Saturday, November 6, 2010

MASA BAIK SEMUA OK...BILA DAH TAK OK...MACAM2 TIMBUL...YANG PENTING HALAL HARAM JAGA....JANGAN DAH TAHU HARAM...MAIN BELASAH AJE

Rita Rudaini Mahu Tuntut Nafkah Daripada Aidil

PETALING JAYA: Pelakon Rita Rudaini Mokhtar,32, berkemungkinan akan memfailkan tuntutan nafkah anak dan isteri terhadap suaminya, Mohd. Aidil Zafuan Abd. Radzak,23, selepas mendakwa lelaki itu mengabaikan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga.
Peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Md. Zain berkata, tuntutan itu mahu dibuat selepas meneliti tuduhan daripada Aidil yang menuntut Rita kembali taat kepadanya serta memohon hak penjagaan kekal anak mereka, Airit Rayyan Rizqin yang berusia setahun tiga bulan.
Kata Mohd Zaidi, perkara itu masih lagi dalam pertimbangan kerana Rita bersedia untuk berbincang dengan Aidil bagi menyelesaikan kes melibatkan rumah tangga mereka itun secara baik.
“Anak guam saya menimbangkan untuk mengemukakan tuntutan itu kepada Aidil selepas melihat tuduhan yang dikemukakan oleh Aidil melalui mahkamah sebelum ini adalah tidak berasas,” katanya.
Pada 26 Oktober lalu Aidil Zafuan yang juga ketua pasukan bola sepak Negeri Sembilan memfailkan permohonan sulh (perbincangan) di mahkamah Tinggi Syariah, Seremban, termasuk menuntut hak penjagaan anak secara kekal (hadhanah).
Rita Rudaini dan Aidil Zafuan
Aidil juga menuntut perintah isteri taat (nusyuz) terhadap Rita.
Dalam mStar online 28 Oktober lalu, Aidil menafikan membuat tuntutan berkenaan sebaliknya kunjungan dia ke mahkamah untuk menangguhkan perintah tersebut yang dibuat ketika mereka menghadapi masalah rumah tangga pada Hari Raya Aidilfitri lalu.
Notis yang dikemukakan Aidil itu tidak diterima Rita kerana ia dipercayai dialamatkan di kampung wanita itu di Utan Aji, Kangar, Perlis.
Sementara itu Rita berkata dia telah hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Seremban pada 2 November lalu bersama peguamnya untuk mendapatkan notis tuntutan yang dikemukakan Aidil.
Notis itu turut menuntut Rita menghadiri majlis sulh yang akan diadakan pada 16 Disember ini di mahkamah yang sama.
Kata Rita dia terkejut selepas mendapati Aidil membuat sepuluh tuntutan termasuklah memohon mendapatkan hak penjagaan kekal anak mereka serta memohon Rita kembali taat kepada suami.
Rita berpendapat jika Aidil membuat tuntutan sedemikian, ia bermakna suaminya itu sudah tidak menyayanginya lagi dan dia bersedia untuk diadili di mahkamah.
“Saya kena kuatkan semangat dan bersedia untuk dibicarakan di mahkamah selepas suami sanggup membuat tuntutan itu,” katanya yang sedang mengandung tiga bulan, anak kedua mereka.
Tindakan Aidil itu kata Rita amat memeranjatkan kerana hubungan mereka yang keruh sebelum ini sebenarnya telah kembali pulih dan dia tertanya-tanya apakah motif Aidil membuat tuntutan sedemikian.
Pasangan tersebut berkahwin secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga lelaki yang pada mulanya tidak merestui perkahwinan itu


Syarini Sedih Berpisah Dengan Anang
PASANGAN duet Syahrini dan Anang sering digosipkan sebagai pasangan kekasih. Namun kini pasangan itu dikatakan jarang sekali kelihatan bersama.
Menurut Syahrini, dia juga berasa sedih kerana jarang bersama Anang di mana-mana persembahan.
“Anang kini sibuk menguruskan anaknya Aurel. Anang mahu Aurel bakal mengikut jejak langkah ibunya menjadi diva popular satu hari nanti.
“Menang saya sedih dan sangat terasa sebab biasa kami berdua tetapi kini saya terpaksa melalui hidup sendiri,” ujar Syahrini.
Walaupun sukar menerima kenyataan itu, Syahrini tetap berusaha untuk terus berkarya dan bekerjasama dengan bekas suami Krisdayanti itu.
Tambah Syahrini, peminat Anang dan Syahrini juga ada memberitahu bahawa mereka kecewa dengan perkembangan ini

No comments:

Post a Comment