Monday, November 1, 2010

TAKDIR AKAN TIBA...TAK PAYAH DITUNGGU....IA TETAP DATANG...BERLINDUNGLAH KEPADA ALLAH SWT..

NEGARA


TAKDIR BOLEH DATANG TIBA2...INGATLAH ALLAH ITU TERSANGAT BERKUASA.....

2 penumpang kudung kaki


NORAINI ABAS, ibu kepada Nor Faiz memberi minuman kepada anaknya yang dirawat di Hospital Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - "Saya sungguh sedih mengenangkan nasib diri yang kini cacat kerana sudah tidak mempunyai kedua-dua belah kaki.''
Demikian kesedihan yang menyelubungi diri Mohd. Adib Ramli, 20, salah seorang mangsa yang terlibat dalam kemalangan membabitkan sebuah bas persiaran di Kilometer 36, Jalan Genting Sempah pada Khamis lalu.
Mengimbas tragedi itu, Mohd. Adib berkata, dia hanya menyedari kedua-dua belah kakinya tiada setelah tersedar daripada pengsan ketika dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL).
Menurutnya, sebaik sedar dia melihat keadaan sekeliling dan tahu bahawa dia berada di hospital dengan separuh badannya ditutupi selimut.
"Saya kemudian terasa sakit pada kedua-dua belah kaki dan ketika itu terlintas di fikiran bahawa kesakitan yang dialami pada kaki agak pelik.
"Apabila saya buka selimut saya dapati kedua-dua belah kaki saya dari paras lutut ke bawah sudah tiada sebelum saya menangis kerana tidak dapat terima apa yang telah berlaku," katanya dalam nada sedih.
Mohd. Adib memberitahu, dia tidak dapat membayangkan bagaimana dia akan menempuh kehidupan dalam keadaan cacat selepas ini



DUNIA


ALLAH BERKUASA ATAS SESUATU...

Merapi hambur awan debu 46 minit


GUNUNG MERAPI yang mengeluarkan awan debu dapat dilihat dari Cangkringan, Yogyakarta semalam.



GUNUNG MERAPI, Pulau Jawa - Gunung Merapi menghamburkan awan debu semalam selama 46 minit sekali gus menyebabkan ribuan penduduk di sekitarnya panik.
Sebelum ini ribuan penduduk tersebut mengambil peluang pulang ke kampung halaman selepas bermalam di pusat perlindungan sementara selepas gunung itu tidak lagi meletus.
Letusan terbaru itu berlaku semasa ratusan anggota penyelamat tiba untuk menghantar bekalan makanan dan memindahkan mangsa-mangsa yang cedera akibat tsumani di Kepulauan Mentawai di perairan Sumatera semalam.
Tsunami itu berlaku pada minggu lalu akibat kejadian gempa bumi bawah laut sekuat 7.7 pada skala Richter.
Bilangan mangsa yang terbunuh dalam letusan Gunung Merapi dan tsunami itu hampir mencapai 500 orang semalam.
Siren dibunyikan manakala terdapat beberapa orang terjun ke dalam sungai bagi menyelamatkan diri semasa Gunung Merapi mengeluarkan awan debu.
Menurut seorang pegawai bencana tempatan, Rusdiyanto, sebahagian orang lagi melarikan diri dengan menggunakan kereta dan trak.
Gunung Merapi itu telah membunuh 38 orang.
Walaupun amaran telah dikeluarkan, ribuan daripada lebih 53,000 orang yang dipindahkan dari zon bahaya bertindak kembali semula ke kampung di sekitar gunung itu semalam untuk melihat haiwan ternakan.
"Ladang saya musnah akibat serpihan gunung itu dan debu tebal. Apa yang tinggal kini ialah beberapa ekor lembu dan kambing," kata seorang mangsa, Subarkah.
Menurutnya, dia perlu membawa rumput untuk memberi makan haiwan ternakannya itu bagai mengelakkan ia mati.
Sejak Gunung Merapi itu meletus pada Selasa lalu, para pegawai berusaha untuk mengelakkan penduduk kampung berada dekat dengan gunung tersebut.
Lebih 2,000 askar dikerah untuk memaksa penduduk meninggalkan kawasan dekat dengan gunung itu kelmarin.
Menurut seorang pegawai dari sebuah agensi pemantau gunung berapi, Subandrio, sejak Sabtu lalu, Gunung Merapi itu telah menghamburkan 63 letusan lahar dan sembilan gas.

GAMBAR yang disiarkan semalam menunjukkan satu kawasan yang musnah akibat tsunami di Kepulauan Mentawai, di perairan Sumatera.



"Trend itu menunjukkan bahawa aktiviti gunung berapi itu semakin meningkat," katanya.
Jurucakap Kementerian Pengangkutan, Bambang Ervan berkata, lapangan terbang di Solo, 40 kilometer ke timur Merapi terpaksa ditutup semalam selama sejam ekoran debu gunung itu jatuh seperti hujan.
Syarikat penerbangan Garuda turut menjadualkan semula penerbangan dari Yogyakarta kerana bimbang debu Gunung Merapi akan merosakkan enjin pesawat, kata jurucakap syarikat tersebut, Pujobroto.
Sementara itu, seorang pegawai Agensi Pengurusan Bencana Kebangsaan, Nelis Zuliastri berkata, jumlah kematian akibat tsunami di Kepulauan Mentawai meningkat kepada 449 orang ekoran penemuan berpuluh-puluh mayat.
Seorang lagi pegawai bencana, Ade Edward berkata, sebuah pesawat C-130, enam buah helikopter dan empat bot panjang membawa bekalan makanan dan kemanusiaan semalam kepada mangsa-mangsa tsunami.
Menurutnya, antara mangsa tsunami yang dipindahkan ialah seorang bayi yang baru dilahirkan dan seorang budak perempuan berumur 12 tahun yang menghidap kecederaan di dada. - AP




HIBURAN


ADAKAH TERKECUALI DARI DOSA...ATAU TAK TAHU IA BERDOSA....ATAU BUAT TAK TAHU....WALAUPUN TAHU IA DOSA....

 

Babak ranjang lumrah - Ady





PROFIL kerjaya aktor kacak, Ady Putra atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim dilihat cukup konsisten. Sudah pelbagai watak yang dibawakannya, antaranya anak derhaka, guru, remaja nakal dan terbaru Ady muncul untuk karakter antagonis sebagai Bad menerusi filem Haq.
Namun, bagi mereka yang telah menonton sedikit sedutan filem tersebut pada majlis sidang media baru-baru ini, dua perkara yang hangat diperkatakan. Pertama, sosok tubuh Adi yang sasa dan kedua, adegan asmara antara Ady dan aktres Nanu Baharuddin.
Tertawa saat dipersoalkan tentang dua perkara tersebut, Ady menjelaskan adegan atas katil yang secara automatik diklasifikasikan sebagai adegan panas itu merupakan suatu kebenaran dan lumrah dalam alam realiti.
Dalam nada berani, Ady memberitahu dia ada sebab menerima dan melakonkan adegan panas itu.
"Adegan seperti itu adalah kebenaran. Saya berani melakonkan adegan itu selepas meneliti skrip dan ingin tunjukkan perkara sebenar kepada masyarakat. Saya tidak boleh cerita sejauh mana panasnya adegan itu kerana penonton kena saksikannya sendiri.
"Saya juga secara berterus terang mengakui itu adalah cara untuk melariskan filem. Meskipun memiliki adegan panas, filem ini mempunyai mesej yang ingin disampaikan ia bukan sekadar cerita kosong," ujarnya.
Sedar dia mungkin akan dihujani kritikan selepas filem yang menelan belanja sebanyak RM2.5 juta itu ditayangkan kelak, Ady pasrah dan yakin peminatnya akan mengerti.
"Sebelum ini saya banyak juga bawa watak jahat tetapi Alhamdulillah peminat dapat bezakan diri saya di dalam filem dan di luar filem.


ADY mengakui babak ranjang dalam filem adalah suatu cara untuk melariskan filem.


"Saya pernah didatangi peminat yang terdiri daripada mak cik-mak cik yang marah dan geram dengan watak lakonan saya tetapi mereka puji mutu lakonan saya itu yang menurut mereka mampu membuatkan mereka sakit hati. Sebagai pelakon tidak mungkin saya akan bawa watak baik sahaja kerana peminat sekarang sudah pandai menilai," tuturnya.
Tayang badan
Menerusi filem Haq juga, Ady tanpa segan menayangkan tubuhnya yang sasa untuk tatapan penonton. Gembira dengan hasilnya, Ady menerangkan dia berusaha membuat latihan bina badan semata-mata mengikut tuntutan watak.
"Sebenarnya saya dan pihak produksi berbincang bagaimana untuk menggambarkan watak Bad ini dengan baik. Menerusi perbincangan itu, keputusannya adalah saya harus membuat latihan bina badan selama dua bulan sebelum penggambaran bermula untuk mendapatkan tubuh yang sasa.

BARISAN karyawan filem Haq yang bakal ditayangkan pada 27 Januari tahun depan.



"Sebelum ini berat badan saya 71 kilogram (kg), selepas dua bulan berat badan saya bertambah kepada 81 kg. Selain bersenam saya juga mengamalkan diet yang seimbang dan mengambil banyak protein dan kurangkan karbohidrat," ceritanya.
Tambahnya, dia seorang pelakon yang sanggup untuk mengubah berat badan semata-mata untuk memenuhi tuntutan watak dan dia menggalakkan pelakon lain turut melakukan hal yang sama.
"Saya sanggup naik dan turunkan berat badan sebab saya ikhlas dengan apa yang saya lakukan. Pelakon antarabangsa juga lakukan hal yang sama. Kalau dalam filem Haq saya bertubuh sasa tetapi dalam filem Hanyut saya turunkan berat badan.
"Jadi, penonton boleh bezakan watak saya dengan melihat saiz badan. Setakat hari ini saya tidak ada sebarang masalah kesihatan, saya juga mempunyai jurulatih peribadi yang membantu saya untuk turun dan naikkan berat badan," katanya.
Bertutur empat bahasa
Haq menyaksikan Ady bertutur dalam empat bahasa iaitu bahasa Melayu, Inggeris, Kantonis dan Perancis. Bagi Ady, perkara itu agak mencabar kredibiliti dirinya.
Jelas Ady, meskipun membawa watak antagonis, namun karakter itu merupakan seorang yang bijak dan terpelajar.
"Bila saya bertutur dalam bahasa yang tidak begitu lazim, kalau tersalah sikit nanti orang akan gelak. Jadi, ketika ada skrip yang memerlukan saya bertutur dalam bahasa Perancis, mesti akan ada orang Perancis yang memantau sebutan saya supaya disebut dalam nada yang betul," terang aktor berusia 29 tahun itu lagi.


ADY sanggup berusaha keras bagi merealisasikan karakter lakonannya.


Filem arahan Jumaatun Azmi dan C.L Hor itu merupakan filem tentang superhero pertama yang dilakonkan Ady. Tidak memerlukan sebarang kostum seperti filem superhero yang lain, Ady tampil cukup segak dengan hanya mengenakan baju kemeja dan kot.
"Skrip filem ini cukup menarik, mereka mempunyai kuasa luar biasa dan Bad dengan wajah menarik serta nampak baik tetapi dalam hati dia inginkan kuasa yang lebih tinggi tetapi berbalik kepada asas, yang berada paling atas adalah Allah.
"Walaupun ada yang cakap filem ini seperti drama bersiri Heroes, itu adalah nilai komersialnya. Saya cukup seronok sepanjang berlakon dalam filem ini bersama Zul Huzaimy dan seluruh tenaga produksi. Secara jujur meskipun belum lihat secara keseluruhan, saya cukup kagum dengan hasil filem Haq," terangnya










NEGARA


HUKUM ALLAH TAK BOLEH LARI...TAHULAH ALLAH NAK MENGAJAR MANUSIA BEGINI...

Mana laporan kes dera SMK Bunut Susu?



DR. WEE KA SIONG


KUALA LUMPUR – Apa sudah jadi dengan laporan kes dera Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bunut Susu di Pasir Mas, Kelantan?
Walaupun kejadian kes dera membabitkan dua pelajar sekolah tersebut iaitu Muhammad Al-Hakim Mat Nawi, 16, dan adiknya, Muhammad Fairuz, 14, berlaku pada 12 Oktober lalu tetapi sehingga semalam, laporan mengenai kes itu masih belum diterima.
Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong berkata, pihaknya hairan kenapa laporan kes penderaan di SMK Bunut Susu itu lewat diterima oleh pihaknya.
Sehubungan itu, Ka Siong mahu Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Pasir Mas menghantar laporan mengenai kejadian itu seberapa segera kerana ia melibatkan reputasi kementerian dan keselamatan pelajar.
“Saya harap laporan ini dapat dihantar secepat mungkin untuk tujuan siasatan dan tindakan lanjut,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai tindakan melampau seorang guru yang didakwa menggunakan seterika panas bagi mengejutkan pelajar-pelajar asrama di SMK Bunut Susu di Pasir Mas supaya menunaikan solat Subuh pada 12 Oktober lalu.
Dalam kejadian itu, dua adik-beradik berkenaan dikatakan melecur masing-masing pada tapak kaki dan lengan kiri selepas guru terbabit yang juga warden asrama sekolah itu menggunakan seterika untuk mengejutkan mereka




NEGARA


RAMAI YANG TAK SERIK2 DITIPU...KERANA INGINKAN WANG...

Ejen penipu beri harapan palsu


TAWARAN kerja di negara luar mungkin menarik, namun adakalanya penuh dengan penipuan.



KUALA LUMPUR – Kadar tukaran mata wang asing yang tinggi menjadi satu daya penarik yang kuat kepada rakyat negara ini untuk memilih bekerja di negara asing.
Bayangkan, menjadi pengawal keselamatan di Singapura umpamanya, gaji yang ditawarkan mampu mencecah RM4,000.
Pastinya ia satu jumlah imbuhan bulanan yang sukar diperoleh di negara ini.
Berdasarkan satu kajian oleh Unit Perancang Ekonomi (EPU) dengan kerjasama Universiti Boston, Amerika Syarikat, dianggarkan seramai 785,000 warga Malaysia tinggal dan bekerja di luar negara terutamanya di Singapura sehingga awal tahun lalu.
Ia diikuti oleh negara-negara seperti Australia, New Zealand, Amerika Syarikat, United Kingdom, Kanada, Jepun dan Korea.
Faktor upah mungkin satu daya penarik yang kuat, namun bukan semuanya indah belaka jika memilih untuk bekerja di negara asing.
Tarikan itu menjadikan ramai dari kalangan rakyat Malaysia mangsa penipuan oleh ejen-ejen pencarian kerja.
Penduduk di sekitar Johor, Sabah, Sarawak dan Kuala Lumpur antara yang paling ramai tertipu dengan ejen-ejen yang menjanjikan ‘bulan dan bintang’ untuk bekerja di negara luar




NEGARA


BERHATI2 DIJALAN RAYA...BERUSAHALAH MENGELAK KEMALANGAN....

5 korban kereta bertembung van


KEADAAN kereta Proton Wira yang meragut empat nyawa selepas merempuh sebuah van di Jalan Permaisuri-Penarik dekat Kampung Nyatuh, Setiu semalam.



SETIU - Tiga beradik bersama seorang bayi yang dalam perjalanan pulang selepas membeli ikan di sebuah pantai dekat sini menemui ajal apabila kereta dinaiki mereka terbabas sebelum bertembung dengan sebuah van di Jalan Permaisuri-Penarik dekat Kampung Nyatuh di sini semalam.
Turut maut dalam kemalangan pada pukul 1.30 petang itu ialah seorang wanita warga emas, Mek Wook Yaakob, 76. Mek Wook merupakan salah seorang daripada 13 penumpang yang menaiki van yang terlibat dalam kemalangan itu.
Tiga adik-beradik lelaki malang yang terkorban ialah pemandu kereta Proton Wira, Noorazydyelwy Sidek, 32; Noorazry Elmy, 29; dan Noor Afzan Efizalman, 16.
Anak tunggal Noorazryelwy yang dibawa sama membeli ikan, Nor Amysha Maisarah, 1, turut terbunuh.
Kesemua mangsa berasal dari Kampung Bukit Cina, Pasir Akar, Besut dekat sini.
Tiga beradik itu maut di tempat kejadian manakala bayi itu pula meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Setiu.
Sebelum kemalangan, Noorazydyelwy yang juga kakitangan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan dua adiknya serta anak saudaranya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas selesai membeli ikan di Pantai Penarek.
Bagaimanapun, tiba di tempat kejadian kereta yang dipandu mangsa gagal dikawal dipercayai akibat jalan licin ekoran hujan.
Ekoran itu, kereta itu terbabas ke kanan jalan sebelum ia bertembung dengan sebuah van membawa 13 penumpang dari arah Permaisuri menuju ke Kuala Terengganu



NEGARA


BILA YANG NAK BERMAKSIAT BANYAK...HUKUM TAK MENAKUT YANG MEMBUAT MAKSIAT...NI JADINYA...

Bilik hotel dijadikan pusat pesta


SEBAHAGIAN wanita yang ditahan kerana 'berpesta dadah' di sebuah bilik hotel di Port Dickson, Negeri Sembilan semalam.



PORT DICKSON – Tindakan sekumpulan 18 pasangan kekasih berpesta liar di sebuah bilik hotel sambil mengambil dadah membawa padah apabila kesemua mereka dicekup polis dalam satu serbuan di sini semalam.
Dalam operasi pada pukul 3.15 pagi itu, seramai sembilan pemuda berusia dalam lingkungan 18 hingga 33 tahun ditahan.
Turut ditahan pasangan mereka melibatkan sembilan wanita berusia dalam lingkungan 18 hingga 25 tahun.
Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Baljeet Singh berkata, semasa pesta itu bermula, kesemua yang ditahan berada dalam keadaan khayal sambil menari dengan diiringi muzik dipasang dengan kuat.
Menurut beliau, penghuni yang curiga dan tidak tahan dengan bunyi bising di sebuah bilik hotel itu menghubungi polis.
“Hasil saringan air kencing yang dilakukan mendapati sembilan wanita dan lapan lelaki terbabit didapati positif mengambil dadah.
“Namun polis tidak menemui dadah yang digunakan mereka ketika berhibur di bilik hotel berkenaan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam

NEGARA


BILA TIADA TOLAK ANSUR...HIDUP BERJIRAN...NI KESANNYA...

Patah kaki, hidung dibelasah jiran


DI salah sebuah rumah di Flat Bandar Baru Perda di Teluk Kumbar, Pulau Pinang di sinilah seorang wanita menjadi mangsa belasahan oleh jiran baru-baru ini.



GEORGE TOWN - Seorang nenek patah paha kanan dan hidungnya selepas dia mendakwa diserang, ditumbuk dan dipijak oleh ibu bapa kepada dua beradik yang membuat bising di hadapan rumahnya di Flat Bandar Baru Perda di Teluk Kumbar di sini baru-baru ini.
Amat menyedihkan apabila semasa kejadian pada pukul 6 petang pada 27 Oktober lalu itu berlaku ketika mangsa yang berusia 43 tahun sedang memangku cucu lelaki sulungnya yang baru berusia sebulan.
Akibat tindakan ganas pasangan suami isteri itu, bayi tersebut tercampak ke lantai.
Ketika ditemui, mangsa yang bekerja sebagai operator pengeluaran di Bayan Lepas di sini mendakwa, dia memarahi anak-anak jirannya yang didakwa sudah beberapa kali membuat bising di hadapan rumahnya di tingkat empat walaupun selepas beberapa kali ditegur.
"Dua beradik itu bukan saja bermain di hadapan rumah tetapi turut mengejek dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadapnya.
"Niat saya hanya menegur mereka agar tidak bersikap kurang ajar dan membuat bising di hadapan rumah disebabkan cucu saya ketika itu sedang nyenyak tidur," ceritanya yang enggan dikenali.
Menurutnya, selepas menegur kedua-dua beradik lelaki itu, ibu bapa kepada kanak-kanak itu datang menyerangnya yang ketika itu mendukung cucu berada di hadapan rumah

NEGARA


BILA SIFAT ZALIM DAN PENIPU ADA PADA PENIAGA...PENIAGA YANG ADIL MASUK SYURGA.....

Peniaga tidak pamer tanda harga


ISMAIL SABRI (dua dari kiri) menunjukkan tanda harga merah jambu yang dipamerkan seorang peniaga ketika melawat Pasar Awam Sentul, Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - Ramai peniaga pasar di negara ini didapati gagal mempamerkan tanda harga berwarna merah jambu untuk barangan kawalan meskipun peraturan itu telah diperkenalkan sejak 10 tahun lalu.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, perkara itu berlaku mungkin disebabkan ada di kalangan peniaga yang masih tidak tahu mengenai penguatkuasaan peraturan tersebut ketika musim perayaan.
"Tanda harga merah jambu ini hanya dikuatkuasakan ketika musim perayaan, mungkin kerana hari ini hari pertama Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Deepavali dikuat kuasa dan ada di antara mereka (peniaga pasar) tidak tahu mengenainya.
"Oleh itu, kita akan mendidik dan memberitahu para peniaga mengenai keperluan tanda harga berwarna merah jambu itu," katanya selepas melawat Pasar Awam Sentul di sini semalam.
Ujarnya, tujuan peraturan itu dilaksanakan ialah untuk memudahkan pengguna mengenal pasti barangan kawalan dengan bukan kawalan ketika musim perayaan




NEGARA


MANA PERANAN PUSAT ZAKAT...KERJA AMIL@PUSAT ZAKAT ....KUTIP DAN BAGI YANG BERHAK...TU SEBAB DAPAT BAHAGIAN...BUKAN DUDUK DAN TUNGGU.....

Abang Husin Jebon juga susah



DETIK-DETIK gembira pertemuan antara Muhammad Husabni (kiri) dan abangnya, Muhammad Husaiful pada tahun 2006.


KUALA LUMPUR – “Saya bukan tak mahu jaga Husin tapi saya sendiri susah dan tinggal pun menumpang hasil ihsan kawan di Kuala Lumpur ini.”
Demikian penjelasan abang kedua kepada pelakon kerdil Pontianak Jebon, Muhammad Husaiful Che Rashid, 37, terhadap rintihan adiknya, Husin Jebon yang mengadu kini kembali hidup melarat setelah terpisah dengannya sejak empat tahun lalu.
Jelas beliau, perpisahan itu memang berlaku dan atas bantuan rakannya pada Sabtu lalu, beliau dapat menghubungi adiknya semula setelah sekian lama terpisah.
“Saya telah memohon maaf kerana lama tak tanya khabar dia dan saya sudah jelaskan apa sebenarnya yang berlaku,” katanya yang baru mengetahui adiknya, Husin Jebon atau nama sebenarnya Muhammad Husabni, 35, berhijrah dan menetap di Chow Kit di sini setelah kematian datuknya setahun lalu.
Muhammad Husaiful memberitahu, beliau tiada niat untuk meninggalkan adiknya yang mempunyai masalah penglihatan serta pendengaran, hidup keseorangan dan terumbang-ambing.
Menurutnya, ketika bertemu kembali dengan Husin Jebon pada 18 Disember 2006, beliau nekad untuk menyatukan semua ahli keluarganya termasuk ayah kandung, Che Rashid Ngah, 60-an untuk hidup bersama namun hasrat itu tidak kesampaian




NEGARA


INSAFLAH...MUHASABAH DIRI....

Pitam lihat rumah dilanda ribut


BEGINILAH keadaan rumah Maznah selepas dilanda ribut di Kampung Padang, Pengkalan Balak, Masjid Tanah semalam.



ALOR GAJAH – Seorang suri rumah yang hendak mengerjakan solat Asar, pitam apabila rumah yang didiami dipukul ribut di Kampung Padang, Pengkalan Balak disini semalam.
Nasib baik dalam kejadian pukul 4.50 petang itu, suri rumah tersebut, Maznah Abdul, 42, dan dua anaknya yang berada di halaman rumah tersebut tidak mengalami kecederaan.
Cerita Maznah, sebelum ribut selama 10 minit itu berlaku, dia sedang berada di dalam bilik air untuk mengambil wuduk bagi menunaikan solat Asar.
‘’Ketika berada di dalam bilik air, saya terdengar bunyi deruan angin kuat serta dentuman kuat tetapi bukan dentuman petir,’’ ceritanya ketika ditemui semalam.
Kata Maznah, belum pun sempat selesai wuduk, tiba-tiba anak bongsunya, Zairi Zulkifli, 9, memanggilnya dalam keadaan cemas.
Cemas dengan panggilan anaknya itu, Maznah kemudian terus keluar dari bilik air dan terus ke bahagian belakang rumah.
‘’Selepas keluar, saya pitam sebentar melihat keadaan rumah yang musnah teruk dengan kepingan atap bertaburan terutama di bahagian ruang tamu.
‘’Syukur anak saya yang sedang bermain di belakang rumah tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian tersebut,’’ katanya lagi .....
 .

No comments:

Post a Comment