Sunday, January 9, 2011

BUKAN DIDIKAN AGAMA SAJA....HUKUM ISLAM ITU DILAKSANAKAN...JANGAN BERBELIT2 MENAFIKAN HUKUM ISLAM....TAK KAN LEBIH TAKUT MANUSIA DARI ALLAH....

Didikan agama sekat zina

KUALA LUMPUR: Didikan agama dan pengisian rohani yang kurang mantap punca utama perbuatan tidak bermoral seperti pembuangan bayi berleluasa di kalangan masyarakat, walaupun bermacam-macam saranan bagi menanganinya diketengahkan pelbagai pihak.
Ketua Wanita Pertubuhan Ikram Malaysia (Ikram) Wilayah Persekutuan dan Putrajaya, Dr Niekmah Adam, berkata tiba masanya aspek didikan agama ditekankan bermula di rumah bagi menyekat pelbagai gejala negatif termasuk zina hingga melahirkan anak luar nikah dan pembuangan bayi sebagai langkah terakhir.

“Ibu bapa memainkan peranan penting dalam hal ini kerana jika sejak awal lagi anak-anak tidak diterapkan nilai Islam, jiwa mereka kosong dan tentu sekali mudah terjebak perkara dilarang agama,” katanya yang mengulas gejala pembuangan bayi yang tidak berkesudahan.

Pelancong Palestin kerugian RM5,000 selepas bawa gadis ke bilik



KUALA LUMPUR: Senyuman nakal dan tubuh menggoda dijadikan modal seorang wanita untuk memperdaya pelancong asing supaya membawanya pulang ke bilik hotel didiami bagi melakukan seks sebelum dirompak.
Gadis berusia 20-an terbabit yang berpeleseran di pusat hiburan dan kononnya sanggup ditiduri secara percuma dikesan bijak menggunakan kesempatan atas sikap tidak berwaspada mangsa untuk melakukan jenayah berkenaan. Difahamkan, mangsa biasanya akan diberikan layanan istimewa suspek sehingga keletihan dan tidur mati bagi membolehkan gadis itu melarikan barang mangsa tanpa disedari. Sumber polis berkata, dalam kejadian terbaru kelmarin, seorang pelancong dari Palestin, 30-an, menjadi mangsa apabila digoda suspek yang baru dikenalinya di sebuah pusat hiburan di ibu kota. Berdasarkan laporan, mangsa membawa pulang gadis terbabit ke hotel didiami di Jalan Raja Laut di sini, kira-kira jam 1 pagi. “Mangsa dan suspek dikatakan melakukan seks menyebabkan dia keletihan dan tertidur. Apabila tersedar, mangsa terkejut mendapati gadis terbabit hilang,” katanya. Menurutnya, mangsa kemudian memeriksa beg pakaiannya dan mendapati wang, telefon bimbit, kamera dan pasport antarabangsa miliknya lesap. Mangsa yang kerugian kira-kira RM5,000 kemudian segera ke Balai Polis Dang Wangi.



Ibu suspek serang ibu mangsa



AMPANG: Usia baru mencecah 14 dan 10 tahun, namun gelaran ‘setan kecil’ layak diberikan buat mereka apabila merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun yang ketika itu mahu membuang air kecil di sebuah restoran berhampiran sebuah pasar raya di Jalan Memanda 5, di sini.
Dalam kejadian jam 10 malam Selasa lalu itu, mangsa ketika itu menemani ibunya yang berniaga berhampiran pasar raya berkenaan sebelum dia meminta izin untuk membuang air kecil.

Bagaimanapun, selepas beberapa lama menunggu, anak perempuannya itu tidak kembali sehingga ibunya menerima panggilan mangsa yang meminta dia mengambilnya berhampiran telefon awam berdekatan pasar raya berkenaan.
Menurut sumber polis, si ibu pergi ke lokasi berkenaan dan terkejut apabila mendapati anaknya menangis teresak-esak sebelum dia menceritakan kejadian terbabit.

“Anaknya memberitahu ketika dia dalam perjalanan ke tandas dua remaja terbabit mengekorinya, namun dia tidak mengesyaki apa-apa kerana mereka saling mengenali.

“Bagaimanapun, mereka membawa mangsa ke sebuah lorong belakang bangunan berhampiran sebelum mereka memaksa mangsa membuka seluar,” katanya.

Menurutnya, mereka merogol mangsa berikutan lorong itu sunyi sebelum meninggalkannya berseorangan.

“Mangsa menghubungi ibunya sebelum wanita itu membawa mangsa pulang selepas mendengar ceritanya.
“Wanita yang mengenali keluarga seorang daripada remaja lelaki terbabit menghubungi ibunya untuk berbincang dan diajak berjumpa keesokannya,” katanya.

Menurutnya, ketika berbincang, ibu mangsa dipukul ibu seorang daripada suspek kerana mendakwa wanita berkenaan membuat cerita palsu.

“Berikutan itu, ibu mangsa cedera di mulut akibat dipukul dengan tangan dan ibu suspek mencabarnya membuat laporan polis.

“Ibu mangsa membuat laporan polis dan membawa mangsa melakukan pemeriksaan di hospital,” katanya.


Anak patung terapung rupa-rupanya mayat bayi



SANDAKAN: Objek seakan-akan anak patung yang dilihat sekumpulan kanak-kanak ketika memancing di perairan Kampung Sing Kee, di sini, semalam membawa kepada penemuan mayat bayi dalam keadaan menyayat hati.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, mayat bayi lelaki yang masih bertali pusat terbabit dipercayai dicampakkan ke laut di perkampungan atas air itu kira-kira 24 jam sebelum ditemui.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Rowell Marung, berkata sebaik menerima maklumat penemuan mayat bayi itu daripada penduduk kampung berkenaan, sepasukan anggotanya bergegas ke tempat kejadian.
Menurutnya, hasil siasatan lanjut menemui mayat bayi itu terapung di perairan kampung berkenaan oleh sekumpulan kanak-kanak yang memancing sebelum memaklumkan kepada orang ramai.

“Sepasukan polis yang tiba tidak lama kemudian membawa mayat bayi itu ke Hospital Duchess Of Kent untuk bedah siasat,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Katanya, polis masih menjalankan siasatan bagi mencari punca dari mana mayat bayi itu dihanyutkan kerana ditemui ketika keadaan air laut pasang.

“Kami mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab melalui maklumat daripada klinik di daerah ini dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta memaklumkan kepada polis bagi membantu siasatan," katanya.



Gadis mengaku bayi jatuh di lubang tandas

KUALA LUMPUR: Misteri seorang gadis yang dibawa ahli keluarganya dalam keadaan berlumuran darah ke hospital bagi mendapatkan rawatan membongkar tindakan mangsa yang baru bersalin anak luar nikah di dalam tandas di rumahnya.
Lebih mengejutkan apabila gadis berusia 28 tahun terbabit membuat pengakuan bayi yang dilahirkan itu bagaimanapun terjatuh ke dalam lubang tandas sebelum dia menarik pam air di tandas berkenaan.

Sumber polis berkata, berdasarkan siasatan awal gadis terbabit yang mengandung tujuh bulan cuba melahirkan bayi tidak cukup bulan terbabit di rumahnya di Taman Sri Sentosa, Jalan Klang Lama, di sini, awal pagi kelmarin.
Menurutnya, mangsa yang mengalami pendarahan serius bagaimanapun diselamatkan ahli keluarganya sebelum dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk mendapatkan rawatan.

“Bagaimanapun, doktor mendapati pendarahan terbabit berpunca dari rahim mangsa akibat melahirkan bayi tidak cukup bulan. Susulan itu, pihak hospital membuat laporan polis.

“Hasil soal siasat dilakukan mangsa mengaku baru melahirkan bayi yang masih dalam keadaan janin. Bagaimanapun, gadis terbabit mendakwa janin itu terjatuh ke dalam lubang tandas sebelum dia menarik pam air menyebabkan janin itu dipercayai mengalir ke arah pembetungan,” katanya.

Menurutnya, susulan itu polis Forensik dibantu anggota Bomba dan Penyelamat bergegas ke rumah gadis terbabit untuk mengesan mayat bayi berkenaan.

“Usaha mengesan mayat terbabit bagaimanapun buntu berikutan gagal menemui bukti. Berikutan itu, polis mengesyaki gadis terbabit mungkin memberi maklumat palsu.
“Ada kemungkinan bayi itu dibuang ke anak sungai di belakang rumahnya yang mengalir ke Sungai Klang. Jika itu berlaku, usaha mengesan mayat bayi terbabit lebih sukar,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid yang dihubungi berkata, polis masih gagal menemui mayat bayi itu walaupun pelbagai usaha sudah dilakukan.

Menurutnya, polis akan mengambil keterangan gadis terbabit selain mengenal pasti teman lelakinya.

Menurutnya, dua remaja terbabit ditahan dan polis sudah mengambil keterangan mereka, namun kes itu akan dirujuk ke timbalan pendakwa raya. Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan ibu mangsa dan kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 376 kanun Keseksaan.    

No comments:

Post a Comment