Saturday, August 4, 2012

ILMU HITAM ATAU SIHIR TAK BOLEH DIGUNAKAN...MACAM BABI ...ADA TAPI TAK BOLEH MAKAN...KITA IKUT...SIHIR ADA...KITA TAK IKUT...KITA AMBIK@GUNA SIHIR SEDANGKAN ITU LARANGAN...MACAM BABI TADI

Remaja putus cinta telan 80 biji pil

Posted on the August 4th, 2012 under Tempatan by admin

  • Share

ALOR GAJAH: Hanya kerana tidak dapat menerima hakikat cinta pertamanya terputus di tengah jalan, seorang remaja nekad menelan 80 pil darah tinggi milik ibunya di sebuah kampung dekat sini, Rabu lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam, remaja berusia 18 tahun itu ditemui dengan mulut berbuih dan tidak bermaya oleh ibunya sebelum dikejarkan ke hospital bagi mendapatkan bantuan.
Menurut sumber, remaja lelaki itu yang tinggal dengan ibu selepas kematian bapa sejak setahun lalu dipercayai menjalin hubungan cinta dengan seorang gadis berusia 19 tahun.


“Anak bongsu dua beradik itu dikatakan meminta wang belanja daripada ibunya setiap hari bagi menyara teman wanitanya itu.
“Malah, remaja lelaki itu dipercayai pernah mengherdik ibunya yang enggan memberi wang,” katanya, di sini, semalam.
Kata sumber itu, pada hari kejadian remaja lelaki terbabit berada seorang diri di rumah kerana ibunya berada di Pekan Alor Gajah atas urusan tertentu.
Menurutnya, dia dipercayai menelan kira-kira 80 biji pil sakit darah tinggi milik ibunya sebelum ditemui dalam keadaan tidak bermaya dan dikejarkan ke hospital. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Shaharuddin, berkata siasatan awal mendapati, remaja itu dipercayai gagal dalam percintaan.
“Lelaki itu dipercayai menelan sekali gus kira-kira 80 biji pil darah tinggi milik ibunya sebelum ditemui dalam keadaan mulut berbuih oleh ibunya sendiri.
“Remaja itu dikejarkan ke Hospital Alor Gajah sebelum dirujuk ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan selanjutnya,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Harian Metro

Penzina ini dihukum tembak dikhalayak ramai

Posted on the August 4th, 2012 under Luar Negara by admin

  • Share

Yehya Hussein al-Raghwah bekerja sebagai tukang gunting rambut di Sanaa, ibu kota Yaman. Beliau telah didapati bersalah merogol dan kemudian membunuh budak lelaki berusia 11 tahun Hamdi al-Kabas yang datang ke kedai gunting rambut beliau untuk menggunting rambut untuk Hari Raya. Saya tidak tahu apa jenis kaedah soal siasat polis menggunakan di Yaman, tetapi Yehya Hussein al-Raghwah mengaku untuk merogol dan membunuh budak  berusia 11 tahun.
Terdapat 59 buah negara di dunia yang masih mengamalkan hukuman mati. Pelaksanaan pelaksanaan nineth Yehya Hussein al-Raghwah Yaman tahun ini, menjadikan mereka salah satu pengguna yang paling prolifik hukuman mati (menurut Amnesty International). Yaman tidak dikenali terutamanya untuk mempertahankan hak asasi manusia yang sama ada Yehya Hussein al-Raghwah menerima perbicaraan yang adil dipersoalkan.
Perhatikan bagaimana hukuman mati awam sentiasa dihadiri oleh kanak-kanak. Dan sorakan semua orang selepas pukulan seolah-olah seseorang hanya menjaringkan gol kemenangan dalam permainan bola sepak. Galeri gambar dari pelaksanaan ini di Yaman adalah di bawah.






4 Orang Islam di Perancis Dibuang kerja Kerana Berpuasa

Posted on the August 4th, 2012 under Luar Negara by admin

  • Share
Pemecatan empat orang Muslim Perancis dari pekerjaannya sebagai pengajar kem musim panas kerana melaksanakan ibadah puasa telah mencetuskan kemarahan umat Islam di Perancis.
Mohand Yanat, peguam kepada empat orang itu, mengaku hairan dengan pertimbangan Dewan kota soal pemecatan itu. Ia tidak sepatutnya menilai seseorang dalam melaksanakan pekerjaannya berdasarkan ajaran agama. Para pekerja itu bekerja di Dewan bandar di Gennevilliers, Paris. Mereka bekerja sebagai pengajar sukan pada kem musim panas di Port d’Albret, di wilayah Landes selatan barat Perancis.
“Bagaimana anda boleh menilai kapasiti seseorang untuk melakukan pekerjaan mereka berdasarkan ajaran agama mereka?” Kata Yanat.


Empat pengajar Muslim itu telah dipecat awal bulan ini dari perkhemahan musim panas kanak-anak di Geenevilliers, Paris. Dewan bandar berpandangan berpuasa mempengaruhi kemampuan para pengajar dalam melaksanakan tugas mereka.
“Mereka tidak menghormati kewajipan mereka yang boleh membahayakan keselamatan anak-anak,” kata jurucakap Gennervillers.
Dewan bandar berdalih, seorang kanak-kanak tercedera tahun lalu kerana kelalaian seorang pengajar muslimah yang tidak boleh menumpukan perhatian. “Mereka yang berpuasa tidak mempunyai konsentrasi penuh yang diperlukan untuk memastikan kegiatan kem itu sesuai dengan prosedur keselamatan yang telah ditetapkan,” kata jurucakap itu.
Seorang pengajar yang dipecat, Samir mengatakan Dewan kota dan pengelola telah mengabaikan kebebasan beragama seseorang. Yang lebih penting lagi, tidak ada bukti yang kuat orang yang berpuasa kehilangan kemampuannya. “keputusan ini tidak adil,” katanya.
Dewan Agama Islam Perancis (CFCM) dalam kenyataan rasminya mengatakan puasa adalah kewajipan sebagai muslim, dan hak-hak sebagai umat beragama. Sebabnya, tidak ada satu pihak yang boleh melarang umat Islam melaksanakankan hak dasarnya sebagai umat beragama.
“Kebebasan beragama adalah hak dasar,” kata jurucakap CFCM, Abdallah Zekri.
Perancis ialah sebuah republik sekular yang tidak secara rasmi mengakui perbezaan agama, namun umat Islam berpendapat bahawa mereka punya hak untuk memilih apa yang dimakan atau apa yang diminum. Ketegangan telah meningkat tinggi dalam komuniti Muslim sejak Perancis menetapkan larangan berpurdah pada tahun lalu. Sejak itu, orang yang memakai purdah boleh disebut telah melakukan tindak kejahatan.
Sumber Halim Islam Online


Geng samun guna azimat kebal 5 jam

Posted on the August 4th, 2012 under Tempatan by admin

  • Share

BUKTI…Ab Rashid menunjukkan minyak pukau dan jadual digunakan Geng Kerinchi.
KAJANG: Sekumpulan lima penjenayah warga Indonesia Geng Kerinchi yang dipercayai mengamalkan sihir termasuk memakai azimat dan mempunyai minyak pukau untuk menyamun, akhirnya tumpas ditahan polis lima jam selepas mereka merompak sebuah rumah di Kajang, minggu lalu.
Kumpulan penjenayah itu dipercayai terbabit dalam sekurang-kurangnya lima kes samun sekitar Kajang membabitkan kerugian puluhan ribu ringgit.
Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab, dua daripada suspek berasal dari Danau Kerinci, Jambi dan dua lagi dari Lombok dan seorang dari Batam, Indonesia.


“Antara modus operandi mereka ialah menggunakan sihir dan pukau sebelum memecah masuk rumah mangsa. Mereka juga menggunakan tong gas di dalam rumah untuk memecahkan pintu bilik sebelum menggugut mangsa dengan pedang panjang.
“Siasatan mendapati suspek yang berusia antara 22 dan 32 tahun mempunyai dokumen perjalanan sah serta baru dua minggu masuk ke negara ini sebelum ditangkap.
Harian Metro

Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat

Posted on the August 4th, 2012 under Tempatan by admin

  • Share

Misteri Makhluk Halus Tumpang Solat | Berhadapan situasi takut, pelik, tergamam seperti terjumpa dengan makhluk halus mungkin menyebabkan kita menjadi lemah semangat. Perasaan ini juga yang sedang bermain di fikiran empat sekeluarga yang menghuni rumah di Kampung Desa Penyayang, Sri Medan, apabila ruang rumah mereka dijadikan tempat untuk solat jenazah makhluk halus. Kejadian berkenaan disedari apabila penghuni rumah berkenaan pulang setelah beberapa ketika mengosongkan kediaman mereka.
Mohd Amin Kamil, 46, berkata, kejadian pelik di rumahnya mula berlaku tiga tahun lalu, apabila isterinya, Rahimah Mohamed, 49, mengemas sejadah yang terbuka.
Katanya, pada mulanya isterinya menganggap anak mereka menunaikan solat dan terlupa melipat sejadah tersebut.


Bagaimanapun anak mereka menafikan dan memberitahu dia belum lagi menunaikan solat.
“Saya dan isteri mula berasa pelik dengan kejadian ini dan membiarkannya sahaja dan tidak berkata apa-apa. Kami beranggapan mungkin ada di antara kami terlupa mengemas sejadah berkenaan.
“Tetapi perkara itu berulang kembali dan ia berlaku tiga kali berturut-turut, di mana kejadian berkenaan berlaku apabila masuknya waktu solat Asar, Maghrib dan juga Isyak.
“Perkara ini juga akan berlaku ketika matahari sedang naik, dan ia hanya berlaku apabila awal Muharam, tetapi kami diamkannya sahaja dan menganggap ‘mereka’ hanya menumpang solat,” katanya kepada Sinar Harian.
Kain batik lepas terbentang sendiri
Menurut Mohd Amin, bagaimanapun sesuatu mengejutkan berlaku apabila dia pulang sahaja ke rumah Khamis lalu dan mendapati di satu ruang dalam rumahnya terdampar sejadah untuk solat berjemaah.
Katanya, lebih mengejutkan di hadapan sekali dia melihat bantal dan juga kain batik lepas dibentang seperti menutup seorang jenazah.
“Saya terkejut dengan kejadian berkenaan dan bergegas keluar memberitahu isteri.
“Isteri saya memberitahu, sebelum dia keluar, rumah dikunci. Lalu kami teringatkan perkara yang berlaku sebelum ini di rumah.
“Sebelum itu, awal pagi dan sehari sebelum ini, saya mendapati sejadah di rumah kami terbentang seperti selalu. Kami membuat andaian mungkin salah seorang daripada makhluk halus berkenaan telah meninggal dunia,” katanya.
Sebelum ini, katanya, dia berhubung dengan beberapa ustaz dan mereka menyatakan makhluk berkenaan hanya untuk menumpang sahaja dan tidak mengganggu isi rumah.
Sebelum ini katanya, kejadian seumpama ini tidak pernah berlaku walaupun mereka telah mendiami rumah tersebut hampir 19 tahun.
Mungkin makhluk halus tersebut adalah jin Islam yang mahu bersolat. Pernah juga terdengar satu nasihat, jika kita mahu tidur di masjid ataupun surau, jangan tidur di saf pertama kerana nanti ada jin Islam hendak bersolat. Bermungkinan kita akan diangkat untuk dialihkan. Wallahu’alam.
Sumber: Melayukini


Samun ikut jadual ilmu hitam

Posted on the August 4th, 2012 under Tempatan by admin

  • Share

ANTARA barangan curi dan senjata yang dirampas daripada empat lelaki Indonesia bergelar Geng Kerinchi dipamerkan polis pada sidang akhbar di Kajang semalam.
KAJANG – Sekumpulan empat penjenayah warga Indonesia bergelar Geng Kerinchi yang menggunakan ilmu hitam bagi memukau mangsa nampaknya tidak menjadi apabila kesemua mereka ditahan tiga jam selepas melakukan jenayah itu kelmarin.
Suspek-suspek berusia antara 24 hingga 32 tahun tersebut ditahan pada pukul 8.30 pagi di rumah kongsi sebuah kilang papan dekat Semenyih pada 27 Julai lalu.


Kegiatan mereka berjaya ditumpaskan selepas mereka memecah masuk sebuah rumah teres dua tingkat di Bandar Teknologi, Kajang.
Suspek juga didapati berjalan kaki melalui hutan sejauh 10 kilometer dari kawasan kilang ke rumah mangsa untuk mengelak daripada terserempak dengan sesiapa.
Dalam kejadian pukul 3.30 pagi itu, pengurus kilang berusia lingkungan 30-an kerugian RM10,000 apabila barangan berharga milikinya dilarikan suspek.
Difahamkan, suspek menyapu minyak pukau pada badan masing-masing sebelum memecah masuk rumah supaya penghuni yang terhidu cecair itu berada dalam keadaan khayal. Minyak itu berbau wangi.
Sebelum itu, suspek menilik kad ilmu pelangkah yang dibawa khusus dari kampung halaman mereka di Kerinchi, Jambi, Indonesia untuk mengetahui sama ada mereka berjaya atau gagal memecah masuk rumah yang disasarkan.
Selepas itu, keempat-empat suspek yang masuk ke negara ini sejak seminggu lalu menghubungi ketua dukun bergelar Kiai di kampung mereka sebelum lelaki tersebut menyalakan lilin di dalam bilik untuk membuat ramalan.
Jika api bergoyang maka rancangan untuk merompak akan ada aral yang melintang.
Siasatan polis setakat ini mendapati suspek telah tiga kali keluar masuk ke negara ini dan mereka dipercayai menghantar hasil samun pulang ke kampung.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab memberitahu, pihaknya yakin dapat menyelesaikan lima kes pecah rumah membabitkan suspek dan modus operandi yang sama dengan tertangkapnya keempat-empat penyangak tersebut.
Kerugian keseluruhan daripada lima kes pecah rumah dianggarkan RM60,000.
Kosmo

No comments:

Post a Comment