimum 20 tahun atau sebatan.

“Siasatan awal mengatakan perbuatan itu dilakukan di rumah kebajikan berkenaan dan seorang pegawai polis dari Cawangan Khas hadir di rumah itu untuk mengambil keterangan pekerja rumah terbabit,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Sementara itu, Setiausaha rumah kebajikan itu, Amy Wong berkata, pihaknya tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan tanpa mendapat nasihat peguam manakala pengerusi rumah kebajikan itu dijangka mengadakan sidang media di sini, hari ini.


Sementara itu, Exco Kesihatan, Kebajikan dan Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, Phee Boon Poh pula berkata, pihaknya menerima aduan dan laporan mengenai penderaan seksual itu sejak bulan lalu.

Beliau berkata, siasatan lanjut dijalankan mengikut Akta Kanak-kanak 2001 dan pihaknya percaya terdapat ramai kanak-kanak yang dipercayai menjadi mangsa gangguan seksual, namun enggan mendedahkan bilangan yang menjadi mangsa.
Difahamkan, kejadian itu dipercayai berlaku sekitar Oktober 2006 hingga 2009 dan antara lapan hingga 11 kanak-kanak dikatakan menjadi mangsa penderaan seksual itu.





sila layari blog....coretanku 1431@2010....untuk lihat video2....cara sama untuk layari....hanya taip nama blog...klik search...guna carian google untuk mudah melayarinya.....

No comments:

Post a Comment