Saturday, November 10, 2012

TAK KAN TAK TAHU DOSA DAN PAHALA...BILA KITA BERTINDAK BERPILIH2...BILA KITA KATA MEMBELA ISLAM...BETUL KE

Direktori lucah RM30

Oleh Mohd Fauzi Abdullah, Yusmizal Dolah Aling dan Khairulmizan Yahya
am@hmetro.com.my

LUCAH...antara khidmat dipaparkan dalam laman web terbabit.
LUCAH...antara khidmat dipaparkan dalam laman web terbabit.
ISI DULU...borang yang perlu diisi  untuk melanggan laman web lucah.
ISI DULU...borang yang perlu diisi untuk melanggan laman web lucah.
KUANTAN: Seorang pengguna facebook (fb) dikesan memanipulasi laman sosial itu dengan menjadi perantara medium lucah dan aktiviti persundalan bagi membolehkannya mengaut pendapatan haram dengan cara mudah.
Dengan mengenakan caj RM30 melalui akaun fb dikendalikannya, individu itu yang menggunakan nama Siti Normaisyarah menyediakan perkhidmatan membekal senarai nombor telefon rumah urut dan agensi teman sosial, selain gambar video klip dan pautan ke laman web lucah.
Nama Siti Normaisyarah itu dikesan pada nombor akaun bank yang diberikan kepada wartawan Harian Metro yang membuat penyamaran dan membuat pembayaran melalui pindahan wang.

Sebelum itu, kewujudan akaun fb individu terbabit dikesan dengan mematuhi prosedur cukup mudah iaitu hanya perlu ‘like’ sebelum diminta mengirim e-mel ke alamat diberikan.

Pemerhatian dilakukan mendapati sehingga kini akaun fb itu sudah mendapat 39,542 ‘like’ sejak beroperasi pada 2006.



Bunohan gah

Oleh Ridzuan Abdul Rahman dan Norhayati Nordin
am@hmetro.com.my

TERBAIK...Maya Karin dan Shaheizy.
TERBAIK...Maya Karin dan Shaheizy.
KUALA LUMPUR: Drama Di Telapak Kaki Bonda terbitan Filmscape Sdn Bhd diangkat sebagai Drama Terbaik di Anugerah Skrin 2012 (ASK2012) yang berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), malam tadi.
Diterajui barisan pelakon hebat seperti Diana Danielle, Sherry Merlis, Munif Isa dan Izreen Azminda karya arahan Kabir Bhatia itu menewaskan drama lain, Ku Petik Dosa, Parut Ashikin, Parit Jawa, Pelarian dan Maharku Untukmu.

Kejayaan berganda diraih drama ini apabila Kabir Bahtia turut dipilih sebagai Pengarah Terbaik Drama, diikuti beberapa kategori lain seperti Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama dimenangi Sherry Merlis dan Lakon TV Terbaik. Pelakon berpengalaman, Namron yang membintangi drama Parit Jawa diumumkan pemenang Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik manakala drama Aku Ingin Terbang memenangi Videografi Terbaik.
Bagi kategori Pelakon Wanita Terbaik Drama pula, kemenangan berpihak kepada pelakon berpengalaman, Ruminah Sidek atau Mak Mah menerusi lakonan hebatnya dalam Parit Jawa. Ia sekali gus menjadi kejutan apabila artis veteran itu berjaya menewaskan pelakon popular seperti Erra Fazira (Parut Ashikin) dan Fasha Sandha (Ku Petik Dosa). Sementara itu, kategori Pelakon Lelaki Drama dimenangi pelakon senior berbakat, Abu Bakar Omar menerusi drama Gincu Ayah, mengenepikan cabaran hebat Eman Manan (Parit Jawa) dan Zaidi Omar (Ku Petik Dosa).

Bagi Filem arahan Dain Said unggul dalam ASK2012em diraih Shaheizy Sam menerusi Songlap.

Filem Terbaik berpihak kepada Bunohan arahan Dain Said yang dibintangi pelakon terkenal seperti Faizal Hussein, Zahiril Adzim, Pekin Ibrahim, Wan Hanafi Su dan model jelita, Tengku Azura. Filem itu terlebih dulu menang Lakon Layar Terbaik.
Bagaimanapun, Bunohan tewas di tangan pengarah bersama, Effendee Mazlan dan Fariza Azlina Isahak yang muncul sebagai Pengarah Terbaik Filem melalui Songlap. Majlis berprestij yang dianjurkan sejak 1995 itu dan kini memasuki edisi ke-14, mengetengahkan tema Selami Dunia Fantasi Kami. Sebanyak 23 kategori dipertandingkan meliputi 11 daripadanya kategori drama, tujuh pencalonan filem dan enam kategori penerbitan dalaman.

Ini termasuk dua Anugerah Khas iaitu Anugerah Yasmin Ahmad yang diberikan kepada Pierre Andre dan Anugerah Artis Harapan Pantene yang berpihak kepada Puteri Balqis (Pelarian).
Turut mencipta kejayaan dalam kategori filem malam tadi adalah Lisa Surihani yang dinobatkan sebagai Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem menerusi filem Ombak Rindu.



Gitaris rock penyamun

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

GOMBAK: Dua beradik pemain gitar kumpulan rock terkenal tahun 90-an bersama seorang lagi adik lelaki mereka dan seorang wanita, ditahan polis di sebuah flat di Taman Selayang, di sini, awal pagi semalam kerana disyaki terbabit dengan kegiatan jenayah.
Tiga beradik lelaki dan wanita berusia antara 35 dan 40 tahun itu ditahan kira-kira jam 4 pagi untuk siasatan lanjut berhubung pembabitan mereka dalam jenayah samun, curi kenderaan dan dadah.
Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, hasil pemeriksaan terhadap rumah yang dihuni empat individu terbabit, polis menemui tiga parang, satu cota besi, lima jam tangan pelbagai jenama, kamera, dua telefon bimbit dan 40 kad Touch n Go.

“Polis turut menemui kenderaan pelbagai guna (MPV) Proton Exora yang diletakkan di tempat letak kenderaan dan semakan mendapati kereta itu dilaporkan hilang di ibu kota tahun lalu,” katanya kepada Harian Metro, semalam.

Menurutnya, penahanan itu dilakukan selepas pihaknya melakukan pemantauan berterusan terhadap mereka yang pernah ditahan polis beberapa tahun lalu atas kesalahan dadah.

Peralatan sekolah Kafa rosak



BASAH...Aniz  (kanan) dan  Rosmah Menon menyusun buku yang ditenggelami air.
BASAH...Aniz (kanan) dan Rosmah Menon menyusun buku yang ditenggelami air.
KUALA LANGAT: Kejadian banjir di beberapa kawasan di sini turut menjejaskan Kelas al-Quran dan Fardu Ain (Kafa) Integrasi Rancangan Tanah Belia (RTB) Bukit Changgang yang menyebabkan murid terpaksa diberi cuti lebih awal manakala banyak peralatan sekolah rosak.
Ketua Guru Kafa berkenaan, Aniz Yushaily Abrar berkata, banjir kali ini disifatkan paling buruk kerana mencapai paras pinggang, sedangkan dalam kejadian empat tahun lalu air hanya naik setakat paras buku lali dan tidak memberikan masalah.

“Banyak juga yang rosak antaranya buku, rak, meja dan pintu kelas. Semua yang rosak tidak boleh digunakan kerana sudah kembang akibat ditenggelami air, malah kami terpaksa mencabut pintu kelas dan ditukarkan dengan pintu baru.

“Pihak sekolah juga terpaksa memberi cuti lebih awal kepada murid sejak Isnin lalu berikutan faktor keselamatan,” katanya.

Aniz Yushaily berkata, pihaknya bernasib baik kerana kejadian itu tidak membabitkan pejabat guru yang menyimpan barangan penting pembelajaran dan pengajaran murid.

“Kami bersyukur kerana pejabat guru tidak terbabit. Ia hanya membabitkan surau, bahagian bawah tiga bangunan kelas, kantin serta bangunan baru yang masih belum digunakan.

“Malah, hari ini (semalam) air mulai surut, pihak kami mengambil kesempatan membersihkan bilik darjah dan kawasan sekolah,” katanya.

28 lagi dikenal pasti untuk disita

Oleh Elrafaei Sapi
ahmadelrafaei@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Segelintir penyewa Projek Perumahan Rakyat (PPR) dan Projek Perumahan Awam (PPA) dikesan menyewakan rumah dihuni kepada warga asing untuk tujuan mengaut untung.
Pengarah Jabatan Pengurusan Perumahan dan Pembangunan Komuniti, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Sukiman Surahman berkata, tindakan penyewa itu menyalahi perjanjian di antara Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan penyewa yang sepatutnya mendiaminya sendiri.

“Perbuatan ini adalah lebih serius apabila menyewakan kediaman milik DBKL kepada warga asing berbanding disewakan pada warga tempatan. Beberapa unit sudah disita sebelum ini dan proses menyita ini diteruskan dari masa ke semasa,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Menurutnya, sebanyak 30 unit disita dalam operasi DBKL yang dijalankan selama tiga bulan sejak Ogos lalu. Proses menyita dibuat serta-merta dan dilakukan pada waktu malam.

“Biasanya warga asing berada di rumah pada waktu malam. Jadi, operasi dilakukan jam 11 malam ke atas untuk mengesan rumah DBKL yang disewakan pada mereka,” katanya.

Sukiman berkata, DBKL sudah mengenal pasti 28 unit lagi yang disewakan kepada warga asing dan operasi penyitaan akan dijalankan dalam masa terdekat. Beliau mengulas laporan Harian Metro kelmarin mengenai tindakan DBKL membatalkan perjanjian dengan 50 penyewa kerana menyewakan rumah pada orang lain.
Dalam laporan itu, seramai 450 penyewa akan dikenakan tindakan undang-undang menerusi notis 30 hari yang dihantar sebelum kediaman terbabit disita dalam tempoh 14 hari.

“Mengikut perjanjian, mereka (penyewa) perlu kosongkan rumah dalam tempoh 30 hari sebelum ia disita. DBKL turut mengenal pasti banyak rumah kosong selepas tindakan ini dilakukan,” katanya.
“Penyewa yang diambil tindakan boleh mengemukakan rayuan bergantung pada alasan yang diberikan. Sepatutnya, penyewa mengisi borang di pejabat kecil DBKL untuk memaklumkan kekosongan itu jika ia ditinggalkan lebih seminggu sehingga menjangkau tiga bulan,” katanya.

Mengikut perjanjian, DBKL boleh mengambil tindakan undang-undang merampas rumah jika penyewa tidak membayar sewa manakala jika menyewakan pada orang lain, denda sebanyak RM2,000 atau penjara selama enam bulan boleh disabitkan.

Pemuzik bebas mati ditemui sudah reput

GOMBAK: Misteri bau busuk seperti bangkai yang menyelubungi penduduk Flat Sri Langkawai Satu, di sini, sejak dua minggu lalu terjawab selepas polis menemui mayat seorang lelaki dalam sebuah rumah di flat itu, malam kelmarin.
Mayat lelaki berusia 28 tahun itu ditemui dalam keadaan meniarap dan sudah reput dipercayai sudah meninggal dunia lebih dua minggu lalu, kira-kira jam 10 malam.

Lelaki berkenaan yang bekerja sebagai pemuzik bebas tinggal seorang diri di rumah itu sejak beberapa bulan lalu.
Jiran mangsa, Rozlina Mat Zain,32, berkata, dia sekeluarga pada mulanya menyangka ia adalah bau bangkai tikus walaupun ia datang dari rumah jirannya itu.

“Dua minggu lalu ibu bapa saya ada datang ke rumah dan bertanya mengenai bau berkenaan yang dikatakan seperti bau mayat, namun saya mengatakan kemungkinan bangkai tikus.

“Setiap hari bau itu wujud dan jiran lain juga pelik dengan bau berkenaan, tetapi kami mendiamkan diri kerana menyangka ia bangkai haiwan,” katanya yang tidak menyangka jirannya itu ditemui mati selepas dua minggu.
Menurutnya, walaupun tidak mengenali jirannya itu namun pernah bersua muka ketika mahu ke tempat kerja dan dia adalah seorang yang baik serta suka menegur. Manakala ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali berkata, mangsa adalah anak keempat daripada enam beradik dan selalu bekerja di luar kawasan.

“Kami tidak menyangka mangsa sudah mati kerana tidak berhubung sejak dua minggu lalu dan menyangka dia sibuk dengan kerja,” katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul, Superintendan Othman Abu Bakar berkata, kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Beliau berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Pendatang ubah suai katil elak dicekup



MELAKA: Bagi mengelak dicekup pihak berkuasa, pendatang asing tanpa izin dikesan sanggup menggunakan pelbagai taktik termasuk mengubah suai katil dan membina ‘lubang tikus’ di bawah lantai rumah kongsi didiami mereka.
Dalam kejadian terbaru di sebuah kongsi di Pengkalan Balak, Alor Gajah, seorang lelaki warga asing berusia 26 tahun dikatakan membuat lubang rahsia itu di lantai biliknya semata-mata mahu menyembunyikan diri. Perkara itu dikesan apabila Jabatan Imigresen negeri menemui isteri lelaki itu berasal dari Jawa Timur, Indonesia berusia 20-an bersembunyi dalam lubang itu ketika serbuan kira-kira jam 1.30 pagi semalam.

Taktik dikesan selepas pemeriksaan lanjut mendapati struktur lantai kayu diperbuat daripada papan lapis yang mencurigakan.
Wanita itu antara 15 warga asing ditahan sepasukan anggota dan pegawai Jabatan Imigresen negeri diketuai Timbalan Penolong Pengarahnya, Salmah Omar dan Mohd Yusof Hashim dalam Ops 6P bermula jam 10.30 malam kelmarin. Penolong Pengarah Imigresen negeri, Mohammad Azlan Jawawi berkata, operasi lima jam di lima lokasi sekitar Sungai Udang, Alor Gajah dan Taman Merdeka itu dilakukan hasil maklumat awam dan risikan selama dua minggu.

“Pemeriksaan membabitkan 60 orang dan 15 daripada mereka berusia 15 hingga 43 tahun ditahan kerana pelbagai kesalahan termasuk tinggal lebih masa dan tidak mempunyai dokumen perjalanan,” katanya.

Ramuan maut!

Oleh Mohd Husni Md Nor dan Wan Asrudi Wan Hasan
am@hmetro.com.my

IPOH: Tidak cukup dengan bahaya sedia ada, terdapat kaki todi atau samsu haram dikesan melakukan satu lagi kerja gila apabila menjadikan bateri sel kering sebagai ‘ramuan tambahan’ kepada minuman maut itu.
Mereka berbuat demikian semata-mata untuk mendapatkan kesan khayal lebih hebat tanpa menyedari tindakan itu sebenarnya meningkatkan lagi risiko kematian.

Seorang kaki todi tegar yang mahu dikenali sebagai Rajan, 38, berkata dia mencuba teknik memeram bateri sel kering di dalam samsu haram dibelinya dengan harga cuma RM1.50 sebotol selepas diberikan petua itu oleh rakan.

Menurutnya, tindak balas kimia antara bateri dan alkohol dalam minuman keras itu menyebabkan rasa samsu murah dibelinya di kedai runcit menjadi lebih pekat dan rasanya lebih ‘tajam’.

“Jika diminum sedikit, ia jadi seperti ‘ubat’ tambah tenaga, tetapi kalau diminum banyak, saya akan khayal hingga terbaring lebih enam jam. Jika sehari tidak minum samsu murah ini badan saya menggigil dan meragam.

Bayi redah banjir

Oleh Jaafar Mulup
am@hmetro.com.my

TAMPIN: Seorang wanita terpaksa meredah banjir sejauh 100 meter sambil mendukung bayinya berusia enam bulan menuju ke jalan besar untuk menyelamatkan diri selepas rumahnya di Kampung Keru Hilir, dekat sini, dilanda banjir kilat, malam kelmarin.
Difahamkan, banjir melanda kampung itu sekitar jam 9.30 malam selepas hujan lebat lebih tiga jam mengakibatkan lapan keluarga seramai 34 orang terpaksa dipindahkan sementara ke surau kampung itu selepas paras air meningkat sehingga 1.30 meter.

Halijah Samsudin, 40, ketika ditemui di pusat pemindahan berkata, dia dan suami, Mohamad Farid Mohamad, 46, bersyukur selamat dipindahkan dan berharap dapat segera pulang ke rumah.
“Kira-kira jam 8 malam tadi (kelmarin), orang kampung beritahu air naik di bahagian depan kampung lalu saya berkemas dan sempat mengalihkan haiwan ternakan ke tempat selamat.

“Biasanya banjir mengambil masa dua jam untuk sampai ke kawasan rumah dan selepas selamat ke jalan besar, suami tiba dengan kereta dan kami terus menuju ke pusat pemindahan kira-kira jam 10.30 malam.

“Saya bernasib baik kerana seminggu lalu semua barang keperluan termasuk kain pakaian dimuatkan dalam dua beg kerana sudah menjangka banjir berlaku dan tidak mahu kelam-kabut,” katanya.
Sementara itu, semua agensi termasuk polis, Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), kakitangan Pejabat Daerah dan Majlis Daerah Tampin turun padang bagi membantu mangsa terbabit.

Tinjauan Harian Metro sehingga jam 3 petang semalam mendapati banjir sudah surut, namun mangsa belum dibenarkan pulang ke rumah masing-masing kerana dikhuatiri hujan pada petang atau malam menyebabkan paras air kembali naik dan boleh mengancam keselamatan.
Dalam perkembangan sama, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesejahteraan Masyarakat negeri, Datuk Zainab Nasir turut melawat pusat pemindahan sementara dan meninjau kawasan terjejas.

Beliau berkata, pihaknya berpuas hati dan yakin dengan persiapan dilakukan semua agensi terbabit bagi menangani banjir termasuk JKM yang menubuhkan 125 pusat pemindahan sementara berkapasiti 36,000 mangsa di semua daerah di negeri.

“Bagi Seremban sebanyak 28 pusat pemindahan dibuka, diikuti Kuala Pilah (20), Rembau (18), Jelebu (14), Port Dickson (14), Jempol (19) dan daerah ini (Tampin) sebanyak 12 pusat.

“JKM juga menyediakan barang keperluan terutama makanan, selimut, tikar, bantal untuk diagih ke semua pusat,” katanya.

Sempena lawatan itu, beliau menghulurkan bantuan permulaan RM200 kepada setiap keluarga mangsa selain berterima kasih kepada pihak yang membantu dalam operasi pemindahan.

Lembaga hitam itu...

Oleh Iskandar Shah Mohamed
iskandar@hmetro.com.my

MELAKA: “Ketika memancing, satu lembaga hitam bertubuh besar datang dari belakang dan cuba menolak saya yang sempat mengelak lalu terjatuh ke tepi.
“Tidak lama kemudian, dalam keadaan separuh sedar, saya dihampiri lelaki bermotosikal yang membawa pulang ke rumahnya sebelum saya pengsan hingga keesokan pagi,” kata Abd Ghani Abdullah, 52.

Misteri kehilangannya yang ghaib dan dikhuatiri lemas ketika memancing di tali air Sungai Malim di sini, Selasa lalu, terungkai apabila pekerja kontrak itu pulang ke rumahnya di Taman Rambai Utama, Tanjung Minyak, di sini, kelmarin.

Persoalan timbul sebelum ini berikutan Proton Iswara miliknya ditemui dalam keadaan mencurigakan di tebing sungai itu manakala usaha mencari dan menyelamat dilakukan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat menggunakan Unit Skuba gagal menemuinya.

Bapa kepada empat anak itu berkata, dia yang kali pertama memancing bersetuju menangkap ikan selepas diajak rakan jam 6.40 petang hari kejadian.

Kereta sains fiksyen



PINTU bersayap dibuka dengan kawalan jarak jauh.
PINTU bersayap dibuka dengan kawalan jarak jauh.
IA dijual pada harga RM375,000.
IA dijual pada harga RM375,000.
LONDON: Kereta luar biasa baru ini, ‘Extra Terrestrial Vehicle’ sudah pasti dikagumi peminat sains fiksyen.
Kenderaan futuristik ini yang berharga �75,000 (RM375,000), dikenali juga dengan ETV adalah berdasarkan platform yang sama dengan kereta Chevrolet biasa.

Tetapi di situ sajalah persamaannya. ETV yang berinspirasikan sains fiksyen kelihatan lebih daripada kereta biasa di jalan raya.
Ia dijana oleh enjin berkelajuan tinggi 2 liter yang menyediakan 270 kuasa kuda kepada roda depan menerusi kotak gear lima kelajuan.

Ia memiliki skrin depan setinggi 1.5 meter dan pintu sayap yang akan terbuka cara automatik menerusi kawalan jarak jauh.

Di dalam, terdapat dua kamera yang akan membolehkan kereta berbentuk aneh ini diparkir dengan mudah.
Michael Vetter yang berasal dari Itali dan menguruskan The Car Factory di Florida, Amerika Syarikat, mereka dan menghasilkan kenderaan canggih ini.

Dia yang dikenali sebagai Kit Car Mike sudah menghasilkan tujuh ETV dengan satu model dipamerkan di Muzium Kereta London di Middlesex.
“ETV ini dihasilkan untuk orang yang sudah memiliki semua jenis kereta tetapi masih mencari sesuatu yang berbeza,” katanya. - TS

Bunuh diri sebab tak dapat skuter



NEW DELHI: Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun menggantung diri di rumahnya kerana bapanya enggan membelikannya sebuah skuter.
Mayat Happy ditemui kelmarin di Narela, di utara Delhi, kata polis, semalam.

Polis berkata, pelajar Kelas 10 di Sekolah Maharaja Agrasen meninggalkan satu nota yang berulis: “Kini simpanlah wang anda.”

Happy berseorangan di rumah dan mengunci biliknya sebelum menggantung diri di kipas siling.

Pegawai polis berkata, bapanya, Praven Kumar, memecahkan pintu bilik dan menemui mayat anaknya.

Kumar, seorang pekerja syarikat swasta berkata, dia tidak dapat membelikan skuter untuk anaknya kerana masalah kewangan.

Budak 2 tahun parah dicekau helang



LONDON: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun cedera dengan mukanya berlumuran darah selepas diterkam seekor burung helang peliharaan di sebuah taman permainan, dekat sini, semalam.
Burung berkenaan menerkam Alfie Hall ketika dia bersiar-siar di taman itu dengan ibunya, Elysia dan beberapa anggota keluarga lain.

Kanak-kanak itu bagaimanapun bernasib baik kerana matanya terselamat.

Helang berkenaan yang sayapnya selebar 1.4 meter, turut mencekau telinga kiri kanak-kanak itu, menyebabkannya hampir putus.

Doktor terpaksa mencantumkan semula telinga itu di hospital.

Elysia, 23 berkata malam tadi: “Ia sungguh menakutkan. Burung itu kelihatan begitu besar dan kuat ketika menerkam kepala anak saya.

“Burung berkenaan mengoyakkan beberapa daging kepala Alfie, termasuk menyebabkan turisan besar berhampiran sebelah matanya yang memerlukan ia dijahit.

“Doktor memberitahu kami, dia bernasib baik kerana tidak hilang penglihatan.
“Adik saya meluru sambil menjerit dan memekik untuk mengusir burung berkenaan. Saya pula berkejar untuk mendapatkan Alfie.

“Dia begitu terkejut. Matanya bengkak dan saya dapat melihat telinganya terkoyak.”

Kejadian berlaku di taman permainan di Farnborough, Hants.

Burung itu tidak mempedulikan panggilan pemiliknya yang berusia belasan tahun yang berada di situ.

“Kami pernah melihat tuan burung itu berjalan di sekitar taman bersama haiwan itu. Kali ini, dia membiarkannya terbang dan kemudian cuba memanggilnya.

“Tetapi burung itu hinggap pada pokok. Dia cuba memujuk helang peliharaannya itu tetapi burung berkenaan tiba-tiba terbang dan menerkam kepala Alfie,” katanya.

Polis berkata, seorang remaja berusia 18 tahun dari Farnborough ditahan dan kemudian dibebaskan selepas disoalsiasat. - DM

No comments:

Post a Comment